Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس تحقیقات جدید محققان افزودن منگنز یون فلزی به آگونیست‌های STING توانایی آن‌ها را در مبارزه با تومور به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، براساس تحقیقات جدید دانشکده داروسازی دانشگاه میشیگان (U-M) و مرکز سرطان روگل که در نشریه Nature Biotechniques منتشر شده‌ است، افزودن منگنز یون فلزی به آگونیست‌های STING توانایی آن‌ها را در مبارزه با تومور به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان در این مقاله نوشته‌اند: «یون‌های فلزی نقش مهمی در بسیاری از فرآیند‌های مهم ایمنی ایفا می‌کنند. از این رو، تلفیق موثر یون‌های فلزی با دیگر فناوری‌ها ممکن است اشکال جدیدی از ایمنی‌درمانی را ایجاد کند که به آن متالوایمونوتراپی گفته می‌شود.»

جیمز مون استاد علوم داروسازی و مهندسی پزشکی دانشگاه میشیگان می‌گوید که آن‌ها دریافته‌اند افزودن منگنز یون فلزی به آگونیست‌های STING، توانایی مبارزه با تومور‌های STING را در مقایسه با آگونیست‌های STING که به تنهایی استفاده می‌شود، تا ۷۷ برابر افزایش می‌دهد.»

بیشتر آگونیست‌های STING باید به‌صورت مستقیم وارد تومور شوند، اما این مورد برای سرطان‌های متاستاتیک، که عامل اصلی مرگ و میر بیماران سرطانی است، مناسب نیست. برای توسعه یک آگونیست STING برای تجویز داخل وریدی، محققان این نانوبلور‌ها را با یک لایه چربی (مشابه لایه‌های موجود در واکسن‌های mRNA ضدکرونا) پوشانده و در نتیجه یک سیستم نانوذره به نام CMP ایجاد کردند.

کوین سان از محققان این پروژه می‌گوید: «CMP جذب سلولی آگونیست‌های STING را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و همراه با منگنز، CMP باعث فعال شدن قوی STING می‌شود و موجب تبدیل یک تومور سرد به یک تومور داغ شده و سرطان را از بین می‌برد.»

تحقیقات این تیم برای اولین بار نشان داد که نانوذرات حاوی آگونیست STING و یون‌های فلزی را می‌توان برای ایمونوتراپی سرطان داخل وریدی توسعه داد و این می‌تواند راه را برای درمان‌های بیشتر ایمونوتراپی سرطان هموار کند.

CMP، که از طریق تزریق داخل جمجمه یا داخل وریدی سیستمیک تجویز می‌شود، ایمنی قوی ضد تومور را ایجاد می‌کند و با دوز‌های جزئی آگونیست‌های STING در مدل‌های متعدد تومور موش اثر درمانی قابل توجهی را نشان می‌دهد. به‌طور کلی، CMP پلتفورم جدیدی برای درمان‌های موضعی و سیستماتیک سرطان ارائه می‌دهد و این کار بر پتانسیل بالای هم‌افزایی نانوپزشکی برای متالوایمونوتراپی تأکید می‌کند.

این تیم در حال حاضر برای آزمایش ایمنی و کارایی CMP روی حیوانات بزرگ کار می‌کند. مون گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم یک مطالعه بالینی فاز اول را برای بررسی اثر CMP در بیماران سرطانی در آینده نزدیک آغاز کنیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو سرطان مهندسی پزشکی آگونیست های STING قابل توجهی داخل وریدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

تنهایی موجب کاهش طول عمر بازماندگان سرطان می‌شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بازماندگان سرطان که در تنهایی زندگی می‌کنند، در مقایسه با افرادی که همراه و همدمی در زندگی دارند، بیشتر احتمال دارد فوت کنند.

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می‌شود

می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ یک بررسی جدید نشان می‌دهد که پله‌ها را به جای آسانسور انتخاب کنید.

نحوه تأثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

استفاده طولانی مدت روزانه از آسپرین برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ شناخته شده است، اما تا به حال مشخص نشده است که چرا چنین تأثیری دارد.

داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می‌دهند

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد افرادی که داروهای سوزش معده مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر میگرن و انواع دیگر سردردهای شدید هستند.

کد خبر 6095402

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد