Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:33:02 GMT

تزریق یک میلیون دز واکسن در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۷۹۱۳

تزریق یک میلیون دز واکسن در اردبیل

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما همچنان وضعیت شکننده‌ای را در بیماری کرونا در سطح استان اردبیل شاهد هستیم به گونه‌ای که در یک هفته اخیر روند ثابتی را در بستری‌ها و ترخیصی‌ها در سطح استان نظاره‌گر بوده و به نظر می‌رسد همچنان چرخش ویروس را در مناطق مختلف استان به عینه می‌توان مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنان بیش از ۲۰۰ بیمار درگیر کرونا هستند و با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و فوتی‌های کرونا نیز روزانه سه تا چهار نفر است که به نظر می‌رسد این وضعیت شکننده در صورت عدم مراقبت می‌تواند به شکل‌گیری موج جدید این بیماری و افزایش مبتلایان منجر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به سرد شدن هوا، اتمام ماه محرم و صفر و آغاز دورهمی‌ها و همچنین مراسم‌های عروسی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط احتمال آغاز خیز ششم کرونا در آبان ماه دور از ذهن نیست و اگر مراقبت‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها را ساده و سهل بگیریم، قطعاً با خطرات و آسیب‌های جدی روبه‌رو خواهیم شد.

حبیب‌زاده افزود: در چنین شرایطی بهتر است تمامی افراد جامعه و گروه‌های هدف واکسینه شده و ما ایمن‌سازی را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم تا احتمال مرگ و میر به حداقل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار این امر همچنان تاکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دوری از تجمعات و همچنین رعایت الزامات حضور در دانشگاه‌ها و مدارس به شکل مراقبتی است تا فضا به درگیری جدید بیماری کرونا منجر نشود.

حبیب‌زاده تزریق یک میلیون دز واکسن را در استان یادآور شد و اضافه کرد: از این تعداد ۲۸۹ هزار نفر دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و مابقی تنها دز اول واکسن را زده و رغبتی به تزریق دز دوم ندارند.

وی بیان کرد: به هیچ وجه تزریق دز اول ایمنی ایجاد نمی‌کند بلکه ضروری است هر دو دز واکسن تزریق شده و بعد از ۱۵ روز ایمنی حاصل شود و در چنین شرایطی همچنان تاکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: تزریق واکسن تنها در کاهش مرگ و میر و جلوگیری از شیوع گسترده بیماری مؤثر خواهد بود و به هیچ وجه درمان قطعی در برابر کرونا محسوب نمی‌شود.

کد خبر 5324296

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واکسن کرونا بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا هفته ناجا خطبه های نماز جمعه امام رضا ع شیوع کرونا هفته نیروی انتظامی عکس استانها نیروی انتظامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است