Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث‌آریا، سیدعزت‌الله ضرغامی در بازدید از کاخ مرمر، آثار هنرمندان آیینه‌کار، معرق‌کار، میناکار ایرانی و خالقان آثاری چون گنبد مینا، نقاشی‌های دیواری، قالی‌های دستباف و اصیل و سوزن‌دوزی‌های هنرمندان را بی‌بدیل و نشان از توجه مردم ایران به هنر و ابنیه تاریخی دانست و بیان کرد: کاخ موزه هنر ایران، نمایش تمام عیار هنر دست استادکاران ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به توان و تجربه و دانش هنرمندان ایران زمین با روحیه مقاومت و ظلم ستیزی گفت: تاریخ و هنر ایران با نام مردان و زنان ایران اسلامی گره خورده است و روایت‌گری تاریخ ایران، خود هنری ستودنی بوده که لازم است راهنمایان موزه‌ها و ابنیه‌های تاریخی آموزش دیده، با مطالعه در خدمت بازدیدکنندگان باشند.

وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با مدیر و راهنمایان موزه تاکیدکرد: آشنا کردن مردم با میراث افتخارآمیز و تاریخ تمدن ایران بزرگ از وظایف اولیه حاکمیت است و مدیریت خوب بنیاد مستضعفان در احیای میراث‌فرهنگی و تأسیس موزه‌های جدید، تحسین‌برانگیز است. امیدوارم نتیجه همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بنیاد مستضعفان شرایط مطلوب‌تری برای آگاهی‌بخشی و استفاده عموم از دستاوردهای هنری و تاریخی ایران فراهم کند.

اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای همکاری در حوزه مرمت و موزه‌داری

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان نیز که در این بازدید حضور داشت به توانمندی هنرمندان مرمتگر و بازسازی موزه هنر ایران اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان آماده همکاری‌های جدی در حوزه هنر مرمت و موزه‌داری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر کشور است.  

او تاکید کرد: هدف از تاسیس موزه‌های جدید، نمایش هنر و تاریخ پرغرور مردم این سرزمین است.

برچسب‌ها عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی موزه عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی موزه بنیاد مستضعفان میراث فرهنگی هنر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه قیلچ، پنجاه و هفتمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش فیلم مستند «قلیچ» به کارگردانی مصطفی پوریا نوری و تهیه‌کنندگی احسان اطمینان اختصاص دارد.

این برنامه ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور محمد بزرگ نویسنده و منتقد سینما، احسان اطمینان تهیه‌کننده مستند و پوریا نوری کارگردان اثر برگزار خواهد شد.

کد خبر 6098523 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود