Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:23:28 GMT

سایت تخصصی کفش هیدج در انتظار حل مشکلات

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۰۷۲۰

سایت تخصصی کفش هیدج در انتظار حل مشکلات

ایسنا/زنجان سایت تخصصی کفش هیدج برای حل مشکلات، نیازمند حمایت مسئولان است.

هیدج یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش بچه‌گانه در کشور محسوب می‌شود. صنعت کفش هیدج صنعتی است که برای اولین‌بار توسط رمضان‌علی دهقان در این شهر پایه‌گذاری شده تا به نسل کنونی رسیده است. صنعتی که سبب شده علاوه بر اینکه خود هیدج شهری عاری از بیکار باشد، شهر روستای هم‌‍جوار نیز از مزایای آن بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر و صنعتی که چندی پیش توسط پدران در هیدج پایه‌گذاری شده، امروز به همت جوانان وارد بازار شده و سر از نمایشگاه‌های بین‌المللی و بازار کشورهای همسایه در آورده است. در حال حاضر کارگاه‌های تولیدی کفش و صنایع وابسته آن از جمله طراحی، فوم‌سازی، زیره‌سازی، چاپ و داغی، مقواسازی، گلدوزی و غیره در اغلب نقاط این شهر پراکنده است و عمده تولیدات این شهر به همت کارفرمایان این واحدها به شهرهای بزرگ نظیر تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، یزد و ... ارسال می‌شود.

در این شهر کوچک از کوچه‌های تنگ و باریک تا خیابان‌های عریض و طویل صدای چخ‌چخ چرخ‌های کفاشی به گوش می‌رسد. چرخ‌هایی که چرخ زندگی مردم و رونق تولید را می‌چرخانند اما صنعت کفش هیدج نیز مانند بسیاری از صنایع با مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می‌کند که هر یک از این‌ مشکلات به سهم خود استخوان لای زخم تولید است.

یکی از معضلاتی که صنعت کفش هیدج با آن دست و پنجه نرم می‌کند، پراکندگی کارگاه‌های کوچک و بزرگ در سطح شهر است، به طوری که بسیاری از خانه‌های مسکونی نیز تبدیل به کارگاه‌های کفاشی شده که همین موضوع به مشکلات مسکن در این شهر دامن زده است و علاوه بر آن، گاهی سر و صدا نیز همسایگان را آزار می‌دهد.

برای حل این مشکل طی سال‌های گذشته احداث سایت تخصصی کفاشان در دستور کار قرار گرفت، این سایت تخصصی در حال حاضر در زمینی به مساحت دو هکتار احداث شده و از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است. در این‌ سایت ۱۰۰ سوله به مساحت ۱۵۰ متر نصب شده که با تکمیل آن افراد بیشتری به زنجیره تولید در کفش هیدج خواهند پیوست.

اما همین سایت نیز با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند که در همین رابطه مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران هیدج با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان کفش در این شهر با آن مواجه هستند، مشکل کمبود جا است، اظهار می‌کند: دو هکتار زمین برای ساخت سایت تخصصی کفاشان در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است که برای حل مشکل کمبود جا اگر سه هکتاری که متصل به این سایت است، در اختیار کفاشان قرار گیرد، بسیاری از واحدها در این مکان تجمیع می‌شود.

علی‌اکبر ملک‌محمدی با اشاره به اینکه از دیگر مشکلات تولیدکنندگان کفش هیدج می‌توان به تامین اعتبار  سایت تخصصی کفاشان هیدج برای ادامه برق‌رسانی و افزایش تراکم ساخت سوله‌های سایت از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد اشاره کرد، می‌افزاید: حل مشکلات سایت تخصصی کفش در هیدج سبب خواهد شد افرادی بیشتری به زنجیره تولید این محصول بپیوندند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات این سایت، مسیر ناهموار آن است، به طوری که علی‌رغم گذشت چند سال از آغاز به کار سایت، هنوز هم راه دسترسی به آن خاکی است، ادامه می‌دهد: هیدج از قطب‌های اصلی تولید کفش بچه‌گانه در کشور به شمار می‌رود و این مسیر خاکی برازنده تولیدکنندگان آن نیست، زیرا تجار و بازرگانانی از کشورهایی مانند عراق ترکیه و پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به این شهر رفت و آمد دارند، به همین خاطر از شهرداری درخواست می‌شود که اهتمام لازم را در راستای بهسازی این مسیر داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان کفش هیدج سایت تخصصی کفش هیدج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کمی دیرتر» به چاپ هفدهم رسید

این اثر که از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده، نگاهی متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز است. رمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می‌شود، جشن نیمه‌شعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سرداده‌اند… در این میان جوانی و فریادی که: «آقا نیا…» این شروع جذاب ما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌کند که همه مدعی انتظارند اما وقتی هنگام عمل می‌رسد و هنگامه عمل به شعارها می‌رسد، آن نمی‌کنند که می‌گفتند. رمان در فضایی مکاشفه‌گونه و بی‌زمان پیش می‌رود و مواجه همه آدم‌ها را می‌بینیم با قصه ظهور… و کشف چرایی «آقا نیا» ی جوان.

شجاعی در این رمان همه اقشار و همه آدم‌ها را با بهانه‌هایشان برای نخواستن امر ظهور، دقیق و ظریف معرفی می‌کند. تا آنجاکه حتی به راوی هم رحم نمی‌کند و در فضایی بسیار بدیع، خودش را هم در معرض این امتحان می‌گذارد. نویسنده در «کمی دیرتر» همه آفت‌های انتظار را با شخصیت‌های قصه‌اش برای مخاطب روایت نمی‌کند، بلکه به تصویر می‌کشد و نشانش می‌دهد… انسان‌های مدعی انتظار و منتظر ظهور غریبه نیستند؛ خودمانیم و شجاعی در رمانش به خوبی به این زبان دست یافته که وقتی از هر قشر و صنف و گروهی یک نمونه آورده با مصادیق کار ندارد و در پی اثبات شمول ادعایش است.

نویسنده در پایان همه موشکافی‌ها در نقد منتظران به دنبال آن است که مخاطب منتظر واقعی را بشناسد و ببیند که انتظار به فریادهای بلند «آقا بیا» نیست؛ به دلی است که برای حضرت می‌تپد و اخلاصی که میان زندگی جاری است و آقایی که خودش به دیدار منتظرانش می‌آید…

خدیجه زمانیان یزدی

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری خطاب به اسرائیلی‌ها
  • «کمی دیرتر» به چاپ هفدهم رسید
  • اعزام زائران خانه خدا پس از «۹ سال انتظار»
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل