Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:47:35 GMT

شناسایی ۱۵۰۰ نشان‎گاه مجرم در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۰۵۰۶

شناسایی ۱۵۰۰ نشان‎گاه مجرم در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۴ فقره پرونده جرایم سایبری با شاکی خصوصی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.

وی با اشاره به کشف ۹۲ درصدی جرایم سایبری در استان، عنوان کرد: ۷۴۲ فقره از پرونده‌های جرایم سایبری با شاکی خصوصی منجر به کشف شد و مجرمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخی جرایم در فضای مجازی شاکی خصوصی ندارند، تصریح کرد: از ابتدای امسال بیش از هزار و ۵۰۰ نشان‌گاه سایبری مجرم در استان شناسایی شده است.

سرهنگ عسگری گفت: کشف جرایم سایبری در استان در شش ماهه ابتدایی امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به دسترسی آسان دانش آموزان به فضای مجازی، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی مجازی برای افزایش سواد رسانه‌ای والدین، مربیان و دانش آموزان توسط پلیس فتا با همکاری آموزش و پرورش برگزار شده است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای در استان ادامه دارد، گفت: در این کارگاه‌ها دانش آموزان، والدین و مربیان از خطرات موجود در فضای مجازی مطلع می‌شوند.

سرهنگ عسگری به شکل‌گیری برخی ارتباطات در فضای «شاد» اشاره کرد و ادامه داد: والدین باید به فعالیت فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از همیشه دقت و نظارت کنند.

کد خبر 5324640

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی عسگری پلیس فتا جرایم سایبری شبکه اجتماعی شبکه شاد نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه هفته ناجا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا عکس استانها امام رضا ع هفته نیروی انتظامی مشهد نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری جرایم سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز

 سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: همزمان با اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور آشنایی شهروندان و مسئولان با دستاوردها، پیشرفت‌ها، خدمات و مأموریت‌های متنوع پلیس فتا در حوزه امنیت فضای سایبری کشور و ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان، اقدام به ارائه میز خدمت و غرفه آموزشی به شهروندان کرده است.

او ادامه داد: کارشناسان این پلیس به بازدید کنندگان و شهروندان در زمینه آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری مشاوره‌های تخصصی ارائه و مشکلات آنها را رفع کردند.

سرهنگ حسینی می گوید: دراین میز خدمت، هشدار‌های سایبری و اطلاع رسانی در خصوص تهدیدات فضای سایبری به منظور ارتقاء دانش شهروندان و بازیدکنندگان از طریق توزیع بروشور، بنر‌های آموزشی، کتابچه و سی دی‌های آموزشی در حوزه فضای مجازی اطلاع رسانی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری