Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای: هواپیما‌های مافوق صوت ممکن است سریع باشند، اما یک مشکل مشخص دارند، آن‌ها صدایی غیرقابل تحمل تولید می‌کنند. به این صورت که هنگامی که هواپیما سریعتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، به زبان عامیانه امواج شوکه شده و شکل می‌گیرند و از هواپیما دور می‌شوند و با یکدیگر ادغام شده و در نهایت صدای بلند غیرقابل تحملی  را تولید می‌کنند که حتی در زمین هم شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا در حال حاضر با Lockheed Martin Skunk Works همکاری می‌کند تا حمل و نقل هوایی را از طریق هواپیمای سریعتر از صدا X-۵۹ Quiet SuperSonic Technology (QueSST) انجام دهد.

مشخصات هواپیما مافوق صوت X-۵۹

هواپیمای تک نفره جدید X-۵۹ دارای طول ۹۹.۷ فوت، عرض ۲۹.۵ فوت (۳۰ متر در ۹ متر) خواهد بود و در ارتفاع ۵۵ هزار پا (۱۶.۷ کیلومتر) حرکت می‌کند اما آنچه که نخواهد داشت، پنجره‌ای رو به جلو است. در عوض، به یک سیستم دید خارجی (XVS) توسعه یافته توسط ناسا متکی خواهد بود.

رندی بیلی، رهبر زیر سیستم XVS ناسا، سیستم بینایی مصنوعی را "آخرین خط دفاعی" در حوزه‌ای می‌داند که در آن خلبان می‌تواند از این سیستم برای مشاهده یک وسیله نقلیه هوایی استفاده کند. بیلی در این باره گفت: "قبل از رسیدن به آن نقطه، ما ATC [کنترل ترافیک هوایی] و اطلاعات ADS-B را داریم با این فرض که ترافیک هوایی در آن قرار دارد." بیلی همچنین اضافه کرد که X-۵۹ برای حفظ شکل دماغه، هواپیما سایبان جلو ندارد. در عوض، از آنچه بیلی به عنوان "پنجره الکترونیکی" یاد کرده، استفاده می‌کند.

سیستم الکترونیکی پنجره XVS ناسا شامل یک جفت دوربین با وضوح بالا و یک مانیتور ۴K است. اولین دوربین ۴K در بالا و کمی جلوتر از کابین خلبان قرار دارد و با قابلیت دید مصنوعی تقویت شده است و به خلبان اجازه می‌دهد به طور مصنوعی از میان مه و ابر‌ها جلو را ببیند. دوربین دوم زیر دماغه می‌تواند در هنگام برخاستن و فرود امتداد یابد. از این نظر، هواپیما کاملاً پوشیده شده و نیازی به پنجره ندارد. سیستم XVS ناسا تمام اطلاعات بصری مورد نیاز برای پرواز ایمن خلبان را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

مریخ نورد ناسا در تلاش دوباره برای یافتن حیات بر روی این سیاره

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیما مافوق صوت سازمان ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر هوایی یافتن یسنا از مزارع کشاورزی توسط خلبان پلاگلایدر + ویدئو

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویر هوایی ثبت شده توسط خلبان هنگ گلایدر هلال احمر از لحظه یافتن یسنا را ببینید.

کد خبر 849219 منبع: فارس برچسب‌ها استان مازندران خبر مهم هلال احمر حوادث ایران

دیگر خبرها

  • تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • روایت اوکراینی‌ها از آموزش خلبان‌های ایران برای هدایت 24 سوخو 35
  • «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» به نمایشگاه می‌رسد
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • دنیا باید منتظر کسی که پول دارد بماند!/ کشتن انسان‌ها بدون ترس
  • تصاویر هوایی یافتن یسنا از مزارع کشاورزی توسط خلبان پلاگلایدر + ویدئو