Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@00:01:05 GMT

تظاهرات گسترده در تونس علیه رئیس‌جمهوری

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۷۹۵۳

‍‍‍‍‍‍

هزاران نفر از مردم تونس علیه رئیس جمهوری کشورشان تظاهرات کرده و خواستار برکناری او شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هزاران نفر از مردم تونس امروز در اعتراض به آنچه که«کودتای قیس سعید» رئیس جمهوری این کشور علیه قانون اساسی خواندند، به خیابان‌ها آمده‌اند.

این تظاهرات از دیروز در خیابان «بورقیبه» در مرکز پایتخت تونس در حال برگزاری است و معترضان با سر دادن شعارهایی، خواستار برکناری قیس سعید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعتراضات علیه رئیس جمهوری تونس پس از تصمیمات غیرمنتظره او که تعلیق فعالیت پارلمان و برکناری نخست وزیر و رئیس پارلمان این کشور را به دنبال داشت، بالا گرفته است.

قیس سعید حدود دو ماه پیش در اقدامی غیرمنتظره رئیس پارلمان این کشور و همچنین نخست وزیر را از قدرت برکنار کرد و خود کنترل امور را به دست گرفته است.

رئیس جمهوری تونس پس از اعطای اختیارات تام به خود، بر لزوم تغییر و تعدیل قانون اساسی تأکید کرد و گفت: «موشک‌های قانون اساسی روی سکو‌های پرتاب مستقر شده و آماده شلیک هستند».

«منصف المرزوقی» رئیس جمهوری اسبق تونس به این اظهارات و اقدامات قیس سعید واکنش نشان داد و از مردم خواست تا علیه اقدامات سعید تظاهرات کردند و به تحرکات خود در تونس ادامه دهند.

اصرار قیس سعید بر تغییر قانون اساسی تونس در حالی است که برخی از احزاب سیاسی از جمله «النهضه»، «الجمهوری»، «التکتل»، «افاق»، «امل» و «التیار الدیمقراطی» مخالف هرگونه تعدیل قانون اساسی هستند که در سال ۲۰۱۴ به تصویب رسید.

احزاب نامبرده تونس از قیس سعید رییس جمهوری کشورشان خواستند به تعهدات خود در قبال ملت تونس پایبند باشد و به قانون اساسی و سوگندی که قبل از تصدی سمت ریاست جمهوری ادا کرده، متعهد بماند.

احزاب تونسی همچنین تعرضات مکرر به حقوق و آزادی‌های اساسی از جمله حق آزادی بیان و محاکمه غیرنظامیان در دادگاه نظامی را محکوم کرده و قیس سعید را مسوول این تعرضات دانسته و خواستار توقف فوری آن شده‌اند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: تظاهرات ، تونس ، رئیس جمهوری ، خیابان ، برکناری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تظاهرات تونس رئیس جمهوری خیابان برکناری قانون اساسی رئیس جمهوری قیس سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه