Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - سیده زهرا محمودی؛ روز گذشته وزیر علوم خبر از بازگشایی دانشگاه‌ها در روزهای آتی داد، بر اساس این خبر مقطع تحصیلات تکمیلی از ١۵مهر بازگشایی شدند و مقطع کارشناسی نیز از ١۵آبان ماه بازگشایی خواهد شد. این خبر در حالی اعلام شد که در روزهای اخیر دبیر کمیته علمی کشوری کرونا از احتمال پیک ششم در اواخر آبان ماه خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال سوال این است که در این شرایط آیا تعجیل برای بازگشایی دانشگاه‌ها ضروری است و چیزی جز تسریع آغاز پیک ششم به دنبال دارد؟ 

همه چیز از یک خبر شروع شد «دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شوند»؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از دانشجویان هنوز به صورت کامل واکسینه نشده‌اند. انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی اقتصاد آنلاین اعتراضات بسیاری را بر تصمیم‌گیران این موضوع به دنبال داشت و برخی از دانشجویان با اعلام نگرانی خود نسبت به آغاز پیک ششم، خواستار لغو این تصمیم شدند. 

بازگشایی خوابگاه‌ها نیز مساله دیگری بود که معترضان در شبکه‌های اجتماعی اقتصاد آنلاین با بیان اینکه واکسینه‌شدن به معنی پایان کرونا نیست، نگرانی خود را از آن اعلام کردند. سوالی که مطرح می‌شود این است که با توجه به آنکه هنوز آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در کشور بالاست؛ آیا خوابگاه‌ها توان پذیرش حجم بالای دانشجو را دارند؟ 

عده‌ای دیگر نیز با اشاره به موضوع واکسن بر این باورند که همچنان بسیاری از دانشجویان به طور کامل واکسینه نشده‌اند؛ حتی اگر همه دانشجویان هم واکسینه شوند، واکسن نمی‌تواند به طور کامل از کرونا جلوگیری کند؛ پس با این شرایط علت تعجیل برای بازگشایی دانشگاه‌ها آن هم برای دانشجویان مقطع کارشناسی که اصولا ظرفیت کلاس‌ها بالاست، چیست؟

از دیگر مشکلات مطرح شده، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب مانند سیستم حمل و نقل عمومی است. باوجود اینکه هنوز دانشگاه‌ها بازگشایی نشده‌، ظرفیت مسافران در مترو و اتوبوس‌های تهران در ساعاتی از روز کامل است؛ با بازگشایی مدارس و با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، جمعیت بیش از ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی کرونا را به کدام سو خواهد برد؟ 

البته کرونا تنها دلیل مخالفت با بازگشایی دانشگاه‌ها نبود؛ از جمله اعتراضات دانشجویان این بود که انتخاب واحد آنها با توجه به برگزاری مجازی ترم تحصیلی بوده است، حتی وزیر علوم روز جمعه اعلام کرده بود بنای ترم جاری کلاس‌های مجازی خواهد بود. بنابراین امکان حضور در کلاس‌ها عملا وجود نخواهد داشت‌؛ چرا که برنامه‌ریزی‌ها برای کلاس‌های حضوری نبوده است.

بررسی واکنش‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی بیانگر آن است که بسیاری دانشجویان از به دلایل مختلف، مخالف حضور در دانشگاه‌ها هستند؛ با توجه به آنکه چند روزی است زنگ هشدار پیک ششم کرونا در کشور به صدا درآمده، هر تصمیم عجولانه بدون توجه به عواقب آن، چیزی جز فاجعه‌ای بزرگتر در پیک ششم به دنبال نخواهد داشت.

پربیننده ترین هشدار مهم برای بازنشستگان ثبت نام ایران خودرو (فرصت پایانی مهر ماه) ثبت نام ایران خودرو + لینک قیمت یخچال فریزر اسنوا / ۱۷مهرماه زمان اجرای یارانه ۲۰۰ هزار تومانی / یارانه جدید در راه است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه بازگشایی دانشگاه ها پیک ششم کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به اعترضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا

رهبر انقلاب با اشاره به اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های کشورهای خارجی و سرکوب آنها فرمودند: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، نه تخریب کردند، نه کسی را کشتند،نه جایی را آتش زدند اما آنطور آنها را سرکوب کردند

دریافت 9 MB

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • ویدئو| سرکوب دانشجویان صلح‌طلب در غرب ادامه دارد!
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به اعترضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا