Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری « رویترز »، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد در دور جدید مذاکرات جهانی درباره مسائل محیط زیستی اعلام کرد، باید سرمایه گذاری های بیشتری برای تسریع عمل به تعهدات حفاظت از طبیعت و جلوگیری از انقراض گونه های زنده محیط زیستی صورت گیرد. 

 اولین بخش از مذاکرات محیط زیستی « سی اُ پی ۱۵ » ( COP۱۵ ) که دو بار به تعویق افتاده بود، امروز در شهر « کومینگ » واقع در جنوب شرقی چین با هدف ایجاد حرکتی برای توافق پیشین ۲۰۲۰ در جهت معکوس کردن دهه ها تخریب زیستگاه ها توسط انسان و تغییرات اقلیمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« دیوید کوپر » نماینده دبیر اجرایی مجمع گوناگونی بیولوژیکی سازمان ملل متحد این هفته در گزارشی به وزیرانی که در جلسه مجازی شرکت کرده بودند، گفت باید تمایل بیشتری برای ارائه مسیر سیاسی روشنی ارائه دهند تا به توافقی نهایی برای ماه مه سال آینده میلادی دست یابند. 

گروه های محیط زیستی می گویند، زمانی برای از دست دادن برای حفاظت از محیط زیست و آهسته کردن روند انقراض گونه های طبیعی باقی نمانده است؛ به ویژه از زمانی که دولت ها در اجرا و تکمیل اهدافی که در توافق « آچی » ژاپن یک دهه پیش تعیین شده بود شکست خوردند. 

با این وجود کوپر افزود: سطح فوریت اقدامات پیشگیرانه تخریب محیط زیست کافی نبوده است و در حال حاضر بیشتر کشورها در مقیاس های بزرگی دست به فعالیت هایی می زنند که در راستای تخریب محیط زیست می باشد و این عملکرد باید تغییر کند. 

سازمان ملل متحد از کشورها می خواهد به تعهداتشان جهت محافظت از ۳۰ درصد محیط زیست کشورهایشان تا سال ۲۰۳۰ عمل کنند. دیوید کوپر در این نشست بار دیگر تاکید کرد: «  این موضوع بسیار مهمی است که تمامی کشورها از بیشتر اکوسیستم های خود محافظت کنند و البته تنها این اقدامات کافی نیست و تعهدات بیشتری لازم است تا این رقم را از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد برسانیم. با وجود اینکه همه گیری ویروس کرونا تاثیر زیادی در وقفه تعهدات و ارائه راهکارها داشته اما می بایست به اقدامات پس از همه گیری با قدرتی بیشتر بازگردیم. » 

برچسب‌ها سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی تخریب محیط زیست سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی تخریب محیط زیست سازمان ملل متحد محیط زیستی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست