Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@17:55:47 GMT

وزیرخارجه اتریش صدر اعظم شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۰۹۹۶

وزیرخارجه اتریش صدر اعظم شد

"الکساندر شلنبرگ"، وزیر خارجه اتریش جانشین "سباستین کورتس"، صدراعظم مستعفی این کشور می‌شود.

 به نقل از دویچه وله، شلنبرگ ۵۲ ساله که از سال ۲۰۱۹ تصدی وزارت خارجه اتریش را برعهده داشته، در این باره گفت: کار چالش برانگیزی است.

کورتس روز شنبه در پی اتهامات فساد، از قدرت کناره‌گیری کرد. این مرد ۳۵ ساله، که در چهار سال گذشته، رهبری دو دولت را بر عهده داشته، با بیان اینکه می‌خواهد با کناره گیری خود، از هرج و مرج و آشوب جلوگیری کند، شلنبرگ را برای تصدی منصب سابق خود پیشنهاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلنبرگ همچنین با "الکساندر فن در بلن"، ریاست جمهوری اتریش ملاقات داشته وبعد از ظهر امروز (دوشنبه) سوگند یادخواهد کرد.

شلنبرگ در اظهارنظری مختصر پیش از دیدار با رییس جمهور، از "ماموریتی چالش برانگیز در زمانی پر چالش" گفت و اذعان داشت: برای هیچ یک از ما آسان نیست، اما فکر می‌کنم که ما با این کار مسئولیت‌پذیری بسیار زیادی نسبت به کشورمان را نشان می‌دهیم.

استعفای کورتس در هیاهوی اتهامات مربوط به فساد، به این معنی است که ائتلاف حاکم بین حزب محافظه‌کار "مردم اتریش" و "سبزها"ی چپ گرا، برجای خود باقی خواهد ماند. سیگرید مائورر، رهبر گروه پارلمانی سبزها گفت شلنبرگ در رسوایی فساد اخیر دخالت نداشته ‌است.

پس از آنکه در روز چهارشنبه، ضابطان قضایی به صورت ناگهانی به چندین نقطه مختلف مرتبط با حزب مردم اتریش یورش بردند، فشارها برای استعفای کورتس، از جمله از سوی حزب سبزها آغاز شد. پلیس اعلام کرد که کورتس و ۹ نفر دیگر تحت بازجویی هستند. به گفته پلیس اتریش، اتهام کورتس این است که در سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، از پول دولت در قراردادی فاسد با روزنامه‌های زرد، در جهت به دست آوردن پوشش مثبت رسانه‌ای استفاده کرده است.

همچنین به گزارش دیلی میل، سخنگوی وزارت خارجه اتریش اعلام کرد که سفیر این کشور در فرانسه، جایگزین شلنبرگ در وزارت خارجه خواهد شد؛ مایکل لینهارت، دیلپلمات کارکشته اتریشی که تا کنون سفارت اتریش در فرانسه را برعهده داشته است، در بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به همراه شلنبرگ، در مراسمی سوگند یاد خواهد کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خارجه اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان