Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت آذربایجان باید بداند ایران نسبت به دشمنی به نام اسرائیل حساسیت دارد و به اسرائیل اجازه نمی‌دهد در مرزهای ایران حضور پیدا کند.

«سیدمحمد صدر»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با وضعیت برجام گفت: همانطور که من قبلا گفته‌ام برجام مسیری است که ما باید آن را طی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برجام نتیجه توافقی است که بین کشورهای 5+1 یک انجام شد و ایران تعهد کرد به دنبال تولید و کاربرد سلاح اتمی نباشد و طرف مقابل تعهد کرد، 7 قطعنامه تحریمی سازمان ملل بر علیه ایران ملغی شود و تحریم‌ها به‌طور کلی از بین برود و روابط اقتصادی بین‌المللی ایران به حالت عادی دربیاید یعنی برجام توافقی است که همچنان می‌تواند، ادامه داشته باشد چراکه هم رهبری اشاره کردند و هم همه مرتبا گفته اند که ایران کشوری نیست که به دنبال تولید سلاح اتمی برود. تعهداتی که ایران در قبال برجام داشت انجام شده و طرف مقابل هم تا یک حدی و تا یک مقطعی تعهداتش را انجام داد ولی با آمدن ترامپ با توجه به اینکه او یک نژادپرست افراطی بود زیر میز زد و یک طرفه از همه تعهداتش خارج شد و برنامه ها را برهم زد.

او افزود: متاسفانه چیزی که مخالفین برجام متوجه نمی شوند این است که کارهای خلافی ترامپ انجام داد که، برخلاف همه تعهدات طرفین بود و این موضوع نباید به حساب برجام و ایران گذاشته شود.

صدر تاکید کرد: بنابراین چون می‌خواهیم تحریم ها برداشته شوند باید به دنبال مسیر برجام برویم. مشکلاتی که امکان دارد، سازمان انرژی اتمی پیدا کند می‌تواند پرونده ایران را از شورای حکام این سازمان به شورای امنیت ببرد و دوباره همان شرایط قبلی بازگردد و می شود مثل دوران آقای احمدی نژاد و ایران در تحریم بین‌المللی قرار می‌گیرد و این مسئله بسیار خطرناک است. ما باید به سمت انجام مذاکرات برویم؛ باید توافق برجام را زنده کنیم و طرف مقابل به تعهدات خود پایبند شود.

او درباره امکان سنگ‌اندازی‌ها در مسیر برجام گفت: من متاسفم که می‌گویم این گروه‌های تندرو منافع کشور و منافع ایران را فدای خصومت‌های شخصی و خصومت‌های گروهی می‌کنند اینکه گفته شود برجام هیچ منفعتی نداشته درست نیست؛ ما در شرایطی بودیم که صدور نفت ایران به صفر می‌رسید و اگر برجام نبود، نمی‌توانستیم یک قطره نفت صادر کنیم و 7 قطعنامه تحریمی داشتیم و کشور در شرایط اقتصادی بسیار متزلزلی قرار داشت و برجام ایران را از این موقعیت نجات داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما همیشه معتقد بودیم هر کشوری باید با همسایگان خود روابط دوستانه داشته باشد چون همسایه است که هم می‌تواند کمک حال کشور بوده و هم مشکل‌ساز باشد. بزرگترین مشکل کشور ما بعد از انقلاب جنگ هشت ساله با عراق بود. همسایه ما و رهبر تندی مثل صدام حسین هشت سال کشور ما را گرفتار کرد. اگر مشکلی وجود دارد باید با دیپلماسی حل شود و همه روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید ابتدا با همسایگان برقرار شود تا دیدگاه کشور و منافع کشور تامین شود.

او در مورد اتفاقات اخیر میان ایران و آذربایجان تصریح کرد: دولت آذربایجان باید بداند ایران نسبت به دشمنی به نام اسرائیل حساسیت دارد و به اسرائیل اجازه نمی‌دهد در مرزهای ایران حضور پیدا کند. از طرفی نباید مشکلی برای مسیر تردد اقتصادی ایران ایجاد شود. دولت آذربایجان و ایران باید از طریق دیپلماسی مسائل خود را حل کنند.

انتهای پیام/ 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت ایران سازمان ملل ایران سازمان انرژی شورای امنیت احمدی نژاد نفت نفت شرایط اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت جنگ عراق صدام حسین دولت جنگ شرایط اقتصادی عراق عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام محمد صدر دولت آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی از موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از بنادر، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت مهندسی در حوزه تعمیرات هواپیما خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در دیدار با ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با اشاره به توافق دو کشور در بخش دریایی و هوایی، اظهار کرد: طرف کوبایی در حوزه حمل‌ونقل ریلی با یک شرکت ایرانی قراردادی را در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌ امضا کرده است.

وی با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا، ادامه داد: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابجایی بار درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت.

وی از پیوند خواهرخواندگی دو بندر مهم ایران و کوبا برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی و شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی کوبا از تسهیلات بندری کشورمان خبر داد و با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، افزود: بر این اساس مقرر شد، نیازمندی‌ها در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هاوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بذرپاش در این نشست، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد.

وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن، زیرساخت جاده‌ای و ریلی گفت: مقرر شد، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می شوند، شرکت های ایرانی از طریق سفارتخانه ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند.کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام بوده و کمک به آن امری ضروری است.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه‌های جدید عنوان کرد و گفت: توافقات انجام شده در گذشته، با جدیت پیگیری می شود تا به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!