Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد صادقی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا تهران گفت: لازم است با طرح‌های تشویقی از جمله واگذاری خودرو و موتورسیکلت با سوبسید و به همراه وام‌های کم بهره طویل مدت، زمینه دسترسی شهروندان به موتور برقی و خودروهای برقی برای کاهش مصرف انرژی های غیر پاک و آلاینده‌های محیط زیست را در شهر فراهم کرد.

به گزارش برنا؛ وضعیت آلودگی هوا تهران هر ساله با ورود به فصل پائیز مورد اهمیت قرار می گیرد چراکه نفس شهروندان هنگام تردد در سطح شهر به شماره می‌افتد و گاهی آنقدر میزان این آلودگی بالاست که دود غلیظ بالای سرتان را هم می‌بینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از ایام کرونا قسمت‌های مختلف شهر را به تعطیلی می کشاند. برای کاهش آلودگی هوا تهران اقدامات بسیاری می توان انجام داد که بخشی از آن باید از سوی مدیریت شهری تهران صورت پذیرد.

احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به برخی راهکارهای کاهش آلودگی هوا پایتخت به خبرنگار برنا گفت: باید برای کاهش آلودگی هوای تهران همکاری فراگیر بین بخشی و میان چند دستگاه رخ دهد همچنین لازم است با طرح‌های تشویقی از جمله واگذاری خودرو و موتورسیکلت با سوبسید و به همراه وام‌های کم بهره طویل مدت، زمینه دسترسی شهروندان به موتور برقی و خودروهای برقی برای کاهش مصرف انرژیهای غیر پاک و آلاینده های محیط زیست را در شهر فراهم کرد.

او افزود: همچنین با هوشمندسازی حمل و نقل و توسعه حمل و نقل عمومی در شهر، هر شهروند را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب خواهیم کرد. با مدیریت تقاضای سفر در شهر و کاهش ملزومات بروکراسی در کشور  (دولت الکترونیک) زمینه کاهش ترددهای غیر ضروری  فراهم می‌شود.

عضو شورای شهر ششم با اشاره به سایر راهکارهای کاهش آلودگی هوا تهران گفت: شهردار تهران با حمایت شورای اسلامی شهر باید سهم شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی چه در موضوع مترو چه در موضوع اتوبوس را از دولت پیگیری و مطالبه کند.

او ادامه داد: با توجه به نعمت خدادادی گاز در سطح کشور خودروهای سنگین و خودروهای سواری شهروندان هم باید به سمت گاز سوز شدن هدایت شود.

صادقی با اشاره به اجرای برخی طرح‌ها برای کاهش آلودگی هوا در تهران گفت: لازم است برای اجرای طرح دوچرخه‌سواری مطالعه و طراحی جدید مطابق با تیپولوژی و شیب شهر صورت گیرد تا مطابق با ظرفیت و نظرات شهروندان تهرانی طرحی تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه شود تا این طرح از حالت نمایشی خارج شود.

صادقی تاکید کرد: با این اقدام موضوع دوچرخه سواری در موضوع آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود و نسبت منطقی بین هزینه و دستاوردهای آن ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا شورای اسلامی شهر تهران پایتخت برنا خودرو موتورسیکلت انرژی محیط زیست حمل و نقل شهروند حمل و نقل عمومی دولت الکترونیک شورای شهر شهردار تهران شورای اسلامی شهر شهرداری تهران مترو اتوبوس دولت گاز دوچرخه سواری شورای اسلامی پایتخت پاییز هوای پاک آلودگی هوا تهران دوچرخه سواری در تهران احمد صادقی آلودگی هوا تهران کاهش آلودگی هوا برای کاهش حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد

به‌منظور احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان، قرارداد این پروژه مشارکتی شهرداری اصفهان با شرکت مپنا امروز (سه‌شنبه) امضا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در راستای سیاست‌گذاری کلی حوزه حمل‌ونقل برای توسعه حمل‌ونقل پاک و زمینه سازی برای استفاده شهروندان از وسایل نقلیه برقی در سال های گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اصفهان و شرکت مپنا برای احداث تعدادی جایگاه های شارژ سریع خودروهای برقی منعقد شد.

در حال حاضر دو مورد از این ایستگاه ها که جانمایی آن قطعی شده در دست اقدام است که یکی از این ایستگاه ها در خیابان فرایبورگ در منطقه ۶ اصفهان و ایستگاه دیگر در محدوده میدان بزرگمهر در منطقه ۴ اصفهان قرار دارد.

قرار است بخشی از زیرساخت های این دو ایستگاه توسط شهرداری تامین می شود و تامین تجهیزات شارژ این دو ایستگاه توسط شرکت مپنا صورت می گیرد، البته خدمات بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها تا ۶ سال توسط شرکت مپنا انجام می شود و پس از ۶ سال با پایان دوره تفاهم نامه ممکن است بهره‌برداری ازاین ایستگاه ها تموسط شهرداری یا شرکت مپنا یا هر شرکت دیگری انجام شود.

احداث و راه‌اندازی این دو ایستگاه به صورت مشارکتی توسط شهرداری و بخش خصوصی بیشتر در راستای فرهنگ سازی و آشنایی مردم با وسیله نقلیه برقی، نحوه شارژ آن و آشنایی و آگاهی مردم با فرایند تردد خودروهای برقی است.

کد خبر 749294

دیگر خبرها

  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)