Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های هندی از گفت‌‌وگوهای طولانی مدت مقام‌های ارشد نظامی چین و هند جهت تنش دایی خبر دادند.

 به نوشته روزنامه «تایمز ایندیا» سیزدهمین دور از گفت‌و‌گوها بین چین و هند  روز یکشنبه بیش از هشت ساعت طول کشید و طرفین تلاش کردند تا اختلافات پیش آمده را حل کنند. این دور از گفت‌‌وگوها  درمنطقه مرزی «مولو» در چین  بین مقام‌های ارشد نظامی هند و چین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر وزارت خارجه چین با پرتاب توپ به زمین چین از این کشور خواسته بود تا برای رسیدن به آرامش در منطقه مرزی لاداخ تلاش کند. این در حالی است که وزیر خارجه چین نیز اخیرا در دیدر با همتای چینی خود در نشست سران شانگاهای در شهر «دوشنبه» در تاجیکستان  در زمینه تلاش برای رفع تنش‌ها در لاداخ  گفت‌وگو کرده بود.

 با گذشت چندین دور از گفت‌وگوهای نظامی و دیپلماتیک صورت گرفته بین دهلی نو وپکن، هنوز تنش در منطقه ادامه دارد.

تنش بین نظامیان هند و چین در پنجم مه سال گذشته در پی درگیری شدید در مناطق دریاچه پانگونگ شروع شد و هر دو طرف با هجوم ده‌ها هزار نظامی و سلاح‌های سنگین به تدریج استقرار خود را افزایش دادند. در نتیجه مجموعه‌ای از مذاکرات نظامی و دیپلماتیک  دو طرف در ماه آگوست روند دور شدن از تنش را تکمیل کردند. هر طرف در حال حاضر حدود 50 تا 60 هزار نظامی در طول خط کنترل مرزی دارند.

هند و چین که در سال 1962 در یک جنگ مرزی تمام عیار جنگیدند، مدتهاست که یکدیگر را متهم می‌کنند و سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود  که به خط کنترل واقعی معروف است، قلمرویی را تصرف کنند.

نیروهای هند و چین اخیرا  در یک تقابل بر سر منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا قرار گرفتند که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی داشت اما آماری درباره تعداد تلفات ارائه نکرد. هر دو طرف هندی و چینی یکدیگر را بابت درگیری‌های مرزی اخیر و نقض حاکمیت ارضی مقصر می‌دانند.  

یک مقام بلند پایه ارتش هند چندی قبل  از تحرکات نیروی هوایی چین و استقرار موشک‌ها و رادارها این کشور در  لاداخ شرقی خبر داد. «مارشال بهادرا» مقام ارشد نظامی هند با اشاره به این مطلب گفت که چین در امتداد خط کنترل (LAC)  شمار زیادی رادار، موشک‌های سطح به هوا، سطح به سطح مستقر کرده است.

به گفته این مقام هندی، نیروی هوایی چین هواپیماهای جنگنده بومی خود از جمله «جی-10»، «جی-20»  و «سوخو-30» ساخت روسیه را در تبت نزدیک مرز هند مستقر کرده است. این کشور همچنین سامانه‌های  دفاع هوایی «اس-400» را نیز فعال کرده است.

 انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: هند تنش وزیر خارجه لاداخ گفت وگوی چین و هند هند و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه

فرمانده مرزبانی استان کردستان از شهادت دومین مرزبان مجاهد حادثه هنگ مرزی بانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی استان کردستان، سردار محمد عارف سپهری اظهار کرد: ستوان‌دوم جلال اعتماد از مرزبانان غیور هنگ مرزی بانه که در درگیری با گروهک معاند به شدت مجروح و در بیمارستان شهرستان بانه مورد عمل جراحی قرار گرفته بود، ساعاتی پیش به دلیل شدت جراحت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و هم‌رزمانش، افزود: در خط مقدم دفاع از خاک کشور مرزبانان از جان مایه گذاشته و لرزه بر پیکره مجرمان و متجاوزان مرزی انداخته‌اند و قطعاً راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، شهید ستوان‌دوم جلال اعتماد، از مرزبانان هنگ مرزی بانه، بامداد پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت سال جاری حین انجام وظیفه و در جریان درگیری مسلحانه با گروهک معاند مجروح شد که ساعاتی پیش به دلیل شدت جراحات به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

شهید اعتماد متأهل و اهل شهرستان قروه بوده که از وی یک فرزند دختر خردسال به یادگار مانده است.

در این حادثه یک مرزبان دیگر، به نام فرزین بلیان، سرباز وظیفه اهل استان کرمانشاه نیز دو روز پیش به شهادت رسیده بود.

کد خبر 750430

دیگر خبرها

  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+ فیلم
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه
  • یافتن دو گردشگر مفقود شده در ارتفاعات سیبک
  • مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد
  • لحظات پرواز یازده ساعته بمب افکن‌های اتمی روس در مرز آمریکا
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • شهادت یک سرباز در پی تیراندازی به برجک نگهبانی
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • شهادت یک مرزبان در بانه