Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات جهانی کشتی فرنگی شب گذشته در اسلو به پایان رسید که ملی پوشان کشورمان موفق شدند 2 طلای دیگر به کاروان اضافه کنند تا مجموع مدال های ایران به 4 طلا و 2 برنز برسد. شاگردان بنا علاوه بر رکوردزنی موفق شدند با کسب نخستین طلای سنگین وزن نیز نام خود را در تاریخ ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی فرنگی کشورمان در آخرین دوره از این مسابقات که در سال 2019 برگزار شده بود 3 برنز توسط محمدعلی گرایی، سعید عبدولی و علیرضا نجاتی کسب کرده بود اما در این دوره به طور چشمگیری پیشرفت داشت. 

* آغازی ناامیدکننده با پایانی خوش

تیم ملی کشتی فرنگی در نخستین روز مسابقات شروع خوبی نداشت و هیچ کدام از فرنگی کاران در 4 وزن روز ابتدایی نتوانستند راهی فینال شوند اما برعکس در ادامه 2 روز پایانی برای شاگردان بنا خوش یمن بود و آنها توانستند 4 طلای جهان را کسب کنند. علاوه بر اینکه بعد از 7 سال کشتی فرنگی به طلا رسیده بود، در سنگین وزن نیز برای نخستین بار ایران صاحب مدال شد. محمدهادی ساروی، محمدرضا گرایی، علی اکبر یوسفی، میثم دلخانی طلایی های ایران، پژمان پشتام و محمدعلی گرایی برنزی های کشورمان بودند.

* انتظاری که از المپیکی ها برای طلا می رفت

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در حالی راهی این مسابقات شده بود که محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و محمدعلی گرایی المپیکی های کشورمان را تشکیل می دادند و این انتظار وجود داشت بعد از المپیک این قهرمانان ملی در جهانی خود را با طلا به جهان اثبات کنند. محمدهادی ساروی که در المپیک توکیو به برنز رسیده بود توانست در اسلو به طلا برسد. محمدرضا گرایی که همیشه به خونسردی معروف است به عملکردی درخشان توفان به پا کرد تا پرونده ایران را در این مسابقات با طلا ببندد. محمدعلی گرایی که در المپیک به مدال نرسیده بود در این دوره همان طلای برنز 2019 را تکرار کرد. در این دوره اما میثم دلخانی و علی اکبر یوسفی بسیار خوب ظاهر شدند و توانستند 2 طلای دیگر به کاروان اضافه کنند.

* تفاوتی مشهود با کشتی آزاد

کشتی آزاد که همیشه در طول تاریخ مسابقات جهانی عملکردی بهتر از فرنگی داشت و طلاهای جهان را درو می کرد در این دوره نیز پرافتخار ظاهر شد اما در مقایسه با دوره های گذشته کشتی فرنگی به قدری متفاوت شرکت کرد که حضور 4 فینالیست برای خیلی ها قابل باور نبود اما این اتفاق رخ داد تا کشتی فرنگی هم نشان دهد همچنان رو به پیشرفت است و جهان باید حساب ویژه ای روی فرنگی کاران کشورمان باز کند. کاروان کشورمان با اختلافی ناچیز نسبت به روسیه در جایگاه دوم قرار گرفت.

* در انتظار حمایت مسئولان ورزشی

مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی هم به پایان رسید و 3 سال دیگر بازی های المپیک 2024 آغاز می شود؛ بازی های که بنا به گفته علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی از حالا سنگ بنای آن گذاشته شده است اما رسیدن به اهداف مهم در حالی میسر خواهد بود که مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت در طول این 3 سال از این رشته حمایت کنند چرا که همیشه بار ورزش بر دوش ورزش اول کشور است بنابراین برای پر کردن سبد با طلا حمایت همه جوره لازم است.

انتهای ÷یام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی فرنگی مسابقات جهانی نروژ محمد بنا محمدرضا گرایی محمدعلی گرایی کشتی فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد

به گزارش فرارو و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ با درخواست کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی و موافقت فدراسیون کشتی محمدعلی گرایی در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردوی این تیم دعوت شد.

دیگر خبرها

  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • محمدعلی گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴| فوتسال ایران جام قهرمانی را پس گرفت/شاگردان شمسایی بر بام آسیا
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک