Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در هفته چهارم اردیبهشت اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «موقوفات»، «عزت الله مهرآوران»، «بنی صدر»، «آیا مسعود رجوی زنده است؟»، «چرا ایتا قطع است؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

موقوفات

اخیراً و طی اظهاراتی معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده است که طی اقدام مستمر اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و سازمان اوقاف و امور خیریه در شش ماهه اول سال جاری، سوابق و اقلام اطلاعاتی بیش از ۱۳۰ هزار شناسه ملی اشخاص حقوقی موقوفات شامل نام شخص حقوقی، آدرس اقامتگاه قانونی و سایر اقلام به‌روزرسانی شده است.

همین اظهارات و رسانه ای شدن آن سبب شد تا عبارت موقوفات که در واقع جمع کلمه موقوفه (مال و زمینی که وقف شده است) می باشد، به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

توضیح بیشتر در مورد این خبر اینکه معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نماینده سازمان در هیأت موضوع ماده ۹ آئین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی به عنوان پایگاه مرجع احراز هویت استنادپذیر این اشخاص در کشور با اعلام خبر بالا گفت: با توجه به نقش آدرس اقامتگاه قانونی اشخاص حقوقی در تضمین حقوق افراد و در راستای برنامه‌های معاونت امور اسناد به خصوص هوشمندسازی فرآیندها، با اولویت‌بندی تمامی دستگاه‌های دارای صفحات اختصاصی در این پایگاه، ضمن اصلاح و بازبینی سوابق موجود در صفحه اختصاصی سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور جلوگیری از ثبت اطلاعات ناقص، دو سرویس الکترونیک تمام خودکار نیز با تلاش حوزه فناوری سازمان ثبت طراحی و در تقارن با هفته اوقاف عملیاتی گردید.

اقبال با بیان این‌که اجرای این مهم، نقش به سزایی در ارتقای صحت و تسهیل در ارائه خدمات حاکمیتی حوزه اشخاص حقوقی در اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور دارد، ابراز امیدواری کرد با همکاری مؤثر معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت، تا پایان سال جاری نیز ضمن راه اندازی سامانه‌های مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای حرفه‌ای و حاکمیتی در پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی، بخش قابل ملاحظه‌ای از شناسنامه‌های هویتی اشخاص حقوقی سنواتی به‌روزرسانی و اقلام آن‌ها بر اساس مصوبات هیأت ماده ۹ تکمیل و اصلاح گردد.

بیشتر بخوانید

متنوع ترین وقف ها را در ایران ببینید عزت الله مهرآوران

عزت الله مهرآوران، یکی از هنرمندان و بازیگران معروف سینما و تلویزیون ایران بود که در تاریخ 17 مهرماه سال جاری از دنیا رفت.

عزت‌الله مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ بود که در تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۰ درگذشت. او بازیگر و نمایشنامه نویس ایرانی بود. او دارای نشان درجه ۱ هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی بود. مهرآوران در تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۰ به دلیل ایست قلبی و عارضه ریوی ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت.

درگذشت این هنرمند کشورمان نام او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرد و به صورت مشخص بسیاری از کاربران در گوگل پیرامون او این پرسش را مطرح کردند که آیا عزت الله مهرآوران واکسن کرونا زده بود؟

در پاسخ به این سوال مشخص توضیح اینکه هژیر مهرآوران، درباره نوع واکسن تزریق شده به پدرش در موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: «پدرم هر دو دوز واکسن سینوفارم را دریافت کرده بود.»

 او ادامه داد: «در طی دو سال شیوع کرونا، پدرم به این ویروس مبتلا نشد، اما بعدا به دلیل حضور در سر صحنه یک سریال و ابتلا به کرونا، در بیمارستان بستری شد.»

بیشتر بخوانید

جزییات مراسم تشییع پیکر عزت‌الله مهرآوران بنی صدر

ابوالحسن بنی صدر- نخستین رئیس جمهور ایران پس از انقلاب اسلامی بود که به اتهام خیانت به کشور ناگزیر از ایران فرار کرد و مابقی عمر خود را در کشور فرانسه زندگی کرد.

او روز شنبه 17 مهرماه از دنیا رفت و انتشار خبر مرگش با واکنش های فراوانی در شبکه های اجتماعی در ایران رو به رو شد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل نیز تبدیل شود.

در مورد بنی صدر توضیح مختصر ولی بیشتر اینکه ابوالحسن بنی‌صدر متولد ۲ فروردین ۱۳۱۲، سیاستمدار و اقتصاددان اهل ایران است که یک سال پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، به عنوان نخستین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی انتخاب شد و به سمت فرماندهی کل قوا و ریاست شورای انقلاب رسید.

در سال 1360 و پس از ماه‏ها درگیری بنی صدر و هوادارانش با نیرو‌های ارزشی و انقلابی، طرح عدم کفایت سیاسی رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. مهمترین دلیل بر عدم کفایت سیاسی بنی صدر، موضع‏گیری وی علیه نظام جمهوری اسلامی و اتحاد نامقدس با کلیه نیرو‌های ضد انقلاب وابسته به شرق و غرب جهت نابودی نظام اسلامی و همچنین مخالفت مستمر وی با مجلس شورای اسلامی از بدو تأسیس و حتی پیش از افتتاح آن، دخالت صریح در قوه قضاییه و عدم درک صحیح از بدیهی‏ترین اصول قانون اساسی و نیز عدم اعتقاد به اصل تفکیک قوا عنوان گردید. در نتیجه، این طرح با ۱۷۷ رأی موافق، ۱ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب رسید و یک روز پس از تصویب طرح عدم کفایت سیاسی بنی صدر، حضرت امام خمینی (ره)، وی را از ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز عزل کردند. این در حالی بود که حضرت امام، پیش از این وی را در بیستم خرداد ۱۳۶۰، از فرماندهی کل قوا نیز عزل کرده بودند.

بیشتر بخوانید

بنی‌صدر درگذشت + زندگی‌نامه و تصاویر آیا مسعود رجوی زنده است؟

مرگ بنی صدر که در روز شنبه هفته جاری رقم خورد، به واسطه ارتباطاتی که او با مسعود رجوی داشت، حالا نام مسعود رجوی و پرسش آیا مسعود رجوی زنده است؟ را نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

مسعود رجوی متولد ۱۳۲۷ در طبس، از اعضای سازمان منافقین در دهه آخر حکومت پهلوی و رهبر سازمان و مسئول شورای ملی مقاومت ایران است. نتیجه اقدامات و رویکرد وی به جنگ مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی به سلسله‌ای از اقدامات خشونت‌آمیز در فضای سیاسی ایران انجامید.

رجوی شش هفته پس از آغاز درگیری مسلحانه سازمان منافقین خلق و صدور رأی عدم کفایت سیاسی ابوالحسن بنی‌صدر در مجلس ایران، بهمراه بنی صدر، به‌طور مخفیانه از ایران به فرانسه رفت. رجوی و بنی صدر در فرانسه با شماری دیگری از نیرو‌های مخالف حکومت ایران «شورای ملی مقاومت» را تشکیل دادند، اما همکاری آن‌ها و در فرانسه مدت زیادی طول نکشید.

او «ارتش آزادی‌بخش ملی» را برای جنگ با ایران تشکیل داد و تصمیم مسعود رجوی برای همراهی با صدام در جنگ علیه ایران موجب قطع همکاری او با ابوالحسن بنی صدر که خود زمانی فرمانده کل قوای مسلح ایران در جنگ با عراق بود با او شد.

در مورد این پرسش که آیا رجوی زنده است یا خیر نیز توضیح اینکه اکونومیست در اوایل سال ۱۳۸۸ نوشت از زمان اشغال خاک عراق توسط نیروهای آمریکایی در سال ۱۳۸۱ اطلاع دقیقی از وضعیت مسعود رجوی در دسترس نیست و کسی از زنده یا مرده بودن او خبر ندارد هر چند که اکثریت عقیده دارند که او زنده نیست.

در سال ۱۳۹۵ و در نشست سالانه منافقین در فرانسه که ترکی الفیصل در آن حضور داشت از او به عنوان «مرحوم» یاد کرد. از آن زمان گاهگاهی اخباری از پیامهای صوتی منتسب به رجوی منتشر می‌شود در حالی که تاکنون هیچ عکس و فیلمی از مسعود رجوی منتشر نشده و وی در مکان‌های عمومی ظاهر نشده‌است.

در مورد وضعیت حیات او اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی نظر به ظاهر نشدن او در انظار عمومی ظن قوی این است که او در قید حیات نیست.

بیشتر بخوانید

بالاخره خبر مرگ «مسعود رجوی» آمد/ بررسی دلایل پنهان نگه‌ داشتن مرگ رجوی! چرا ایتا قطع است؟

همزمان با آغاز سال تحصیلی بسیاری از دانش آموزان و معلمان برای پیگیری امور تحصیلی از شبکه اجتماعی ایتا استفاده می کنند.

این شبکه در روزهای گذشته با قطعی های مکرر رو به رو شده و به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

به نظر می رسد در تاریخ 17 مهرماه و به واسطه خرابی یکی از سرورهای اصلی شبکه اجتماعی ایتا، بخش قابل توجهی از کاربران برای ساعت ها موفق به استفاده از این شبکه نشدند و دانش آموزان و دبیران در امر آموزش با مشکل جدی رو به رو بودند. البته این مشکل اکنون مرتفع شده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی عزت الله مهرآوران مسعود رجوی بنی صدر موقوفات ایتا ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی عزت الله مهرآوران ابوالحسن بنی صدر عدم کفایت سیاسی جمهوری اسلامی بیشتر بخوانید رجوی زنده مسعود رجوی سازمان ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

به دنبال برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در روزهای پنچ شنبه و جمعه و ایجاد سوالاتی درباره وضعیت اینترنت هنگام برگزاری کنکور، رئیس سازمان سنجش کرد که اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود؛ مسئله ای که رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات هم به آن اشاره و اعلام کرد در مقابل قطع اینترنت برای کنکور ایستاده اند.

به گزارش ایسنا، مسئله قطع اینترنت همزمان با برگزاری کنکور سراسری اگرچه در گذشته هم مطرح شده بود اما به صورت جدی در سال ۱۴۰۱ برای برگزاری نوبت اول کنکور مطرح و اجرا شد. پس از اعلام این خبر توسط معاون امور آزمون های سازمان سنجش، مسئولان از جمله وزیر علوم هم موافقت خود را با اجرای این روش جهت رعایت حقوق داوطلبان اعلام کردند. اگرچه مطرح شدن این موضوع حواشی بسیاری به همراه داشت اما در نهایت پس از موافقت‌ها و مخالفت‌ها قرار شد اینترنت همراه به صورت نقطه‌ای (مناطق نزدیک به حوزه‌های برگزاری کنکور) برای چند ساعتی قطع شد.

قطع اینترنت زمان برگزاری کنکور زمانی مورد توجه قرار گرفت که پدیده لو رفتن سؤالات و رواج تقلب در بین برخی داوطلبان کنکور همپای رشد شبکه‌های مجازی و وسایل الکترونیکی و ابزارهای هوشمند افزایش یافت و این نگرانی را برای داوطلبان کنکور و حتی خانواده‌های آن ها که به نوعی سرنوشتشان به این امتحان گره خورده ایجاد کرد.

اگرچه برای جلوگیری از تقلب و پخش سوالات هنگام برگزاری کنکور تدابیر گوناگونی از سوی سازمان سنجش درنظر گرفته شد اما به دلیل عدم تأثیر، به عنوان تنها روش تضمین امنیت برای این امتحان مورد تأکید قرار گرفت. پس از برگزاری نوبت اول کنکور اگرچه مسئولان اعلام کردند اجرای این روش تا حد زیادی موفق بوده اما پس از پایان برگزاری آزمون شهروندان از بروز مشکلاتی به دنبال قطع اینترنت اعلام نارضایتی کردند و همین امر سبب شد وزیر ارتباطات ضمن عذرخواهی از مردم تأکید کند این بار آخری است که اینترنت به خاطر کنکور قطع می‌شود و سازمان سنجش حتما باید برای دور بعدی کنکور به فکر راهکاری جایگزین باشد چراکه به هیچ وجه دیگر اینترنت را به خاطر کنکور قطع نمی‌کنند.

موضوعی که به دلیل اهمیت آن رئیس جمهور هم نسبت به آن واکنش نشان داد و با اشاره به اهمیت آن به‌ویژه برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در عین حال به مسئولان مربوطه تاکید کرد، سلامت کنکور را از مسیری تامین و تضمین کنند که نیازی به قطع اینترنت نبوده و اختلال در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود. بنابراین با توجه به تأکیدهای انجام شده پرونده قطع اینترنت برای حفظ سلامت کنکور و رعایت حقوق داوطلبان این آزمون سراسری بسته شد.

در همین رابطه امروز پنج شنبه و جمعه هفته جاری (ششم و هفتم اردیبهشت ماه) نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شود و به رسم هر سال این سوال مطرح شد که آیا اینترنت طی این دو روز قطع می‌شود؟

در این زمینه رئیس سازمان سنجش تأکید کرد اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود و دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضائی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.

به گفته وی هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش‌های مختلف اعم از سازمان‌های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

همچنین محمد احسان خرامید- مشاور وزیر ارتباطات و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: از دورانی که برای هر چیزی مثل کنکور اینترنت‌ را قطع می‌کردند، رسیدیم به وضعیتی که به جای قطع اینترنت راهکارهای مقابله با تقلب را به سازمان سنجش نشان دادیم و در مقابل قطع اینترنت برای کنکور ایستادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • (ویدیو) انتشار سند همکاری مسعود رجوی با ساواک
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • افشای سندی مهم درباره افرادی که مسعود رجوی به ساواک لو داد | ویدئو
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند