Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای آزادسازی ارز دارو، به ۶۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است، گفت: اگر بخواهیم صادرات دارو داشته باشیم باید قیمت‌ها واقعی شود که دولت اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ حسینعلی شهریاری در افتتاحیه نمایشگاه ایران فارما در مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: در شرایطی که کشورهای استکباری جهان می‌گفتند دارو تحریم نیست اما همواره مشمول تحریم بوده است، باید از داورسازان تشکر کنیم که نگذاشتند مشکلی پیش بیاید؛ در یک سال گذشته و در شرایط کرونایی تمام داروهایی که قرار بود وارد کنیم را در داخل کشور تولید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جزو 6 کشور دنیا در تولید واکسن کرونا شدیم که این امر، از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

شهریاری با اشاره به اینکه مشکلات صنعت داروسازی بارها مطرح شده و کمیته دارویی کمیسیون بهداشت مرتب وضعیت این صنعت را رصد می‌کند، تصریح کرد: در ابتدا بر سر تخصیص ارز 4200 به صنعت دارو اختلاف بود. ما موافق تخصیص ارز ترجیحی به صنعت دارو بودیم، علت این موافقت این بود که برای آزادسازی ارز دارو، به 60 هزار میلیارد تومان پول نیاز است که باید به سازمان‌های بیمه داده شود از آنجا که بیمه ما بیشتر به صورت قلکی است و صنعت پویایی نیست که خلق منابع کند، ما نگران بودیم که اگر ارز دارو آزاد شود مابه التفاوت به سازمانهای بیمه تخصیص داده نشود و فشار مالی به مردم وارد شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره نوع ارز صنعت دارو گفت: اگرچه قرار بود که در 6 ماه دوم سال نیز ارز دارو، ترجیحی باشد اما بسیاری از داروهای حیاتی در حال حاضر با از نیمایی وارد می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات ارزی کشور گفت: دولت برای وارد نشدن فشار مالی به مردم قیمت دارو را پایین نگه می‌دارد و امکان رقابت با برحی کمپانی‌های خارجی وجود ندارد؛ در صورتی شرکت‌های دارویی ما می‌توانند سرپا بمانند که با شرکت‌های خارجی رقابت کنیم و اگر بخواهیم صادرات داشته باشیم باید قیمت‌ها واقعی شود که دولت اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد و امیدواریم با کمک دوستان کمیسیون بهداشت این مسئله را بررسی کنیم.

وزیر بهداشت: بدون کمک‌ سازمان‌های بین‌المللی اتباع خارجی را واکسینه می‌کنیماعلام جزئیات اثربخشی واکسن "اسپایکوژن"/ 1.2 میلیون دوز آماده تحویل به وزارت بهداشت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا کمیسیون بهداشت و درمان بهداشت و درمان وزارت بهداشت تجارت دارو سازمان غذا و دارو واکسن کرونا ویروس کرونا کمیسیون بهداشت و درمان بهداشت و درمان وزارت بهداشت تجارت دارو سازمان غذا و دارو کمیسیون بهداشت صنعت دارو ارز دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید

 

محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در زنجیره تامین بخش هایی را بیش از اندازه محدود کرده ایم در حالی که باید سیاست صنعت نساجی را تأمین کنیم، ما در زنجیره این صنعت یک محدودیت هایی داریم.  

 او گفت: به طور کلی در حوزه واردات پارچه باید محدودیت های بیشتری را اعمال کنیم تا ظرفیت تولید های داخل کشور فعال تر شود، ما در تأمین مواد اولیه صنعت پارچه کشور مشکلی نداریم.  

 گرجی بیان کرد: سال گذشته، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات داشتیم که از این رقم ٧٠٠ میلیون دلار به پارچه اختصاص دارد.

او در خصوص حوزه فرش های ماشینی گفت: در حوزه فرش ماشینی تا یک میلیون دلار ظرفیت صادرات وجود دارد، اما افزایش صادرات نیاز به مجموعه اقداماتی دارد. بحث بازگشت ارز هم باید اصلاح شود که یکی از مهم ترین موانع است.

گرجی اضافه کرد: صادرات فرش ماشینی حدود ۲۸۰ میلیون دلار بوده که حدود یک سوم از کل ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی و پوشاک را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری