Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابعاد جدید پرونده سرقت بزرگ آب در گرگان نشان‌دهنده اهمیت پرونده و حجم بالایی از ظلم به مردم شهر گرگان را نشان می‌دهد و در این بین رد پای افراد با نفوذ در وقوع جرم نیز دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، عصر روز جمعه خبر کشف سرقت بزرگ آب شرب در گرگان منتشر و در پی آن روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نیز خبر را بازنشر و تائید کرد و در ادامه نیز این خبر در سایر رسانه‌ها منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای انتشار خبر اطلاعات کافی برای ابعاد بزرگی پرونده به صورت کامل مشخص نبود اما تحقیقات و ارزیابی داده‌های خام این پرونده، نشان‌دهنده یک کشف پراهمیت جرم و ظلمی است که مجرمان این پرونده به مردم شهر گرگان روا داشته‌اند.

به گفته مسوولان اداره آب و فاضلاب استان گلستان، این سرقت با اتصال انشعاب غیرمجاز به یکی از خطوط انتقال اصلی آب شرب گرگان صورت گرفته و تحقیقات نشان می‌دهد این خط انتقال و محل وقوع جرم در مسیر شرق گرگان بوده است.

در شرایطی که مردم شهر گرگان تابستان بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند، حجم قابل توجهی که مجرم یا مجرمان اقدام به سرقت آب شرب می‌کردند جای بسی تامل دارد و انتظار برخورد قاطعانه از دستگاه قضایی و مسوولان امر، موضوع مورد انتظار است.

به ادعای مسوولان اداره آب و فاضلاب استان گلستان، خط انتقالی که انشعاب سرقتی به آن وصل شده قابلیت انتقال ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب را دارد که در برخی از روزها و ساعات با ظرفیت ۲۰ درصد فعالیت می‌کرده است.

میزان مصرف آب هر فرد در شبانه‌روز بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ لیتر است که اگر میانگین آن را ۲۰۰ لیتر در نظر بگیریم، در یک محاسبه ساده می‌توان به این رسید که در کمترین حالت ممکن، در این پرونده در هر شبانه‌روز آب شرب مورد نیاز ۶ هزار و ۸۴ نفر به سرقت می‌رفته که این اعداد حداقل میزان محاسباتی و تقریبی است.

پروژه خط انتقال محل وقوع جرم در سال ۱۳۸۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مشخص نیست این انشعاب غیرمجاز دقیقا در چه تاریخی به شبکه وصل شده و چه مدت این میزان آب شرب به سرقت می‌رفته است.

با توجه به حجم بالای لوله خط انتقال و عمق وجودی لوله، اتصال انشعاب غیرمجاز باید در زمانی اجرا شود که در لوله آب وجود نداشته و شبکه خالی از آب شرب باشد و در ادامه تیم حفار متخصص با استفاده از ابزارهای لازم اقدام به این عمل کنند که بدون شک چندین ساعت زمان و چندین نیروی متخصص مورد نیاز است.

اطلاعات رسیده نشان می‌دهد رد پای افراد بانفوذ در پرونده دیده می‌شود که احتمال اعمال نفوذ و فشار برای سرپوش گذاشتن بر روی ابعاد مختلف این جرم و یا کسر میزان عمل مجرمانه دیده می‌شود که در این راستا، دقت نظر و جدیت دستگاه قضایی و برخورد قاطعانه مدیران و ناظران بر این پرونده مورد انتظار مردم و همه افراد این جامعه است.

انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی و قضایی با ورود جدی به پرونده، با تمامی مدیران دولتی و بخش خصوصی احتمالی مقصر در این عمل مجرمانه که عامدانه و یا به دلیل ترک فعل، شرایط وقوع این جرم نابخشودنی را فراهم کردند برخورد قاطعانه و بدون اغماض را در دستور کار خود قرار دهند.

