Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد تنظیم بازار عصر امروز(یکشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه بر ضرورت نظارت مستمر بر وضعیت بازار و رفع برخی نابسامانی ها در تأمین مایحتاج ضروری مردم تاکید کرد و گفت: باید علاوه بر برنامه های کوتاه مدت، به دنبال اصلاح ریشه ای مشکلات و مسائلی باشیم که موجب نوسانات قیمتی در بازار می شود به گونه ای که رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اول رییس جمهور دستگاه های متولی تنظیم بازار را ملزم کرد تا طرحی جامع و قابل اجرا برای مدیریت و ثبات بازار تهیه و به جلسه آینده ستاد ارائه کنند.

مخبر از بانک مرکزی نیز خواست نسبت به تامین به موقع ارز کالاهای اساسی اهتمام ویژه داشته باشد تا دستگاه‌های متولی تامین کالاهای اساسی بتوانند بهتر به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

استفاده حداکثری از ظرفیت اتاق تعاون و همچنین اصناف، انجمن های صنفی و اتاق بازرگانی برای ساماندهی بازار از دیگر موضوعات مورد تأکید در این جلسه بود.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان ملی استاندارد، رییس سازمان تعزیرات حکومتی و رییس اتاق تعاون ایران نیز حضور داشتند، گزارش هایی از میزان واردات و تأمین کالاهای اساسی در کشور ارائه شد.

در این نشست همچنین راهکارهای تامین و توزیع مناسب اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نیز نحوه نظارت بر روند توزیع کالاها با قیمت مصوب مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد مخبر سازمان تعزیرات حکومتی بانك مركزي کالاهای اساسی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت

امتداد - از اول فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 216 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

 
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶  میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
 
معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است. 
   

 


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است