Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت حیدریه گفت: ۱۸۵ هزار هکتار طرح‌های مطالعاتی آبخیزداری شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

علیرضا قادری به عنوان نماینده ادارات منابع طببعی شهرستان‌های مذکور با بیان این خبر گفت: با توجه به وسعت عرصه‌های منابع طبیعی در سه شهرستان فوق و لزوم حفظ و حراست، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره برداری بهینه از این منابع نیاز به مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت تأمین اعتبارات مطالعاتی طرح و اجرای پروژه‌ها مهار سیلاب‌های فصلی، روان آب‌های سطحی و نهایتا تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی انجام خواهد شد که با توجه به خشکسالی‌های متوالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

قادری ادامه داد: نتیجه نهایی اقدامات آبخیزداری افزایش دبی آب چشمه ها، قنوات و رونق کشاورزی در پایین دست خواهد بود.

وی اظهار کرد: چنانچه درآمدهای حاصل از ۳ درصد طرح‌های بهره برداری معادن و خسارت تخریب اراضی واریزی به خزانه صد در صد برگشت نماید و یا تسهیلات لازم با بهره اندک و طولانی مدت در اختیار قرار گیرد و ساز و کار ترغیب و تشویق خیران برای مشارکت در اجرای پروژه‌های آبخیزداری با معافیت‌های مالیاتی تحقق یابد بستر مناسبی برای حضور خیران در این عرصه‌ها فراهم می‌شود که تحقق این سه مورد می‌تواند به رفع مشکلات آبخیزداری کمک نماید.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در ادامه محمود زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه، مه ولات در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت و اهمیت منابع طبیعی و اجرای پروژه‌های آبخیزداری تأ کید کرد و گفت: ساز و کار برگزاری نشست با شوراهای اسلامی روستاها و سرمایه گذاران علاقه‌مند در این عرصه‌ها را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آبخيزداري تربت حیدریه خبرهای شهرستان تربت حیدریه شهرستان زاوه مه ولات منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی