Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح دستورکار امروز (یکشنبه هجدهم مهرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست ادامه بررسی طرح اصلاح قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و استانی در دستورکار قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نشست گذشته این کمیسیون تا ماده ۵ این طرح مصوب شد و تنها بررسی تبصره‌های آن به این جلسه موکول شده بود ضمن اینکه موضوع این ماده بسط داده شده بود و نهاد‌های مختلفی از جمله نهاد‌ها و بنیاد‌های انقلابی و موسسات عمومی غیردولتی را به آن اضافه کرده بودیم، همچنین در تبصره ۴ ذیل ماده ۵ توضیح داده شده است که منظور از حکم تکلیفی صدر این ماده مواردی است که نیاز به اذن رهبر معظم انقلاب ندارند منوط بر اینکه پیش از این، اذن را اخذ کرده باشند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در بیان اصلاحات اعمال شده در این طرح، تصریح کرد: ما در این طرح سازمان‌ها و ادارات مختلفی را که با تعاونی‌ها همکاری داشته باشند، افزایش دادیم، ضمن اینکه در قانون قبلی موضوع تایید یکی از کمیسیون‌های دولت مطرح بود که ما به لحاظ تمرکززدایی این اختیار را در استان‌ها به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دادیم.

وی ادامه داد: همچنین در گذشته تنها بحث مزایده مطرح بود، اما در اصلاحاتی که اعمال شد هم مزایده و هم مناقصه آمده و موضوع صرفه و صلاح هم حذف شده است، از سوی دیگر در خصوص فعالیت‌ها، طرح‌ها، املاک، اراضی و اموال این سازمان‌ها و ادارات که قابل واگذاری باشند می‌توانند بجای اینکه در سیکل مزایده، مناقصه و معاملات قرار گیرند به تعاونی‌های توسعه همان شهرستان یا استان واگذار شوند که کمکی برای ارتقا و تقویت زیرساخت‌های تعاونی‌ها باشد تا بتوانند در طرح‌های عمرانی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انصاری خاطرنشان کرد: ما در این نشست تمام مواد طرح اصلاح قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و استانی را تصویب کردیم و امیدواریم این طرح پیشنهادی در صحن علنی نیز تصویب شده و توسط شورای نگهبان هم تایید شود تا در پی آن یک تحول مثبتی در راستای اعتباربخشی به تعاونی‌های توسعه عمرانی شهرستانی و استانی ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر این طرح به قانون تبدیل شود بر اساس همان تاکیدی که در قوانین بالادستی وجود دارد، کما اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها تاکید کردند که تعاونی‌ها باید یک نقش ۲۵ درصدی را در ساختار اقتصاد کشور ایفا کنند، محقق می‌شود، بنابراین یکی از تلاش‌های اعضای کمیسیون این بود که بتوانیم با اصلاح این قانون و تشکیل شرکت‌های توسعه عمرانی استانی و شهرستانی جایگاه رفیع‌تری را به تعاونی‌ها بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی تعاونی ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون اجتماعی مجلس شهرستانی و استانی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس جدول مربوط به مصارف استانی در بودجه سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کارهای جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است