Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-01@16:54:01 GMT

13 مدال در یک دوره، رکورد استثنایی تاریخ کشتی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۶۱۴۹

تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران، یک رکورد بی نظیر را امسال در رقابت های جهانی ثبت کرده اند

برای اولین بار در مسابقات جهانی کشتی، مجموع تعداد مدال های ایران در کشتی آزاد و فرنگی از مرز 9 مدال گذشته است.

به گزارش طرفداری، این رکورد در تاریخ کشتی ایران بی نظیر بوده و دفعه قبل که کشتی ایران 9 مدال مجموع آزاد و فرنگی گرفت، تنها رنگ یک مدال ما طلایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ ورزش کشتی ما بیشترین عملکرد از نظر تعداد مدال را در مسابقات سال جاری داشته ایم و موفق شده ایم 13 مدال بگیریم، کشتی آزاد 7 و کشتی فرنگی 6 مدال برایمان گرفتند.

بعد از سال جاری، بیشترین مدال را در سال 2014 گرفتیم و در این دوره هم 1 طلا، 4 نقره و 4 برنز و در مجموع 9 مدال به دست آوردیم. در سال 1961 در مجموع کشتی های آزاد و فرنگی 8 مدال گرفتیم، 5 طلا، 1 نقره و 2 برنز ماحصل عملکرد ما در این دوره بود.

در سال های 2015 و 2019 صاحب هفت مدال شدیم. در سال 2019 صاحب یک طلا، یک نقره و 5 برنز و در سال 2015 صاحب 3 نقره و 4 برنز شدیم.

اما در 4 دوره از ادوار مختلف مسابقات جهانی و المپیک شش مدال به دست آوردیم، در سال 1998 در مجموع آزاد و فرنگی سه طلا، 2 نقره و یک برنز گرفتیم، در سال 2002 در تهران یک طلا، 2 نقره و 3 برنز داشتیم، در سال 2006 هم 2 طلا، یک نقره و 3 برنز گرفتیم و در نهایت در سال 2013 صاحب 3 طلا، یک نقره و 2 برنز شدیم.

اما دورانی هم بود که 5 مدال مجموع در 2 کشتی آزاد و فرنگی داشتیم، در سال 1965 سه طلا و 2 برنز مجموع به دست آوردیم، در سال 1966 صاحب یک مدال طلا و 4 برنز شدیم، در سال 1970 سه طلا، یک نقره و یک برنز و در جهانی 1973 تهران صاحب 3 طلا و 2 برنز شدیم، سال 2007 هم با یک طلا، یک نقره و 3 برنز سال نسبتا خوبی داشتیم اما این بار عملکردمان از همیشه متفاوت و تاریخی تر است، 5 مدال و 6 مدال و 7 مدال کجا و 13 مدال کجا، امیدواریم شایستگی کشتی ما نه تنها به خاطر غیبت بسیاری از ستارگان کشتی دنیا که تنها و تنها به خاطر عملکرد برتر ما باشد و بس...

اخبار داغ 

فیلم زیباترین رقص بهنوش بختیاری! / اینجا انسانیت فریاد می زند! برترین های قرن با علیرضا فیروزی: منافی اگر مصدوم نمی شد بهترین تاریخ بود! خداداد عزیزی: اجی مجی لا ترجی؛ فرجی! تاکتیک بنتو پرتغالی نفوذ ناپذیر نیست؛ نبض بازی دست پست 6 و 8 | آنالیز کره جنوبی 30 برد در 44 بازی؛ رکورد تاریخی روبرتو مانچینی در تیم ملی ایتالیا نیمار: جام جهانی قطر، آخرین حضور من در جام های جهانی است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: آزاد و فرنگی یک نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!

به گزارش "ورزش سه"، علاقمندان بيشمار و متعصب كشتى كشورمان بى تاب آغاز رقابتهاى مهيج كشتى سى سومين دوره بازيهاى المپيك ٢٠٢٤ در پاريس پايتخت فرانسه هستند جايى كه دو قهرمان نامدار دنياى كشتى به دنبال تحقق كسب دهمين مدال خود در وادى جهانى و المپيك هستند جايى كه قطعا ديويد تيلورى در ٨٦ كيلوگرم حريف حسن يزدانى نخواهد بود و به نظر مى آيد دوئل سنتى كايل اسنايدر و عبدالرشيد سعد الله اف روس نيز شكل نمى گيرد.

حسن يزدانى و كايل اسنايدر هر دو دقيقا ٩ مدال المپيك و جهانى را تا قبل از رقابتهاى كشتى آزاد ٢٠٢٤ المپيك سى و سوم در پاريس به گردن آويخته اند كه سهم حسن يزدانى به عنوان يل كشتى ايران يك طلا و نقره المپيك، سه طلا، سه نقره و يك برنز جهان محسوب مى شود و كايل اسنايدر نيز يك طلا و نقره المپيك، سه طلا، دو نقره و دو برنز جهان را به گردن آويخته است.

جالب اينكه اولين مدال جهانى و المپيك حسن يزدانى نقره ٢٠١٥ قهرمانى جهان در لاس وگاس كشور كايل اسنايدر به دست آمده و از منظر مرغوبيت نيز يل جويبار يك نقره بيشتر از ديگر نامدار دهه ى اخير كشتى جهان به دست آورده است.

در واقع تعداد مدالهاى هر دو كه در دو وزن مختلف بر روى تشك المپيك پاريس خواهند رفت و هر دو توانسته اند سهميه را براى كشورشان در وزنهاى ٨٦ كيلو و ٩٧ كسب كنند از نظر تعداد در المپيك ى جهان برابر است اما حسن يزدانى با يك نقره بيشتر از اسنايدر كه اين كشتى گير آمريكايى برنز گرفته در رده بندى مشاهير بالاتر ايستاده است.

از سويى ديگر كايل اسنايدر تمام ٩ مدال جهانى و المپيك خود را از سال ٢٠١٥ در وزن ٩٧ كيلوگرم كسب كرده اما حسن يزدانى از همين سال تا امروز ٩ مدال جهانى و المپيك خود را در سه وزن متفاوت ٧٠، ٧٤ و ٨٦ به دست آورده است.

البته حسن يزدانى سه مدال طلاى جام جهانى تيم به تيم نيز در كارنامه دارد كه اين مدالها در رده بندى تالار مشاهير كشتى گيران اتحاديه جهانى در بخش انفرادى كشتى گيران محاسبه نمى شود و مدالهاى قاره اى هر دو كشتى گيران نيز در آسيا و آمريكا هم جداست.

يل جويبار اين روزها با نظر عليرضا دبير رييس فدراسيون كشتى و محسن كاوه سرمربى تيم ملى در روستاى لپو صحرا زادگاهش سخت مشغول تمرين و آماده سازى براى قلع و قم حريفان در المپيك است، جايى كه ديدار سنتى ديويد تيلور و حسن يزدانى به فراموشى سپرده مى شود و آوردگاه پر مدال ترين كشتى گير كشورمان با "آروم بروكس" آمريكايى شكل خواهد گرفت.

تمرينات فيزيوتراپى حسن يزدانى كه كتف دست راست خود را پنجم آبان ١٤٠٢ به تيغ جراحان سپرد كاملا پايان يافته و يل جويبار در مجموعه ورزشى خودش كه از امكانات مطلوبى برخوردار است زير نظر بدنساز و مربى دوران نوجوانى اش همت مسلمى با حريف تمرينى اين روزهايش مهدى يگانه سرشاخ شده است.

در حال حاضر و سه ماه و پنج روز مانده به آغاز كشتى هاى حسن يزدانى در المپيك او به ٦٠ درصد آمادگى كامل بدنى دست يافته و هيچ مشكلى از منظر جراحى كتف دست خود ندارد.

حسن يزدانى در كنار تيم حرفه اى بدنساز به سرپرستى جواد رحمانى، فيزيوتراپى با دكتر رضا رضايى و بحث فنى با امكانات مجموعه اش در كنار حضور پدر و وسواس ويژه تمرينات جذابى را دنبال مى كند كه بروى ثانيه ثانيه آن برنامه ريزى دارد.

يل كشتى ايران شب ها ساعت ٢٢:٣٠ مى خوابد، صبح زود بيدار مى شود، برنامه غذايى اش سر ساعت است، در كنار ساحل خزر تمرينات هوازى را با جديت دنبال مى كند، روى تشك مرور فن دارد و در سالن بدنسازى نيز به تقويت عضلات بدنى مى پردازد.

در كل بايد گفت حسن يزدانى توانسته با جديت تمام بر آسيب ديدگى و دوران نقاهت عمل جراحى كتف خود فائق آيد تا با رسيدن به آمادگى صد در صد تنها كشتى گير تاريخ ورزش ايران نام بگيرد كه تعداد مدالهاى المپيك و جهان را در المپيك ٢٠٢٤ پاريس دو رقمى خواهد كرد.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان