Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@13:42:30 GMT

صنعت بیمه در ایران گفتمان سازی کم دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۱۱۹۵

صنعت بیمه در ایران گفتمان سازی کم دارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "حمید کردبچه"، در وبینار تحول دیجیتال به بررسی نقش آفرینی بازیگران نهادی در تحول دیجیتال پرداخت و اذعان داشت که پژوهشکده بیمه به تازگی مطالعه‌ای را آغاز کرده که طرح مقدماتی آن در اختیار سیاستگذاران قرار گرفته است.

وی، یکی از یافته‌های مهم مطالعه اخیر پژوهشکده بیمه را نحوه عملکرد تنظیم‌گران درمورد تحول دیجیتال صنعت بیمه و ورود و برنامه ریزی به آنها دانست و گفت: یکی از مباحثی که بسیار جدی و با برنامه‌های مشخص در کشوری مانند آمریکا مشاهده شد، گفتمان سازی است و این چیزی است که  صنعت بیمه ایران کم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پژوهشکده بیمه تصریح کرد: زمانی که بیمه مرکزی و یا شرکت‌های بیمه‌ای تصمیمی در جهت تحولات فناورانه می‌گیرند با مقاومت شبکه فروش مواجه می‌شوند که بخشی از این امر به نبود گفتگو برمی‌گردد.

کردبچه افزود:هنگامی که صحبت از تحول دیجیتال صنعت بیمه می‌شود یک برداشت این است که مدل کسب و کار بیمه عوض می‌شود اما در تحول دیجیتال شیوه‌های کسب و کار عوض می‌شود و لزوما قرار نیست که مدل کسب و کار بیمه هم تغییر کندیعنی قرار است کلیک به جای فیزیک باشد و باید یک شبکه فروش گسترده‌ای داشت که با ابزارها و فناوری های نوین در رشته‌های مختلف ریسک را در کشور جمع آوری کند.

کردبچه، به برنامه‌های مطالعاتی سه سال اخیر پژوهشکده بیمه در حوزه‌های فناوری‌های دیجیتال، هوش مصنوعی و کلان داده‌ها اشاره کرد و هدف از این بررسی‌ها را ایجاد شناخت لازم برای فعالان صنعت بیمه دانست.

وی،افزود: جمع‌بندی بررسی‌های انجام شده این بود که صنعت بیمه کشور با وجود اقدامات ارزشمند بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه، از نظر تجربه‌ای که در جهان شناخته شده بسیار عقب است.!

رییس پژوهشکده بیمه بیان کرد: تحول دیجیتال شرایطی را فراهم می‌کند که تمرکز فعالیت شرکت‌های بیمه به جای استفاده از فیزیک، دفتر کار و ابزارهای فیزیکی کاملا مبتنی بر ابزارهای فناورانه است و منابع انسانی دراین چهارچوب جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

کردبچه اذعان داشت:تحول دیجیتال فرآیندها، ابزارها و نیروی انسانی رابه منظور ارائه خدمات ارزان تر، کارآمدتر و همراه با رضایت مشتری، متحول می کند.

وی اظهارداشت:دربررسی کشورهای مختلف درخصوص نحوه عملکرد نهادهای نظارتی درجهت تحول دیجیتال، ورود جدی این کشورها در سه حوزه گفتمان سازی، نهادسازی و تسهیل‌گری به خوبی مشاهده شد.

کردبچه، ادامه داد:در مسیر تحول دیجیتال صنعت بیمه، کشورهایی همچون آمریکا، آلمان و چین برنامه‌های مشخصی را برای گفتگو بین نهادهای مرتبط مانند بازیگران صنعت بیمه، نهاد ناظر ایالتی، اینشورتک ها و نهادهای مرتبط با فن‌اوری با جلسات و زمانبندی های مشخص دارند.

وی،گفت:هنگامی که در ایران صحبت از نقشه راه تحول دیجیتال می‌شود بسیاری از افراد این مساله را قدیمی می دانند اما برای این موضوع در کشورهایی مانند آمریکا نقشه راه تحول دیجیتال در صنعت بیمه برای یک دوره سه ساله تعریف می کنند.

کاهش هزینه های صنعت بیمه با تحول دیجیتال 

کردبچه به  تسهیل گری و مقررات زدایی برای فعالین حوزه تحول دیجیتال اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه در تمام دنیا مساله جنگ قیمت را دارد، در آمریکا سال ها است که قوانین ضد تخفیف وضع شده اما در این کشور برای اینشورتک ها این قوانین را لغو کرده و یا تخفیف داده اند.

رییس پژوهشکده بیمه، طبیعت کسب و کار بیمه وقتی که دیجیتال می شود کاهش هزینه است که همین مساله امکان ارائه تخفیف را دارد و درعین حال در کشورهایی مانند آمریکا و چین برای اینکه از اینشورتک ها حمایت شود اقداماتی در تسهیل گری مقررات و قوانین انجام شده است.

کردبچه گفت: درایران مطالعه گسترده ای  انجام شد تا ببیند بلوغ دیجیتال و سواد مردم، نمایندگان و کارشناسان بیمه و شرکت های بیمه چگونه است.

وی، ادامه داد: در پله بعدی، بحث این بود که با شرایط و وضعیت موجود صنعت بیمه کشور، چه اقداماتی باید انجام شود که در همین راستا به تازگی پژوهشکده شروع به بحث نقشه راه صنعت بیمه کرده است.

رییس پژوهشکده بیمه، گفت: متاسفانه صنعت بیمه در ایران در حوزه حمایت‌های تنظیم گری  بسیار عقب بوده اما درعین حال هنگام مقایسه با برنامه‌هایی که در کشورهای پیشرفته انجام شده، نیازها و الزامات آنها به دلیل زیرساخت‌هایی که در آنجا فراهم است کمتر بوده است.

پربیننده ترین زمان ثبت نام مسکن دولتی اعلام شد دو مسیر جایگزین راه باکو می شود تورم اجاره مسکن رکورد شکست / افزایش ۲۷.۶درصدی اجاره مسکن در تابستان امسال اولتیماتوم به صاحبان املاک تخفیف ۳۰درصدی فروشندگان به خریداران مسکن!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت بیمه رییس پژوهشکده بیمه شرکت های بیمه تحول دیجیتال صنعت بیمه کسب و کار انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دریامحور، گفت: از جمله صنایع فعال این حوزه در قشم صنعت لنج‌سازی است که سودآوری بالایی به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، عادل پیغامی امروز در نشست ویژه با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس کشور که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 12 واحد لنج‌سازی با ظرفیت تولید 50 فروند در سال در این جزیره فعال هستند و محصولاتشان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: محصولات تولیدی در صنایع لنج‌سازی قشم عمدتا به کشورهای آفریقایی، حوزه خلیج فارس و هند صادر می‌شود و سودآوری بسیار خوبی نیز به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: صنعت دریاپایه مشتمل بر 24 فعالیت است و جزیره قشم به تنهایی توانایی بهره‌برداری از همه آیتم‌های این صنعت را دارد

پیغامی با بیان اینکه مهمترین مزیت اقتصادی این منطقه فعالیت‌های اقتصادی دریاپایه است، گفت: مهمترین وجه فعالیت‌های دریاپایه به حوزه لجستیک، فعالیت‌های شیلاتی و شناورسازی مربوط می‌شود و امروز قشم با توان بالای پرورش ماهی و میگو، لارو میگو، بچه ماهی و ماهی در قفس به مهمترین قطب شیلاتی کشور تبدیل شده است.

وی با تأکید بر توسعه صنعت بانکرینگ در قشم، خاطرنشان کرد: بانکرینگ صنعت دریاپایه بسیار ارزشمندی در حوزه ارزآوری است که در قشم، در حال حاضر فقط بخش سوخت‌رسانی آن تکمیل شده، در حالی‌که 60 درصد نفت دنیا از مسیر خلیج فارس تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با تکمیل زنجیره بانکرینگ اعم از امکانات تعمیرات شناورها، فروش مواد غذایی، خدمات هتلینگ، خدمات درمانی، فروش آب معدنی و اینترنت اشیاء می‌توان بخش مهمی از درآمد بالای این صنعت را از آن خود کنیم.

در این نشست که با هدف همکاری‌های علمی و مطالعاتی برگزار شد، شماری از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس از جمله سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی سئوالاتی در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، میزان صادرات این منطقه در سال گذشته، برنامه‌های آتی سازمان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و امکان مشارکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف کلان منطقه آزاد مطرح کردند.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری