Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:51:26 GMT

چین سخنرانی رئیس‌جمهوری تایوان را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۹۴۷۷

چین سخنرانی رئیس‌جمهوری تایوان را محکوم کرد

چین سخنرانی تسای اینگ-ون در "روز ملی" تایوان را که در آن گفته بود دولتش مقابل فشار پکن سر خم نمی‌کند و به تقویت امور دفاعی این جزیره خودگردان به منظور محافظت از سبک زندگی دموکراتیک آن ادامه می‌دهد، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دفتر امور تایوان در چین یکشنبه اعلام کرد سخنرانی رئیس‌جمهوری تایوان رویارویی را تحریک و حقایق را مخدوش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفتر همچنین گفت استقلال تایوان درها را به روی مذاکره می‌بندد. پکن تایوان را یک استان جدا شده خود به شمار می‌آورد.

اظهارات روز یکشنبه تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان یک روز پس از حرف‌های شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین مطرح شد که بار دیگر گفت "اتحاد دوباره مسالمت‌آمیز" با این جزیره خودگردان را محقق خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری چین گفت "هیچکس نباید اراده و عزم قدرتمند و توانایی مردم چین را برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی نادیده بگیرد." رئیس‌جمهوری تایوان هم گفت این جزیره به تقویت امور دفاعی خود ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل کند هیچکس نمی‌تواند آن را به پذیرش مسیری که چین در پیش رو قرار داده و نه آزادی دارد و نه دموکراسی، وادار کند. او دوباره خواستار مذاکره با پکن شد.  

تسای ابراز امیدواری کرد که تنش‌ها در سراسر تنگه تایوان کاهش یابد و بار دیگر تاکید کرد که تایوان "عجولانه" رفتار نخواهد کرد. با این حال او تاکید کرد: اما قطعا نباید این توهم وجود داشته باشد که تایوانی‌ها مقابل فشار سر تعظیم فرود می‌آورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین تايوان رئیس جمهوری تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان

رئیس پارلمان ارمنستان اعلام کرد: من به موضوع خرید گاز از جمهوری آذربایجان بسیار مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم. ایروان آماده است تا در مورد خرید و فروش گاز با باکو گفتگو کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان گفت که ایروان آماده است تا در مورد خرید و فروش گاز با باکو گفتگو کنند.

سیمونیان تأکید کرد: من به موضوع خرید گاز از آذربایجان بسیار مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم ما باید در مورد این موضوع بحث کنیم.

رئیس پارلمان ارمنستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بخشی از گازی که ارمنستان از روسیه خریداری می‌کند از طریق جمهوری آذربایجان می‌آید. من مطمئن هستم که طبق قرارداد اگر از روسیه به آن‌ها برسد و سپس به اروپا برود، همان گاز در کل به ما می‌رسد.

آلن سیمونیان خرید گاز از جمهوری آذربایجان و ایران از طریق این خط لوله را گزینه بسیار خوبی می‌داند.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان نیز احتمال خرید گاز آذربایجان توسط ارمنستان در آینده را رد نکرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان در 23 آوریل در نشست بین‌المللی «COP29 و چشم‌انداز سبز برای آذربایجان» در دانشگاه ADA در این باره صحبت کرد.

علی‌اف تاکید کرد: امروزه ما تقریباً 100 درصد نیاز گاز گرجستان را پوشش می‌دهیم. حجم عرضه هر سال در حال افزایش است و فکر می‌کنم به 3 میلیارد مترمکعب رسیده است. با توجه به اینکه قیمت گاز برای گرجستان مطلوب است، به طور بالقوه ارمنستان قادر به خرید گاز آذربایجان خواهد بود. البته با توجه به نزدیکی و زیرساخت‌ها، چنین همکاری طبیعی خواهد بود.

به گفته علی‌اف، چنین همکاری‌هایی پس از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و امضای معاهده صلح امکان‌پذیر است.

آکوپ واردانیان، معاون وزیر اداره ارضی و زیرساخت ارمنستان، که در مجمع بین‌المللی «جاده ابریشم» تفلیس در اکتبر 2023 شرکت کرد، خرید گاز ارمنستان از جمهوری آذربایجان را در آینده رد نکرد و گفت: ارمنستان پس از حل اختلافات سیاسی بین دو کشور آماده خرید گاز از آذربایجان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • خدمات فنی ـ مهندسی ایران در سریلانکا
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد