Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا علیزاده معاون توانبخشی مراکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۶ واحد از مراکز توانبخشی در مشهد، دو تا در چناران و دو واحد در تربت حیدریه مستقر هستند.

او افزود: ماهانه دویست و هفتاد و پنج میلیون تومان برای این خانه‌ها یارانه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون توانبخشی مراکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در مراکز شبانه‌روزی برای معلولین ذهنی عادی ماهانه ۲ میلیون تومان، برای معلولین ذهنی مجهول الهویه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای افراد دارای خانواده دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شهریه نگهداری و توانبخشی در نظر گرفته شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه در مجموع مراکز شبانه‌روزی دو هزار و ۴۶۶ نفر نگهداری و توانبخشی می‌شوند بیان کرد: ۲۸۶ نفر از این مددجویان زیر ۱۴ سال هستند.

او تصریح کرد: یارانه مراکز شبانه‌روزی در هر ماه ۴ میلیارد تومان و در مراکز زیر ۱۴ سال ۵۵۰ میلیون تومان می‌باشد که در مجموع تمام مراکز معلولین ذهنی در استان حدود ۵ میلیارد تومان یارانه توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی مراکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: در این ۵ سال که تعداد مراکز از دو به ۱۰ مرکز افزایش یافته، موفقیت‌های خوبی در مستقل‌سازی و اجتماعی کردن مددجویان دارای معلولیت ذهنی خفیف داشته‌ایم که حتی بعضی از آن‌ها ازدواج کرده و دارای خانواده شده‌اند.

علیزاده اظهار کرد: تعدادی از این مددجویان در حال تحصیل در مدارس بیرون از مراکز هستند و همچنین تعدادی از آنان در مراکز تولیدی و خدماتی مشغول کار شده‌اند.

او افزود: سیاست و برنامه‌ی اصولی و راهبردی بهزیستی، توانبخشی واقعی و پرهیز از مرکز محوری است و تنها مددجویانی در مراکز باقی می‌مانند که هیچ رویکردی مبنی بر توانبخشی، توانمندسازی و مستقل‌سازی در مورد آن‌ها جواب ندهد و تنها راه، نگهداری از آن‌ها در مراکز باشد.

معاون توانبخشی مراکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: اکثریت مددجویان ذهنی مراکز شبانه‌روزی و خانه‌های کوچک، بی‌سرپرست هستند یا اینکه توان پرداخت هزینه‌های نگهداری در مراکز را ندارند و هزینه‌های توانبخشی، توانمندسازی، حرفه‌آموزی، کمک هزینه اشتغال، کمک هزینه تحصیل و ازدواج هم توسط بهزیستی و خیرین تأمین می‌گردد.

علیزاده بیان کرد: بهترین مکان برای رشد توانمندی‌های افراد در خانواده می‌باشد لذا باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد که معلولین ذهنی به جای نگهداری در مرکز و خانه‌های کوچک، توسط خانواده‌هایشان مورد پذیرش قرار گیرند.

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معلولیت ذهنی معلولین ذهنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان