Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبالغ بالای قبوض برقی که توسط مردم پرداخت شده است باید به آنها بازگردانده شود.

غلامعلی کوهساری در گفت وگو با ایسنا، با انتقاد از افزایش قیمت قبوض برق مشترکین خانگی، بیان کرد: متاسفانه بنا بر گزارشات مردمی و تصاویر قبوضی که از طریق واتس اپ به دست بنده رسیده، ما قبض برق بالای چهار و نیم میلیون تومان هم داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی بیش از ۱۰ برابر قبوض برق برخی از مشترکین خانگی افزایش داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: چند روز پیش برای بنده از یک روستای کوهستانی در شهرستان آزادشهر قبضی با مبلغ سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارسال کردند. قطعا در آن روستا از کولر استفاده نکردند و یا اگر استفاده شده هم روزهای محدودی بوده است. این افزایش قیمت نارضایتی شدیدی در مردم ایجاد کرده است که به حق می باشد. کاری که وزارت نیرو و شرکت توانیر انجام داده است منطقی نیست.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه گفته شده مصرف روزانه مردم زیاد است، قابل قبول نیست. چرا که فقط در استان گلستان ما روزانه ۵ تا ۷ ساعت قطعی برق در زمان پیک مصرف داشتیم بنابراین این غیرممکن است که مشترکان تا این حد بیشتر از الگوی مصرف از برق استفاده کرده باشند. از همان روزهای ابتدایی بنده از معترضان این وضعیت بودم و آن را پیگیری کردم.

وی در ادامه تاکید کرد: اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را در دستورکار خود قرار داده اند. خواسته ما این است که قبوضی که با مبلغ بالا از سوی مردم پرداخت شده است، مبلغ آن برگردانده شود. این تنها راه حل است. چرا مردم باید این رقم بالا را بپردازند؟ اینکه در یک روستای کوهستانی سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان یا در یک شهر کوچک چهار و نیم میلیون قبض برق برای مشترکین خانگی صادر شود با کدام منطق جور در می آید؟ ان شاءالله پیگیری ها به نتیجه خواهد رسید و پول هایی که از مردم گرفته شده به آنان عودت داده می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت نیرو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شرکت توانیر قبض برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بندر ریگ سه‌شنبه شب در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا باید همواره صدای مردم باشند اظهار داشت: مردم از منتخبین خود در شوراها انتظار دارند که حقوق آنها را ار مسئولان پیگیری و مطالبه کنند.

حجت الاسلام علی مصلح افزود: رعایت زیست بوم منطقه ای در شهرسازی باید مدنظر و مورد توجه مسئولان در باشد و به معماری اسلامی ایرانی توجه شود.

وی گفت: در کارهایی که برای شهر و روستا انجام می شود پیوست فرهنگی نسبت به تمام ساخت و سازها باید رعایت شود و توجه به امور فرهنگی شهر نیز لازمه ساخت و ساز و آبادانی است.

وی بیان کرد:، زیباسازی و معماری یک وجه عمران و آبادانی است و وجه دیگر آن باید در مباحث و بخش های فرهنگی است که باید یاور ارگان های فرهنگی بود تا بتوان توسط این ارگان های فرهنگی مطالبات دیگر مردم را هم تحقق بخشید.

شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند

امام جمعه بندر ریگ با بیان اینکه شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند، گفت: در تمام جنبه های انقلاب اسلامی رکن مردم سالاری دیده می شود و یکی از ارکان آن شوراهای شهر و روستا هستند.

وی بیان کرد: منتخبین مردم در شوراهای شهر و روستا با نگاه مردم سالارانه و گفتمان مردمی و از دل مردم با مسئولان سخن گفته و مطالبه کنند و دعدغه حقوق را مردم داشته و بر این امر تداوم داشته باشند.

مسئولان نگاه ویژه ای به جایگاه شوراها داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه یکی از رویدادهای بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ۹ اردیبهشت، روز شورا ها است، اظهار داشت: شورای اسلامی که خلا آن در قبل از انقلاب احساس می شد با پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل شکل گرفت تا مردم بتوانند در آینده و امورات و تصمیم های گرفته شده در شهر و روستاها خود دخیل باشند.

روح الله یگانه افزود: امام راحل (ره) نگاه ویژه ای به جایگاه شورا داشتند اما بعد از ایشان برخی از مسئولان این نگاه را به جایگاه شوراها نداشته اند.

وی گفت: شوراها حلقه اتصال میان مردم و دولت ها و بازوان توانمندی برای دستگاه‌های اجرایی در شهر و روستا هستند و اگر شوراها نبود به جرات می توان گفت که مسئولان در ارائه خدمات با مشکلاتنی زیادی روبرو می شدند.

وی بیان کرد: شوراها نقش مهمی در انتخابات و دعوت و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای و نقش انکار ناپذیری در توسعه شهری و روستایی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه گفت: انتظار می رود مسئولان احترام و جایگاه شورا های اسلامی را آنگونه که شایسته است حفظ کنند و به جایگاه شوراها نگاه ویژه ای داشته باشند.

در پایان این آئین از رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گناوه و بندر ریگ تجلیل شد.

کد خبر 6093670

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است