Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@14:59:39 GMT

ابعاد جدید پرونده سرقت بزرگ آب در گرگان

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۷۴۰۳

ابعاد جدید پرونده سرقت بزرگ آب در گرگان

آفتاب‌‌نیوز :

عصر روز جمعه خبر کشف سرقت بزرگ آب شرب در گرگان منتشر و در پی آن روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نیز خبر را تائید کرد.

در ابتدای انتشار خبر اطلاعات کافی برای ابعاد بزرگی پرونده به صورت کامل مشخص نبود اما تحقیقات و ارزیابی داده‌های خام این پرونده، نشان‌دهنده یک کشف پراهمیت جرم و ظلمی است که مجرمان این پرونده به مردم شهر گرگان روا داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مسوولان اداره آب و فاضلاب استان گلستان، این سرقت با اتصال انشعاب غیرمجاز به یکی از خطوط انتقال اصلی آب شرب گرگان صورت گرفته و تحقیقات نشان می‌دهد این خط انتقال و محل وقوع جرم در مسیر شرق گرگان بوده است.

در شرایطی که مردم شهر گرگان تابستان بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند، حجم قابل توجهی که مجرم یا مجرمان اقدام به سرقت آب شرب می‌کردند جای بسی تامل دارد و انتظار برخورد قاطعانه از دستگاه قضایی و مسوولان امر، موضوع مورد انتظار است.

به ادعای مسوولان اداره آب و فاضلاب استان گلستان، خط انتقالی که انشعاب سرقتی به آن وصل شده قابلیت انتقال ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب را دارد که در برخی از روزها و ساعات با ظرفیت ۲۰ درصد فعالیت می‌کرده است.

میزان مصرف آب هر فرد در شبانه‌روز بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ لیتر است که اگر میانگین آن را ۲۰۰ لیتر در نظر بگیریم، در یک محاسبه ساده می‌توان به این رسید که در کمترین حالت ممکن، در این پرونده در هر شبانه‌روز آب شرب مورد نیاز ۶ هزار و ۸۴ نفر به سرقت می‌رفته که این اعداد حداقل میزان محاسباتی و تقریبی است.

پروژه خط انتقال محل وقوع جرم در سال ۱۳۸۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مشخص نیست این انشعاب غیرمجاز دقیقا در چه تاریخی به شبکه وصل شده و چه مدت این میزان آب شرب به سرقت می‌رفته است.

با توجه به حجم بالای لوله خط انتقال و عمق وجودی لوله، اتصال انشعاب غیرمجاز باید در زمانی اجرا شود که در لوله آب وجود نداشته و شبکه خالی از آب شرب باشد و در ادامه تیم حفار متخصص با استفاده از ابزارهای لازم اقدام به این عمل کنند که بدون شک چندین ساعت زمان و چندین نیروی متخصص مورد نیاز است.

اطلاعات رسیده نشان می‌دهد رد پای افراد بانفوذ در پرونده دیده می‌شود که احتمال اعمال نفوذ و فشار برای سرپوش گذاشتن بر روی ابعاد مختلف این جرم و یا کسر میزان عمل مجرمانه دیده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گرگان سرقت آب خط انتقال آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران گفـت: به دنبال افزایش سرقت به صورت زورگیری و موبایل‌قاپی در محدوده خیابان فرشته و محله الهیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا گشت‌های هدفمند پلیس آغاز شد و مدتی بعد تیم گشتی، سارقان موتورسیکلت‌سوار را حین سرقت مشاهده کرده و برای دستگیری آنان وارد عمل شدند. ۲ سارق نیز به محض مشاهده پلیس پا به فرار گذاشته و عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران آغاز شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سارقان بدون توجه به فرمان ایست پلیس همچنان به فرار خود ادامه دادند، گفـت: در ادامه ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیرهوایی کردند اما سارقان همچنان بدون توجه به پلیس به فرار خود ادامه دادند، تا اینکه ماموران اقدام به شلیک به لاستیک موتورسیکلت کرده و هر دو سارق را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ضرونی با اشاره به انجام بازرسی از دو سارق دستگیرشده گفت: ماموران در بررسی اولیه از متهمان ۳ دستگاه گوشی آیفون سرقتی و یک قبضه قمه را کشف و ضبط کردند. همچنین متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت اشیای قیمتی خصوصا تلفن همراه در محدوده فرشته و الهیه اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، گفت: تحقیقات در این خصوص برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد. تاکنون ۴ شاکی به مقر انتظامی مراجعه و ۲ سارق را شناسایی کرده‌اند.

به گفته سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و با دستور مقام قضایی برای ادامه روند تحقیقات و رسیدگی به جرم به پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شدند.

کد خبر 848388 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی سارق - سرقت اراذل و اوباش حوادث ایران

دیگر خبرها

  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • ماجرای تیراندازی در الهیه تهران چه بود؟
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!