در گزارشات بعدی ابعاد بیشتری از ظلم آشکار به مردم شریف گرگان و ترک فعلی که از سوی دستگاه متولی انجام داده منتشر خواهد کرد با وجود درخواست مکرر تا این لحظه تقاضای ملاقات چند دقیقه‌ای با با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برای پاسخ به سوالات بی‌شماری که از سوی شهروندان به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده مورد اجابت قرار نگرفته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان آب گرگان سرقت استان گلستان سرقت آب گلستان آب شرب آب و فاضلاب دستگاه قضائی شهر گرگان دستگاه قضایی اخبار حوادث آب و فاضلاب استان گلستان خط انتقال آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجی که فقط کچل‌ها دارند

کچل شدن و ریزش موهای سر، شاید از دید افرادی که دچار آن می‌شوند اتفاق خوشایندی نباشد، اما در عین حال دارای فوایدی است که تنها افراد کچل مشمول آن هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اقتصادنیوز: باورتان می‌شود که کچل بودن می‌تواند برای انسان، مفید باشد؟ اگر در صحت این مسئله شک دارید باید بگوییم که سخت در اشتباهید و کم پشتی مو برخلاف تاثیر منفی روی ظاهر، اثرات مثبتی در سلامت انسان دارد.

با اینکه ریزش مو و دیدن کمتر شدن تارهای موهای سر، برای هیچ کس اتفاق خوشایندی نیست اما باید بدانید که کچل شدن آنقدر هم اتفاق بدی نیست. پس به جای اینکه مدام روی جنبه‌های منفی‌اش تمرکز کنید، سعی کنید که به مزایای آن هم فکر کنید.

۱. خطر کمتر ابتلا به سرطان 

تحقیقات در مورد سرطان پروستات نشان می‌دهد مردانی که در سنین جوانی به ریزش مو دچار می‌شوند، ۴۵ درصد خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پروستات دارند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مقدار زیادی تستوسترون یکی از علت‌های کچلی در بین مردان است و رشد تومور را در آنها کاهش می‌دهد که قطعا در کاهش ابتلا به سرطان نیز در آنها موثر است. 

۲. سوخت و ساز بالاتر

درست است که کچلی ممکن است ظاهر خوبی را روی سر ایجاد نکند  اما این مردان به دلیل سطح بالای تستوسترون بیشتر از مردان با موی کامل سوخت و ساز و متابولیسم دارند و بیشتر تناسب اندام دارند و وزن آن‌ها سالم بوده و بدنشان نیز ماهیچه‌ای‌تر است. مطالعات نشان می‌دهد که سطح بالای تستوسترون غلظت کمتری از چربی را روی صورت ایجاد می‌کند که باعث صورت ماهیچه‌ای‌تر و قوی‌تر می‌شود. 

۳. مردانه‌تر شدن

مطالعه دیگری در این باره اثرات کچلی را روی صدها مرد جوان و نگاه خانم‌ها به آن‌ها در مقایسه با مردان با موی کامل بررسی کرده است. نتیجه مطالعات این بود که مردان کچل‌تر به طور ناخوداگاه در ذهن افراد، مردانه‌تر به نظر می‌رسیدند و تصور بر این بود که حتی قدشان نیز بلندتر است. مثلا خانم‌ها حدس می‌زنند که این مردان شغل‌هایی مثل کار در ارتش یا اتش نشانی را داشته باشند  زیرا آن‌ها را مردتر و قوی‌تر می‌دیدند.  

۴. ذخیره پول و زمان

شامپو، نرم‌کننده، شانه، کرم و ماسک مو همه این‌ها هزینه‌هایی هستند که افراد کچل از آن‌ها مصون هستند. مردانی که کچل می‌باشند، نیازی به پول خرج کردن برای موهای خود ندارند و همچنین می‌توانند زمان بیشتری را هم ذخیره کنند و هر روز درگیر حالت دادن به موهای‌شان نباشند. این مردان زودتر از بقیه هم حمام می‌کنند. 

۵. زیبایی با کلاه

هیچ کلاهی به گونه‌ای ساخته نشده که روی موها هم زیبا قرار بگیرد. در واقع کلاه روی سر افرادی خوب جلوه می‌کند که مو ندارند. کافی است که مردان کچل کلاه آفتابی و یک عینک دودی شیک داشته باشند و جذابیت نفس گیرشان را به رخ همه بکشند. این مردان می‌توانند هر مدل کلاهی سر کنند. 

۶. وضعیت بهتر در قراردادهای تجاری

مردان کچل معمولا توانایی مدیریتی بهتری دارند و قدرتمندی بیشتر در آن‌ها دیده می‌شود. این ویژگی‌ها ناخوداگاه در نظر دیگران نیز القا می‌شود و همین باعث می‌شود که دیگران بیشتر آن‌ها را جدی بگیرند. مطالعات نشان می‌دهند مردانی که موهای‌شان ریخته است، اما ترسیده‌اند که کل موهای‌شان را بتراشند و در واقع نیمه کچل مانده‌اند، ضعیف و ناامن بنظر می‌رسند. به همین دلیل متخصصان پیشنهاد می‌کنند که اگر نصف موهای‌تان ریخته بود، نصف دیگر را هم بتراشید. تحقیقات نشان می‌دهد که تاثیرگزارترین و قوی‌ترین لیدرهای جهانی مردانی بودند که کلا مو نداشتند مثل وینستون چرچیل، والدیمیر لنین، ماهاتما گاندی و ولادیمیر پوتین.

۷. روبرو نشدن با بزرگ‌ترین ترس مردان

طبق مطالعات، ترس از کچل شدن یکی از بدترین ترس‌هایی است که مردان با آن روبرو هستند. در واقع فکر کردن به این موضوع به شدت آزار دهنده است. بسیاری از مردان نزد مشاور پوست و مو می‌روند و هر ماه از دارو و محصولات خاص مو استفاده می‌کنند تا تعداد موهایی که در طول روز می‌ریزد، کمتر شود  اما اگر شما کچل باشید، یعنی با این ترس و نگرانی کنار آمده‌اید و دیگر دغدغه‌ای در این باره ندارید.  

۸. پیر نشدن 

شاید مردان در سنین جوانی با کچل شدن از هم سن و سالانشان بزرگ‌تر نشان دهند اما با گذشت زمان، همه چیز برعکس می‌شود. آن‌ها در سنین پیری مویی ندارند که سفید شود و در نتیجه همین باعث می‌شود که جوان‌تر به نظر برسند. 

۹. توجه دیگران به حسن رفتارتان

زمانی که مو نداشته باشید، دیگر حواس دیگران بیش از حد به ظاهرتان جلب نمی‌شود. آن‌ها به طور اتوماتیک کمتر روی صورت‌تان تمرکز می‌کنند  و این یک خبر خوب است. از طرفی ویژگی‌های خوب صورت‌تان بیشتر به چشم می‌آید. اما در کنارش ویژگی‌های رفتاری‌تان هم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که یک مزیت بزرگ دیگر است. 

۱۰.  بدن سفت‌تر و عضلانی تر

کچل بودن سر یعنی کوچک‌تر به نظر رسیدن آن نسبت به سری که مو دارد. همین موضوع باعث می‌شود که بدن شما هم در قسمت بالا به طور اتوماتیک بزرگ‌تر، پهن‌تر و عضلانی‌تر به نظر برسد و ظاهر مردانه‌تری را به دیگران نشان دهد. 

۱۱. تحمل راحت‌تر فصل تابستان

زمانی که سرتان پر از مو باشد، قطعا روزهای گرم تابستان برای‌تان غیر قابل تحمل می‌شود و گرما به شدت کلافه‌تان می‌کند. عرق کردن لابلای موها اصلا حس خوبی نیست که کچل‌ها از آن در امان هستند و راحت‌تر گرمای تابستان را تاب می‌آورند. 

۱۲. زیبا بنظر رسیدن در عکس‌های قدیمی

زمانی که کچل باشید، یعنی همیشه یک استایل دارید. خب همین باعث می‌شود که اگر بیست سال بعد هم به عکس‌های قدیمی خود نگاهی بیاندازید، سوژه خنده دیگران نشوید  زیرا هیچ مدل موی مسخره‌ای ندارید که باعث تمسخر دیگران شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • چند خبر از کشفیات پلیس