Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان زرند کرمان گفت: ۲۳ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف زرند در شش ماهه ابتدای سال جاری به صلح و سازش منجر شده است. خبرگزاری میزان - حجت الاسلام محمود محمدی، رئیس دادگستری شهرستان زرند کرمان در نشستی با موضوع بررسی راهکار‌های استفاده از ظرفیت صلح و سازش در جهت کاهش جمعیت کیفری در محل دادگستری زرند برگزار شد، بیان داشت: یکی از ارکان با اهمیت سند تحول قضائی، توجه به صلح و سازش با استفاده بهینه از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، نهاد‌های مردمی و میانجیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: باید شورا‌های حل اختلاف به وظیفه ذاتی خود که حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش است، بیشتر توجه نموده و شاهد افزایش آمار صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی شورا‌های حل اختلاف باشیم.
رئیس دادگستری شهرستان زرند کرمان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۶۰ فقره پرونده در شش ماهه ابتدای سال در حوزه قضائی زرند ثبت شده است، گفت: باتوجه به بافت مذهبی شهرستان که مسائل دینی و مذهبی در فرهنگ مردم قابل مشاهده است؛ متاسفانه موضوع صلح و سازش با وجود اینکه اسلام دینی مبتنی بر صلح و دوستی است و موضوعی کاملاً مستدل بر اساس آیات قرآنی و روایات ائمه معصوم (ع) است در شهرستان مغفول مانده است.
وی گفت: نیاز به فرهنگ سازی جدی از طرف مدیران و متولیان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی ائمه جماعات دانشگاهیان، فرهنگیان و ... است تا بتوانیم صلح و سازش را در شهرستان بگونه‌ای نهادینه کنیم که به وظیفه‌ای همگانی مبدل شود که ره آورد آن امنیت پایدار در شهرستان و بالتبع انگیزه بیشتر سرمایه گذاری در شهرستان توسط سرمایه گذاران و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی،اقتصادی شهرستان خواهد بود.
حجت الاسلام محمدی، در پایان به تقویت واحد‌های سازشی همچون واحد مصلحین و حکمین قرآنی اشاره کرد و گفت: امید می‌رود با برگزاری دوره‌های آموزشی برای سرگروه‌های مصلحین و اجرای برنامه‌های مصلحین در مساجد، شاهد کاهش پرونده‌های ثبت شده در مراجع قضائی باشیم.   بیشتر بخوانید: ایجاد سازش در بیش از ۱۸ هزار پرونده با تلاش شورای حل اختلاف خوزستان   انتهای پیام/ برچسب ها: صلح و سازش شورای حل اختلاف دستگاه قضایی کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش شورای حل اختلاف دستگاه قضایی کرمان شورا های حل اختلاف زرند کرمان صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد

 حسینی نژاد، فرماندار زرند گفت: راه‌های محور زرند، راور و کوهبنان کیلومتر ۱۷ تا ۲۴ گردنده ده علیرضا به علت بارش شدید با جاری شدن آب از بالا دست و نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد.

 امیری، رئیس راهداری زرند گفت: در پی بارش شدید باران و  ریزش کوه راه ارتباطی روستای دهستان حتکن مسدود شده است. 

وی افزود: با تلاش ۸ ساعته راهداری زرند و پلیس راه زرند و یزد این مسیر بازگشایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند