Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در دیدار با پرسنل بازرسی کل استان کردستان، با تبریک ماه ربیع‌الاول و قدردانی از زحمات انجام شده در این مجموعه اظهار داشت: یکی از ارکان کارهای پیش‌برنده کشور، بازرسی به نحو شایسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آنقدر که در بازدارندگی نیاز به تحرک و تلاش داریم در بخش‌های دیگر این طور نیست، گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، بحث تحریم و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، آسیب‌هایی به دنبال داشته و بخشی را از لحاظ ذهنی درگیر کرده و بخش عمده دیگر مربوط به زمانی بوده که اتفاقات، فساد، اختلاس و تبعیض به سیستم بازرسی گزارش می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در دهه اول انقلاب ۲۲۰ هزار نفر در جنگ به شهادت رسیدند که ۱۵۰ هزار نفر از آنان در درگیری بود، خاطرنشان کرد: در آن دوران علی‌رغم کمبود امکانات و تازه‌کار بودن نیروها، در عمل موفق‌تر بودیم و کم‌تر دچار اشتباهات می‌شدیم.

وی با توصیه به مدیران و پرسنل بازرسی استان تصریح کرد: رعایت دیانت و تقوا، دقت، اصلاح و پیگیری مورد توجه سازمان بازرسی کردستان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه همواره تقوا پیشه کرده و کارها دقیق پیش برود، افزود: انسان باید از لحاظ اخلاقی ورزیده و در نفسانیت خود امتحان پس دهد.

وی با پیشنهاد اینکه در سازمان بازرسی هر دو هفته یکبار درس اخلاق و تفسیر برای پرسنل سازمان بازرسی کردستان برگزار شود، اظهار کرد: انسان در سایه قرآن خود را حفظ می‌کند در غیراینصورت دچار لغزش خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به آیه ۵۳ سوره یوسف؛ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ یادآور شد: نفس امّاره انسان را به کارهای زشت و ناروا سخت وا می‌دارد، بنابراین باید خودمان را حفظ کرده و کارها به دقت و به نحو احسن پیش برود.

وی با تأکید بر اینکه در انجام بازرسی قصد مچ‌گیری نباشد بلکه اصلاح جامعه باشد، عنوان کرد: مدیران این حوزه در رسالت خود نسبت به همه گروه‌ها یک دیدگاه داشته باشند و تبعیضی قائل نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان هدف بازرسی را اصلاح جامعه خواند و گفت: برخی از اظهارات و تخلفات ناشی از بی‌اطلاعی از قانون بوده که باید به این مهم نیز توجه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی ابراز داشت: باید برای رفع گرفتاری‌ها و خودداری از گناه، فساد و لغزش‌ها و هدایت به راه راست و موفقیت به خدای متعال پناه برده و از خداوند استمداد کنیم.

نظارت پیشگیرانه سیاست سازمان بازرسی در کردستان است

عیسی هواسی، بازرس‌کل استان کردستان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، آخرین وضعیت و وظایف این حوزه پرداخت و اظهار کرد: ۷۰۰ اکیپ بازرسی در استان مشغول به فعالیت بوده که این آمار نسبت به میزان کشوری پایین‌تر است و در صددیم که با تقویت نیروی انسانی، کارهایمان را به نحو احسن پیش ببریم.

وی از ۶۶ بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و افزود: در همین راستا ۱۳۷ پیشنهاد اصلاح امور و ساختار به ادارات داده شده که منجر به توفیقات متعدد، برگشت اموال به بیت‌المال و رفع تصرف اراضی و موانع پروژه‌های عمرانی شده است.

بازرس‌کل استان کردستان از راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد قوه قضائیه خبر داد و افزود: تاکنون ۳۴۰ مورد؛ ۱۲۳۸ فقره گزارش فساد دریافت و پیگیری‌های مرتبط با آن در حال انجام است.

هواسی نظارت پیشگیرانه را سیاست سازمان بازرسی خواند و با اشاره به شناسایی، رفع موانع و راه‌اندازی مجدد فعالیت ۱۵ واحد تولیدی تعطیل در استان کردستان یادآور شد: بنا داشته که ماهیانه، جلساتی برای رفع موانع تولید در کردستان برگزار شود.

کد خبر 5324724

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج نماینده ولی فقیه در کردستان سازمان بازرسی کل کشور عبدالرضا پورذهبی بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه هفته ناجا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا عکس استانها امام رضا ع هفته نیروی انتظامی مشهد نیروی انتظامی نماینده ولی فقیه در استان کردستان سازمان بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!

به گزارش خبرآنلاین، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903434

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است