Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکایی و هیئت طالبان روز گذشته در دوحه، پایتخت قطر با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این زمینه گفت: ما باید گروه طالبان را براساس اقداماتشان مورد قضاوت قرار دهیم نه براساس گفته‌های آنها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار در فضایی دوستانه انجام شد و بسیار مفید بود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت آمریکایی در دیدار روز‌های گذشته خود با مقامات گروه طالبان در دوحه قطر بر نگرانی‌های این کشور در زمینه امنیتی و اقدامات تروریستی، خروج امن نیرو‌های آمریکایی و دیگر اتباع خارجی و نیز حقوق بشر از جمله حق مشارکت اجتماعی زنان و دختران در جامعه افغانستان تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف درباره کمک‌های بشردوستانه آمریکا به مردم افغانستان نیز با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته است این دوره از مذاکرات سازنده و صادقانه بود و موضوعات مهمی در آن مطرح شده است.

روز شنبه، سرپرست وزارت خارجه افغانستان در گفتگو با رسانه‌های خبری گفت: نمایندگان طالبان برای آزادسازی ذخایر ارزی بانک‌های افغانستان در خارج از این کشور با مقامات آمریکایی گفتگو کرده اند.

مقامات آمریکایی گفته اند با ده‌ها آمریکایی که مایل به ترک افغانستان هستند در تماسند و امیدوارند زمینه خروج امن آن‌ها هر چه سریعتر از سوی گروه طالبان فراهم شود.

آمریکا و متحدان اروپاییش این روز‌ها در تلاشند علی رغم ادعا‌های قبلی خود زمینه ارتباط و گفتگو با سران گروه طالبان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه طالبان مقامات آمریکایی مذاکرات دوحه افغانستان مقامات آمریکایی گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • وقوع انفجار در کابل
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود