Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان، یک فروند هواپیما حامل کمک‌ها برای مجروحین و خانواده شهدای حمله تروریستی مسجد شیعیان «قندوز» عازم افغانستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت ایران در کابل اعلام کرد که در ادامه کمک‌های بشردوستانه این کشور به افغانستان، یک فروند هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه شامل دارو و اقلام پزشکی برای مجروحین و خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی مسجد شیعیان در قندوز امروز از تهران به مقصد قندوز پرواز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجد جامع شیعیان در شهرستان «سیدآباد» ولایت «قندوز» جمعه 16 مهر مورد حمله تروریستی قرار گرفت که در نتیجه آن جدود 100 نفر از نمازگزاران شهید و بیش از 200 تن دیگر مجروح شدند. مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

گفتنی است که هفته گذشته پنجمین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به وزن 50 تن شامل شامل مواد غذایی، دارو و پتو و سایر اقلام مورد نیاز مردم افغانستان به کابل رسید.

ادامه کمک‌های بشردوستانه ایران؛ پنجمین محموله وارد افغانستان شدچهارمین محموله کمک‌های ایران وارد افغانستان شد

به گفته برنامه جهانی غذا در حال حاضر 14 میلیون نفر از مردم افغانستان با «ناامنی شدید غذایی» روبرو هستند و تنها 5 درصد از 38 میلیون نفر جمعیت این کشور به غذای کافی و با کیفیت 3 وعده در روز دسترسی دارند.

مسئول بخش اقتصادی برنامه غذایی جهان اخیراً با اعلام این موضوع گفته بود که حدود 50 درصد مردم افغانستان با نبود حداقل یک وعده غذا روبرو هستند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل اخبار افغانستان اخبار ایران بین الملل اخبار افغانستان کمک های بشردوستانه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

یک نوجوان در فرانسه به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بازداشت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان