Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:14:16 GMT

صدور حکم قضایی برای یک نهاد ‌اجرایی در شاهین‌شهر

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۸۲۰۶

صدور حکم قضایی برای یک نهاد ‌اجرایی در شاهین‌شهر

ایسنا/اصفهان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهین شهر و میمه از صدور حکم قضایی برای یک نهاد اجرایی، تکمیل فرآیندهای عمرانی و دو مورد وقف از ابتدای سال تاکنون خبرداد.

حجت الاسلام مهدی قربانی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: وقف برای پرهیز از موازی ‌کاری و ایجاد موقوفه در محلی که مصرفی ندارد کاربرد زیادی دارد و نیازمند هدفمندی و مشاوره برای بررسی نیازهای جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه درگیر کرونا و احداث زیرساخت‌های بهداشتی برای مقابله با شرایط مشابه ‌است، افزود: شیوع ویروس کرونا جلوه‌های متفاوتی از جامعه و چالش‌ها را متبلور کرد. در این راستا بازنگری در نیازهای جامعه، ضرورت وقف در بهداشت، ادامه تحصیل کودکان کم بضاعت، تامین هزینه‌های درمانی، توجه به بیماران خاص، ازدواج جوانان و نیز ترویج مباحث فرهنگی و قرآنی نیاز به توجه اساسی دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون دو مورد وقف در شهرستان انجام شده ‌است، افزود: در بخش میمه یک زمین برای احداث حسینیه و یک باب آپارتمان مسکونی در محله مهر شاهین‌شهر برای کمک به فقرا وقف شده است.

قربانی ادامه داد: هزار متر سنگ مرمر و سنگ فرش کف حرم امامزاده قاسم(ع) در مورچه‌خورت با هزینه یک میلیارد تومان و تکمیل ایوان سازی حرم سید صالح خاتون وزوان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان در حال تکمیل است.

وی با اشاره به ۴۹ مورد قرارداد تمدید اجاره و ۸ مورد واگذاری تشریفات مزایده در رقبات و موقوفات، تصریح‌کرد: امسال با رشد ۴۰ درصدی در بقای متبرکه، ۱۰ موقوفه نیز سند اخذ یا در حال گذراندن مراحل پایانی دریافت سند است و برای هشت مورد نیز پرونده حقوقی تشکیل و طرح دعوی شده‌ است.

قربانی ادامه داد: همزمان با شیوع کرونا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مطالبات یک ماهه اجاره رقبات و موقوفات خود را به مستاجران بخشید، همچنین در سال جاری دریافت مطالبات از مستاجران با وجود بدقولی‌ها به سرانجام رسید اما یک مورد صدور حکم قضایی در مورد یک نهاد اجرایی در  شاهین‌شهر داشتیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حکم قضائی وقف استانی شهرستانها شاهین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین گشایش دادگاه بخش برزک گفت: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم بلکه اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کار‌ها در حوزه‌های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت وبرخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: باید منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.


وی با بیان اینکه به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضایی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضاییه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.


محمدی فشارکی افزود: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.


وی گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.
شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است

دیگر خبرها

  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین