Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار کلات روز دوشنبه در تشریح چهار مصوبه یادشده به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع چهار پروژه تکمیل شده در این سفر ۲ مورد بازنگری طرح های هادی روستایی و تامین قیر معابر روستایی و همچنین پروژه بهسازی و ساخت مدارس روستایی شهرستان است.

ابوالفتح لشکری افزود: تامین آب شرب شهری و روستایی کلات و حفر چاه که طرح بسیار مهمی در شهرستان است فقط ۲۰ درصد پیشرفت داشته یعنی اصلا شرکتهای آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان در این طرح کار خاصی انجام نداده اند که در صورت تداوم بی توجهی به این طرح مهم به زودی این شهرستان با مشکلات جدی در موضوع آب شرب مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد:از مجموع هشت مصوبه سفر برای رفع موانع تولید بخشهای خصوصی ۲ طرح به صورت ۱۰۰ درصد محقق شده و ۶ طرح دیگر پیشرفت حدود ۵۰ درصدی داشته است.

معاون فرماندار کلات گفت:طرح هایی مانند گازرسانی روستایی ۷۵ درصد، احداث جاده مرزی چهچهه به سنگانه ۸۵ درصد و ساخت دیوار ساحلی روستای بابا رمضان نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

لشکری افزود: تامین سیمان و اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای طرح های شهرداری زاوین و تامین سیمان و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای شهرداری کلات نیز ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد:طرح مهم توسعه پوشش تلفن همراه روستایی ۷۰ درصد محقق شده است و فقط مردم روستای رباط از نتایج طرح بهره مند شده اند و امیدواریم سایت ایرانسل روستای باب رمضان نیز ماه آینده راه اندازی شود.

معاون فرماندار کلات گفت: متاسفانه اجرای طرح آبخیزداری توسط منابع طبیعی شهرستان و ارتقا جاده کلات-مشهد توسط اداره راه و شهرسازی، ساماندهی مسیل روستایی، تامین اعتبار قناتهای کلات، تکمیل مجتمع تجاری شهرداری کلات و ساخت بازارچه محلی محور مسجد جامع - قصر خورشید فقط ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

لشکری مشکل اصلی عدم تحقق مصوبات سفر استاندار در این شهرستان را عدم تامین اعتبار لازم به ویژه در طرح های راه و شهرسازی و منابع طبیعی عنوان کرد.

جمعیت شهرستان مرزی کلات بر اساس آخرین سرشماری رسمی ۳۷ هزار نفر است که ۱۲ هزار نفر از این تعداد در چهار شهر کلات نادر، حسن آباد لائین، چنار و زاوین و بقیه در ۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان سکونت داشته یا زندگی عشایری دارند.

مرکز شهرستان کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

برچسب‌ها محمدصادق معتمدیان سفر استانی قیر کلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدصادق معتمدیان سفر استانی قیر محمدصادق معتمدیان سفر استانی قیر کلات درصد پیشرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدعلی زهره‌ای، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تبدیل به یک کارگاه ساخت مسکن شده است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن و استفاده از ظرفیت مردم در این راه، باید مباحث با تدبیر و گره‌گشایی شود.

نظری با اشاره به اشرافیت تیم اعزامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، افزود: هیچ مشکلی برای رفع موانع و تنگناها در استان وجود ندارد که با راهبری و مدیریت قابل حل نباشد، کافیست راهکارها احصا و عملیاتی شود.

وی با استناد به آمار و ارقام وضعیت راه‌های استان را بسیار مهم ارزیابی و با اشاره به سه مبدا ترانزیتی کشور و همچنین حجم ترافیک حاصل از زائران حرم مطهر حضرت رضا (ع)، ترافیک راه‌ها و آزادراه‌های استان را چهار برابر ظرفیت موجود اعلام کرد.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: برنامه و آمادگی کامل در استان جهت استفاده از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل پروژه‌ها وجود دارد و این امر مهم نیازمند حمایت و همراهی متولیان کشور است.

کد خبر 748741

دیگر خبرها

  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان