Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه امروز عملیات پیچیده فنی غیرممکن با توانایی فرزندان این سرزمین‌ اجرایی شده است،گفت: درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مترو (که سهم ۶۰ درصدی از هزینه‌های مترو را در برمی‌گیرد) توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود.

به گزارش برنا؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم افتتاح ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ و ورودی دوم ایستگاه برج میلاد در خط ۷ مترو تهران با اشاره اینکه ایستگاه شهید رضایی در پایین میدان خراسان قرار دارد، توضیح داد: میدان خراسان نیز دارای یک ایستگاه مترو است که البته هنوز به بهره برداری نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام درباره خط ۶ مترو تهران بیان کرد: خط ۶ دارای یک بخش توسعه جنوبی است که به طول ۳۲ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه، از دولت آباد در منطقه ۲۰ تا کوهساردر منطقه ۵ ادامه دارد. ایستگاه شهید رضایی سیزدهمین ایستگاهی است که در خط ۶ به بهره برداری می‌رسد و امید است که حداکثر تا دو سال آینده کل خط ۶ مترو افتتاح شود.

به گفته او خط ۶ به عنوان یک خط قطری تهران محسوب می‌شود که از جنوب شرقی در منطقه ۲۰ تا شمال منطقه ۵ ادامه دارد و از میدان‌های مهمی نظیر میدان شهدا، ولیعصر (عج)، امام حسین (ع)، هفت تیر و … عبور می‌کند و نقاط مهمی از شهر را پوشش می‌دهد که می‌تواند برای حمل و نقل عمومی موثر باشد.

او با بیان اینکه هر ایستگاه مترو حداقل دو ورودی خواهد داشت، افزود: امروز در ورودی جنوب شرقی ایستگاه شهید رضایی در منطقه ۱۵ قرار داریم که در آینده‌ای نزدیک ورودی شمال غربی در منطقه ۱۲ افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) عنوان کرد: امروز فرزندان سرزمین‌مان به این توانایی رسیده‌اند که یک عملیات پیچیده و فنی را که در دهه ۶۰ غیرممکن به نظر می‌رسید را اجرا کنند. درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مترو (که سهم ۶۰ درصدی از هزینه‌های مترو را در برمی‌گیرد)توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: راه آهن برج میلاد مترو دولت جنوب شرقی امام حسین پوشش حمل و نقل عمومی افتتاح مترو علی امام مترو خط ۶ ایستگاه شهید رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود

شهردار منطقه ۳ تهران با بیان اینکه میدان ونک ۳ طبقه می‌شود، گفت: چنانچه امسال مطالعات و زیرساخت‌ها انجام شود، این پروژه ممکن است سال آینده به کلنگ‌زنی برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمید جوانی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت‌_ در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ۳ طبقه کردن میدان ونک اظهار کرد: طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوزه معاونت فنی و عمران طراحی شده و مطالعات آن انجام شده است، تونلی که از بزرگراه حقانی (زیر چهار راه جهان کودک، زیر میدان ونک) به سمت ملاصدرا وصل می‌شود.

وی افزود: با توجه به مترو، یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است که اکنون کار مطالعاتی آن در دست اقدام است تا امسال انجام شود، و در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۳ تهران در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است، خاطرنشان کرد: هنوز مطالعات نهایی نشده است، جلسه‌ای با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم، طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.

جوانی با اشاره به اینکه این موضوع سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران را داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلاً طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمران موجود است.

وی تاکید کرد: این پروژه بسیار بزرگ یعنی از تونل توحید بزرگ‌تر است، اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران بیش از دو کیلومتر است که اجرای آن نیازمند مطالعات جدی است.

شهردار منطقه ۳ تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر این طرح پروژه تأیید شود در این دوره از مدیریت شهری اجرا می‌شود، گفت: اگر امسال مطالعات و زیرساخت‌ها انجام شود، سال آینده ممکن است به کلنگ‌زنی برسد، اما در فاز اجرا به صورت جدی، ممکن نیست.

جوانی افزود: از معاونت فنی و عمران درخواست داریم به علت اهمیت موضوع ترافیک چهارراه جهان کودک و میدان ونک و خیابان حضرت ولی عصر این پروژه در اولویت قرار گیرد تا زیرگذر میدان ونک نیز در برنامه مطالعاتی انجام شود و در آنجا هم زیرگذر و تونل مترو را داریم.

کد خبر 750813

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • سرقت میلیاردی از مترو تهران
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند