Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:08:03 GMT

خرید کالای ایرانی ضامن تولید و ایجاد اشتغال در کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۷۸۵۷

خرید کالای ایرانی ضامن تولید و ایجاد اشتغال در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، متاسفانه گرایش مردم به خرید کالای خارجی و عدم حمایت و سیاست‌گذاری دولت‌ها در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی موجب شده کشور با چالش جدی در حوزه‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال مواجه شود.

تعطیلی بسیاری از کارخانجات و افزایش آمار بیکاری و نرخ بسیاری از کالاها موجب کاهش قدرت خرید مردم و تحمیل فشارهای اقتصادی سنگینی بر دوش جوانان و خانواده‌های ایرانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متاسفانه در حالی که مشابه و امکان تولید بسیاری از کالاها در کشور وجود دارد اما نبود برنامه‌ریزی دقیق در دولت‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه گرایش مردم به کالاهای خارجی روز به روز در حال افزایش می‌باشد. 

به همین بهانه خبرنگار فارس در تالش با حضور در سطح شهر و در گفت‌وگو با برخی فروشندگان در این شهرستان به بررسی قیمت، کیفیت و تمایل مردم به خرید کالای‌های داخلی پرداخته است. 

کامران مردوانی یکی از فروشندگان لوازم خانگی با ابراز خوشحالی از رشد کمی و کیفی تولیدات لوازم خانگی داخلی در طول سالهای گذشته به خبرنگار ما میگوید: بسیاری از محصولات موجود در فروشگاه ما ایرانی بوده و ضمن برخورداری از کیفیت بالا، قیمت پایین‌تری نسبت به کالای مشابه خارجی خود دارند. 

این فروشنده لوازم خانگی داخلی علاوه بر حمایت از تولید داخلی و اقتصاد کشور داشتن خدمات پس از فروش، کیفیت بالا، قیمت پایین را از مزایای خرید کالای ایرانی می‌داند. 

شفیع شفقت یکی از شهروندان تالشی می‌باشد که در اقدامی جالب اکثرا لوازم خانگی‌اش از کالای ایرانی می‌باشد، او هدف از این کار را توجه به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال در کشور می‌داند. 

این جوان گیلانی می‌گوید که ما برای رشد و توسعه راهی جز خرید کالاهای داخلی و استفاده از طرفیت‌ها و داشته‌های درونی خودمان نداریم، او ضمن اعلام رضایت از کیفیت محصولات تولید شده در داخل کشور از سایر هموطنان خود می‌خواهد برای اینکه شاهد بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانجات داخلی نباشیم حتما از کالای تولید ایران استفاده کنند. 

آقای یگانه یکی دیگر از فروشندگان بزرگ مبلمان خانگی در منطقه می‌باشد که سعی کرده محصولات تولید شده در داخل کشور را به فروش برساند. 

او با ابراز ناراحتی از اینکه چرا باید برخی قطعات و پارچه‌های مورد استفاده در بسیاری از لوازم خانگی که دارای تکنولوژی و پیچیدگی خاصی نیز نمی‌باشد از کشورهای دیگر وارد شوند، گفت: بسیاری از مردم بدنبال کیفیت هستند و قیمت برای آنان در اولویت بعدی است. 

این فروشنده مبلمان خانگی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی در این حوزه برای رقابت با کالاهای خارجی باید تلاش بیشتری بکنند و کیفیت محصولات خود را بالا ببرند، افزود: مردم و ما فروشندگان دوست داریم کالای داخلی خرید و فروش بکنیم اما تولیدکنندگان نیز باید منافع مردم را در نظر گرفته و بدنبال افزایش کیفیت و کاهش قیمت‌های خود باشند. 

به گزارش فارس، تبلیغات گسترده محصولات خارجی، عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی، کیفیت پایین برخی محصولات داخلی در گذشته و نبود اعتماد و تضمین لازم برای خریداران کالای داخلی از اصلی‌ترین دلایل گرایش مردم به خرید کالاهای خارجی می‌باشد. 

این در حالی است که امروزه بسیاری از کالاهای ایرانی در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی از قیمت کمتر و کیفیت برابر یا حتی بالاتری برخوردار می‌باشد که در برابر تبلیغات گسترده کالاهای خارجی در رسانه‌های داخلی و شبکه‌های ماهواره‌ای نتوانسته است سهم شایسته‌ای در بازار داخلی داشته باشند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال تولید کالای ایرانی کیفیت خرید کالای ایرانی مبلمان اداری فروشنده مبلمان اجناس ایرانی تبلیغات کالای خارجی تبلیغات کالای ایرانی حمایت از تولید واشتغال حمایت از تولید کالاهای خارجی لوازم خانگی خرید کالای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم

وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون تولید نوکیای ایرانی گفت: فروش کالای تقلبی در کشور ممنوع است؛ لذا در صورت محرز بودن تقلبی بودن این تلفن همراه، تولید آن در کشور متوقف خواهد شد.

گروه دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «عباس علی آبادی» وزیر صمت در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی «ایران اکسپو» در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون برنامه این وزارتخانه برای ساخت تلفن همراه در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: ما در کشور در مورد این کالا هنوز برند معتبر و قابل قبولی که صد در صد خود اتکا باشد نداریم.


وزیر صمت افزود: در وزارت صمت هم در بعد نرم افزاری و هم در بعد سخت افزاری برنامه داریم و جزو برنامه‌های اولویت دار ماست؛ هر اندازه که خودرو مهم است موبایل هم مهم است.


وی همچنین درباره عرضه نوکیای تقلبی در سطح بازار موبایل ایران گفت: در صورت محرز بودن تقلبی بودن این تلفن همراه، کالای تقلبی در کشور نهاد مسئول خود را دارد و البته ما هم مسئول هستیم قطعا اگر ثابت شود لااقل به آن خدمت نمی‌دهیم و به دستگاه‌های مربوطه و تعزیرات معرفی می‌کنیم.


علی آبادی تاکید کرد: فروش کالای تقلبی در کشور ممنوع است؛ اگر متوجه بشویم جلوی واردات را می‌گیریم ارز و ریال به آن تخصیص نمی‌دهیم و به دستگاه‌های مرتبط معرفی می‌کنیم.


مشروح گفته‌های علی آبادی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نوکیای ایرانی ، تولید موبایل ، نوکیا ، وزارت صمت ، عباس علی آبادی ، کالای تقلبی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9l

دیگر خبرها

  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است