Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز دوشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان افزود: در دوران شیوع کرونا نظارت‌های دستگاه‌های متولی جدی‌تر گرفته شده و نتایج خوبی هم داشته است.

وی گفت: هر فرد در شهر یا روستا می‌تواند ناظر و مامور خوبی باشد که در این جهت باید فرهنگ‌سازی لازم در حوزه استفاده از کالا، تهیه و تامین نیازها و سایر موضوعات انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه اداری نیز به همکاران اعلام کرده‌ایم به عنوان یک شهروند اما ناظر و مامور، به عنوان یک مسئولیت سایر مسائل مربوط به مردم را بپذیرند و پیگیری کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم این اصل را ترویج کنیم که هر شهروند محیط زندگی خود را ملک‌اش و خود را ناظر بر اموال و املاک بداند، نظارت‌ها تکمیل و بخشی از مشکلات رفع می‌شود.

ملانوری گفت: باید در حوزه بازار دستگاه‌های متولی راهکار پیدا کنند و از ظرفیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و امکانات تبلیغی استفاده شود و مردم را در این حوزه فعال کنند چراکه نگفتن‌ها و دقت نکردن‌ها سبب ایجاد فساد می‌شود.

وی ادامه داد: در نظارت‌ها، رسیدگی‌ها و تشکیل پرونده‌ها در حوزه کسب و کار باید افق دید ما این باشد که همه امور تبدیل به رونق و نشاط در فضای کسب و کار و رضایتمندی مردم شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولیت دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار زمانی تمام می‌شود که بعد از شناسایی تخلفات، تشکیل پرونده‌ها و اعمال جرایم، رونق و نشاط در بازار ایجاد شود و مردم راضی باشند؛ در این صورت کار ما نتیجه داده است.

وی بیان کرد: در توسعه بازار و هر اقدامی که در حوزه کسب و کارها انجام می‌شود، نباید اجازه داد واحدهای کوچک لطمه و خسارت ببینند بلکه این واحدها باید حیات داشته و چراغ آنها روشن بماند.

ملانوری افزود: نباید اقداماتی از قبیل تشکیل پرونده‌ها و برخوردها در حوزه کسب و کار به‌گونه‌ای باشد که هر روز شاهد فربه شدن واحدهای بزرگ و کوچک و لاغر شدن واحدهای خرد و کوچک باشیم.

وی عنوان کرد: گزارش‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارائه شد، حاکی از این است که وضعیت استان نسبت به خیلی از مناطق کشور مناسب‌تر و مطلوب‌تر است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش عمده‌ای از این مطلوبیت نشان از اعتقاد، فرهنگ بالای مردم و دینی عمل کردن کسبه، بازاریان و مردم استان دارد که سعی در رعایت قوانین و مقررات دارند.

وی اضافه کرد: زمانی که جامعه بر مدار قانون پیش برود اگر همه به دنبال انصاف و عدالت باشند بازار وضعیت مناسبت‌تری پیدا کرده و آمار تخلفات نیز کاهش می‌یابد.

ملانوری گفت: اینکه آمار برخی تخلفات و جرایم افزایشی اعلام شد نه به دلیل اینکه تخلفات حتما افزایش یافته بلکه حکایت از تلاش، جدیت و مراقبت بیشتر همکاران در دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی تصریح کرد: زمانی که مراقبت‌ها و نظارت‌ها جدی‌تر و بیشتر می‌شود بدون شک تعداد بازرسی‌ها، پرونده‌ها و سایر اقدامات بیشتر و آمارها نیز افزایشی می‌شود.

ملانوری افزود: در مجموع عملکرد خراسان جنوبی در تولید، توزیع کالا و کسب و کار فعالیت‌های صنفی خوب ارزیابی می‌شود که در این زمینه باید از فعالان این بخش‌ها و مردم قدردانی کرد در عین حال که باید با تخلفات برخورد جدی شود تا حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده رعایت و از آنان حمایت شود.

وی گفت: اقداماتی که انجام می‌دهیم به‌ویژه درخصوص تعزیرات که آخرین حلقه زنجیره نظارت بر بازار است، باید به‌گونه‌ای باشد که رعایت انصاف و اجرای عدالت را در بازار و کسب و کار رونق و توسعه دهد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: رعایت انصاف و عدالت باید به‌گونه‌ای باشد که هم منافع تولیدکننده هم مصرف‌کننده و هم عوامل این فعالیت‌ها را ایجاد کند و با تولیدکننده باید طوری رفتار شود که در فضای کنونی که با مشکلاتی نیز روبه‌رو هستتند انگیزه برای ادامه تولید داشته باشد.

وی افزود: از طرفی اقدامات طوری باشد که مصرف‌کننده نیز بتواند به نیازهای اساسی خود برسد بنابراین انصاف و عدالت ایجاب می‌کند هر دو موضوع را با هم ببینیم و دنبال کنیم.

برچسب‌ها حمید ملانوری بازار محصولات خراسان جنوبی اصناف سازمان تعزیرات حکومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری بازار محصولات خراسان جنوبی حمید ملانوری بازار محصولات خراسان جنوبی اصناف سازمان تعزیرات حکومتی استاندار خراسان جنوبی پرونده ها کسب و کار نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از اجرای ۱۲۰ برنامه طی هفته عقیدتی سیاسی در سطح استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت مقام معلم از برگزاری بیش از 120 برنامه در هفته عقیدتی سیاسی خبر داد.

وی افزود: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  از 8 تا 14 اردیبهشت به نام هفته‌ عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است که به این مناسبت بیش از 120 برنامه ویژه در استان برگزار می‌شود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: غباروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، نشست‌های تبیینی و بصیرتی، برپایی نمایشگاه آثار استاد شهید مطهری و برگزاری کارگاه‌های تبیینی اندیشه برتر برای اساتید دانشگاه و حوزه علمیه از جمله برنامه‌های مورد نظر است.

تجلیل از 110 مربی عقیدتی سیاسی خراسان جنوبی

طاهری تصریح کرد: همایش حکمت مطهر با هدف آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری و تجلیل از 110 مربی عقیدتی و سیاسی از دیگر برنامه‌ها این هفته است.

به گفته وی وظیفه سازمان عقیدتی سیاسی سپاه، ترویج و تبیین اعتقادات تقویت بنیه معنوی سپاه و  بسیجیان است و شاخص‌ترین برنامه حوزه عقیدتی و سیاسی سپاه در هفته عقیدتی سیاسی برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی است که سال گذشته این دوره ها با حضور 5 هزار و 100 نفر برگزار شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: یک هزار و 320 نفر از دوره‌های توان‌افزایی ویژه فرماندهان بسیجی و شورای حوزه‌های مقاومت بسیج بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد