Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرک،  لطیفی سخنگوی گمرک تصریح کرد: در نیمه نخست امسال، برای ۷۱۴ هزار و ۷۷۳ تن برنج به ارزش ۶۰۸ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۹ دلار در گمرکات کشور پروانه ترخیص قطعی صادر شده که نسبت به نیمه نخست سال گذشته که این میزان ۵۳۷ هزار و ۵۶۴ تن به ارزش ۴۹۱ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۹۰ دلار بوده از لحاظ وزنی ۳۳ درصد و از لحاظ ارزش ۲۴ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس بند خ ماده ۳ قانون امور گمرکی، گمرک مسئول پایش اطلاعات و اعلام آمار تجارت خارجی است و این آمار بر اساس داده‌های دقیق تجاری توسط متخصصان علم آمار و فن آوری اطلاعات صورت می‌گیرد، بنابراین اعلام آمار رسمی تجارت کشور توسط گمرک، بر اساس اطلاعات، شاخص‌ها و مولفه‌های دقیق صورت می‌گیرد.

وی در واکنش به یکی از تشکل‌ها گفت: زمانی که آمار واردات یا صادرات یک کالا در یک بازه زمانی مشخص اعلام می‌شود، این اعلام هم می‌تواند به شناخت وضعیت تجاری کشور کمک کند که دانشگاهیان، سیاستگذاران، دست اندرکاران، فعالان، انجمن‌های مرتبط و نهایتا ذینفعان به تحلیل آن بپردازند.

لطیفی تاکید کرد: گمرک در اعلام آمار تجارت خارجی دقت و صحت را به عنوان مرجع رسمی دنبال می‌کند، بنابراین ممکن است در برخی اوقات کاهش یا افزایش تجارت یک کالا، موافقان یا مخالفان و حتی نگرانی‌هایی را برای برخی به وجود بیاورد که حتما مسئولین مرتبط با داشتن آمار دقیق می‌توانند به رفع آن مشکلات بپردازند.

سخنگوی گمرک گفت: بازه‌های زمانی مورد محاسبه هم تعاریف شفافی دارد که نمی‌توان به واسطه خوشایند یا ناخوشایند بودن آمار، از ارائه آن صرف نظر کنیم و یا برخی با بازه زمانی غیر فنی خود آن را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ایران واردات برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد

وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراودات تجاری این کشور با رژیم اسرائیل به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که این رژیم اجازه ندهد کمک‌ها به غزه برسد، این توقف ادامه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراودات تجاری این کشور با رژیم اسرائیل به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که این رژیم اجازه ندهد کمک‌ها به غزه برسد، این توقف ادامه خواهد داشت.

ترکیه روز پنجشنبه تمامی مبادلات تجاری با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد و علت این اقدام را "بدتر شدن فاجعه انسانی" در غزه عنوان کرد.

ارزش معاملات تجاری بین ترکیه و اسرائیل در سال گذشته میلادی حدود 7 میلیارد دلار (6.5 میلیارد یورو) بود.

آمریکا یک‌میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهدچرا اسرائیل توان مالی برای ادامه نسل کشی فلسطینیان را ندارد؟

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: معاملات صادرات و واردات مربوط به اسرائیل متوقف شده است و تمامی محصولات را در بر می‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: ترکیه اقدامات جدید را تا زمانی که دولت اسرائیل اجازه ارسال بی وقفه و کافی کمک‌های بشردوستانه به غزه را صادر نکند، به شدت و قاطعانه اجرا خواهد کرد.

اوایل روز پنجشنبه، زمانی که گزارش‌هایی مبنی بر این اقدام ترکیه برای اولین بار منتشر شد، اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را متهم کرد که مانند یک "دیکتاتور" عمل می‌کند.

این اقدام ترکیه برای توقف تمام تجارت خود با رژیم صهیونیستی به دنبال ممنوعیت‌های جزئی صورت می‌گیرد.

ترکیه ماه گذشته اعلام کرد که صادرات 54 نوع محصول از جمله آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی و کودهای شیمیایی به سرزمین‌های اشغالی را محدود کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • گالتیه: عدالت ثابت کرد بی‌گناهم، از PSG ممنونم!
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم