Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@00:15:53 GMT

بازداشت مهندس اتمی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۸۶۰۵

رسانه‌های آمریکایی از دستگیری مهندس نیروی دریایی آمریکا و همسرش به اتهام فروش اسرار فوق محرمانه زیر دریایی‌های اتمی این کشور به یک کشور خارجی خبر دادند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک مهندس اتمی نیروی دریایی آمریکا و همسرش متهم شده‌اند که سعی داشتند اسرار مربوط به زیردریایی‌های اتمی آمریکا را به یک کشور خارجی منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقام‌های آمریکایی گفتند که بر اساس شکایت ثبت شده در دادگاهی در ویرجینیای غربی «جاناتان توبی» به همراه همسرش متهم است که در تلاش بوده تا اطلاعات فوق محرمانه زیر دریایی‌های اتمی آمریکا را به یک کشور خارجی بفروشد.

بر اساس اسناد دادگاه در دسامبر ۲۰۲۰، یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا بسته‌ای خطاب به یک کشور خارجی که حاوی اسناد نیروی دریایی ایالات متحده، نامه و دستورالعمل‌هایی برای نحوه برقراری ارتباطات رمزگذاری شده دریافت کرد.

در نامه موجود آمده بود: «لطفاً این نامه را به سازمان اطلاعات نظامی خود ارسال کنید. من معتقدم که این اطلاعات برای ملت شما بسیار ارزشمند خواهد بود.»

پلیس فدرال آمریکا مدعی شده که این مهندس آمریکایی قصد انتقال کارت حاوی جزئیات طراحی، عملیات و عملکرد زیردریایی اتمی کلاس ویرجینیای آمریکا را داشته است. جاناتان توبی و همسرش شنبه در ویرجینیای غربی دستگیر  و قرار است فردا سه شنبه برای اولین بار در دادگاه حاضر شوند.

زیردریایی ویرجینیا یک کلاس از زیردریایی ایالات متحده است. طول این زیر دریایی ۳۷۷ فوت(۱۱۵ متر) است. زیردریایی رزمی اتمی کلاس ویرجینیا به عنوان زیردریایی اصلی درحال خدمت در ناوگان نیروی دریایی آمریکاست. این زیردریایی به تعداد ۱۱ فروند در خدمت است.

برچسب ها: مهندس ، زیر دریایی ، دستگیر ، اطلاعات ، فوق محرمانه ، نیروی دریایی ، آمریکا ، اتمی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مهندس زیر دریایی دستگیر اطلاعات فوق محرمانه نیروی دریایی آمریکا اتمی یک کشور خارجی نیروی دریایی زیر دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس افزود: امروز قدرت و عظمت بازدارندگی نیرو‌های مسلح به فرماندهی فرمانده کل قوا، نقش اصلی را برای پیشبرد اهداف دارد.
وی گفت: پس از ۴۰ سال وقتی جوانان با انرژی و ایمان در مسیر ارتقای نیرو‌های مسلح گام بر می‌دارند، انسان احساس عزت و افتخار می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای : ترخیص کالاهای اساسی از بنادر تسریع شود
رئیس قوه قضاییه افزود: با توجه به تحریم ها‌ی ظالمانه، امکانات و توانایی‌های نیروی دریایی سپاه پیشرفته است و دشمن انگشت به دهان مانده است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای گفت: امروز مسائل ما به هم پیوسته است و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی، دفاعی و فردی برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد.
وی افزود: قوه قضاییه همه‌ی امکانات خود را برای حمایت و پشتیبانی در جهت رفع موانع از سر راه اهداف نیرو‌های مسلح به کار می‌گیرد.
رئیس قوه قضاییه بررسی بازدید‌های سفر قبلی تا امروز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی‌ها خوب بوده ولی همچنان نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر دارد.

دیگر خبرها

  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • الحوثی: خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد
  • بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد