Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:56:56 GMT

برگزاری جشنواره‌های دفاع مقدس در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۹۴۷۳

برگزاری جشنواره‌های دفاع مقدس در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از برگزاری ۴ جشنواره با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در استان مازندران خبر داد.

«عبدالله ملکی» در جلسه هماهنگی جشنواره‌های دفاع مقدس با تبریک درخشش کشتی‌گیران در جام جهانی نروژ اظهار کرد: افتخارآفرینی فرزندان این خطه در آوردگاه‌های ورزش کشتی نشان از غیرت و عزم ملی علوی‌تبارها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۱۳ آبان آخرین مهلت دریافت آثار «اشک انار» و «یوسف»
وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره شعر مقاومت و حماسه «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف»، زمان ارسال آثار را تا ۱۳ آبان اعلام و بیان کرد: : این دو جشنواره امسال به طور همزمان در نیمه اول دی برگزار می‌شوند.
ملکی موضوعات دو جشنواره را «شهدا»، «هشت سال دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، «شهدای مدافع امنیت»، «شهدای ترور و هسته‌ای و علمی» و «جنگ نرم» و «مقاومت ملل و بیداری اسلامی» اعلام کرد و گفت: در بخش داستان کوتاه موضوع حماسه و فتح خرمشهر را نیز خواهیم داشت.
این مسئول با بیان اینکه امسال در مجموع از صاحبان ۳۰ اثر (۱۸ اثر شعر و ۱۲ اثر داستان کوتاه) تقدیر خواهد شد، عنوان کرد: خروجی هر دو جشنواره، چاپ کتاب‌هایی بوده که در دوره‌های قبل شاهد آن بودیم و امسال نیز چاپ کتاب جشنواره را خواهیم داشت.
ارسال ۷۰۹ اثر به جشنواره هنری «فانوس»
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران همچنین به پنجمین دوره جشنواره هنری «فانوس» اشاره کرد و با بیان اینکه این جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال برای نخستین بار بخش استانی آن در مازندران برگزار شد.
این مسئول با بیان اینکه تعداد ۷۰۹ اثر در قالب‌های مختلف هنری به دبیرخانه ارسال شد، زمان اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان استانی را ۲۸ مهر همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) اعلام کرد و گفت: این جشنواره در ۳۰ رشته هنری در بخش ملی و آزاد برگزار شد و تعداد ۲۹ برگزیده به مرحله ملی راه یافتند.
برگزاری جشنواره «مرد میدان» در مازندران
وی همچنین از برگزاری جشنواره ملی من افتخار می‌کنم «مرد میدان» خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره با موضوع ثبت خاطرات پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس توسط فرزندان و نوادگان پیشکسوتان برگزار می‌شود.
 ملکی با بیان اینکه جشنواره «مرد میدان» جشنواره ملی است و اختتامیه‌ آن همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود، افزود: دبیرخانه این جشنواره از اول مهر در این اداره‌کل آغاز بکار کرد و علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه ۳ تا ۵ دقیقه‌ای، قایل صوتی ۳ تا ۵ دقیقه‌ای، عکس، خاطره و دلنوشته به آدرس الکترونیکی Sajed.mazandaran@gmail.com ارسال نمایند.
وی مهلت ارسال آثار را تا پایان آبان اعلام کرد و بیان داشت: زمان برگزاری مراسم اختتامیه استانی جشنواره در هفته بسیج خواهد بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران هدف از برگزاری جشنواره‌های دفاع مقدس را جریان‌سازی در حوزه ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس عنوان کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دفاع مقدس برگزاری جشنواره دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزاری نخستین جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» در ملایر را در راستای حمایت از هنر اصیل موسیقی برشمرد و گفت: ملایر سابقه غنی فرهنگی و هنری به خصوص در عرصه موسیقی و ساخت ساز دارد.

مسعود ویژه روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آئین افتتاح جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» در ملایر با اشاره به اثرگذاری بالای موسیقی به ویژه سنتی و محلی، افزود: آنجایی که قلم و سخن کم می‌آورد، موسیقی وارد عمل می‌شود.

ویژه این جشنواره را یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری دانست که برای نخستین بار در شهرستان ملایر برگزار می‌شود و مطرح کرد: در یکی دو دهه اخیر ذائقه موسیقیایی مردم استان همدان تغییر کرده و اندوخته‌ها و داشته‌هایی که در فرهنگ ما است را باید قدر بدانیم.
وی با بیان اینکه طی یک هفته شاهد اتفاقات و رویدادهای خوبی در عرصه موسیقی سنتی این شهرستان هستیم، گفت: ملایر در سالهای اخیر نگاه‌های خوبی به حوزه موسیقی داشته و برنامه‌ها و اتفاقات خوبی را رقم زده است.

ویژه از حمایت‌های فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان این شهرستان در برگزاری نخستین جشنواره موسیقی ملایر قدردانی کرد و تصریح کرد: میزبانی جشنواره تئاتر استانی با حمایت مسئولان و هنرمندان در این شهرستان باشکوه و موفق برگزار شد و برپایی نمایشگاه استانی قرآنی در ماه رمضان از دیگر اقدامات خوب ملایر است.

وی با اشاره به اینکه موسیقی خودش یک هنر کامل است، بیان کرد: چنانچه این هنر اصیل موسیقی را قدر ندانیم، چیزهای دیگری جایگزین این فرهنگ غنی و داشته‌های فرهنگی ما می‌شود که برخی معضلات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در دولت سیزدهم به حمایت از موسیقی سنتی، محلی و بومی تاکید شده است ، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های هنرمندان موسیقی و برنامه‌ریزی‌هایی که در استان همدان رقم خورد، مجموعه برنامه‌هایی همچون دومین جشنواره موسیقی «شب‌های هگمتانه» را برگزار کردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز اظهار کرد: این جشنواره شامل پنج بخش اجراهای صحنه‌ای موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و متنوع با موضوعات مختلف شعر، موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گشت شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر در راستای استفاده از ظرفیت بزرگ گردشگری و هنری ملایر و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ملایر است.

فرشاد کشاورزیان بیان کرد: جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار می‌شود که یک جشنواره در سطح منطقه‌ای است و اساتید مطرح کشوری و هنرمندانی از تهران در این جشنواره حضور دارند.

وی ادامه داد: طبق جدول زمان‌بندی امروز آئین افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی همراز کودک برگزار و در روزهای بعد از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه اجراهای صحنه‌ای نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و به مدت هفت شب ۱۴ اجرای صحنه‌ای خواهیم داشت، افزود: در ایام برگزاری جشنواره از ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر هر روز تور گشت شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر برگزار می‌شود.

کشاورزیان از جمله اهداف و رویکردهای برگزاری جشنواره موسیقی به رشد، اعتلا و اشاعه فرهنگ موسیقی فاخر الهام گرفته از فرهنگ و هنر ناب ایرانی مبتنی بر اصالت‌های ملی قومی و منطقه‌ای بر اساس نیازهای فرهنگی کشور، حفظ، احیا و ترویح و صیانت از موسیقی اصیل ایرانی و گسترش ابعاد مختلف موسیقی در متن زندگی مردم از ترانه‌ها و لالایی‌های مادران گرفته تا عزاداری‌ها و جشن‌ها اشاره کرد.
دبیر جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» نیز اظهار کرد: در پنج حوزه اجرای صحنه‌ای داریم و همزمان با آغاز به کار جشنواره، دومین نمایشگاه ساز و صنایع دستی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد افتتاح شد و بعدازظهر هر روز کارگاه‌ها و ورک‌شاپ و تور گردشگری برگزار می‌شود.

رضا قدسی با بیان اینکه در این جشنواره ۳۸۰ هنرمند حضور دارند که ۲۸۰ نفر از فعالان عرصه موسیقی هستند ابراز امیدواری کرد لحظه‌های خوبی را برای هنرمندان و مردم رقم بزنیم. 

قدسی از همراهی و حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر ملایر در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و گفت: هر رویداد فرهنگی و هنری در این شهرستان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر است که قابل تقدیر است.

دبیر جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» همچنین از حمایت های خانه خلاق رُجا با ۶۰ هنرمند در ملایر و آموزشگاه موسیقی همراز قدردانی کرد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد