Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:16:11 GMT

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۳۸۰۰ نفر

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۱۴۲۳

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۳۸۰۰ نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری نیروهای هلال‌احمر استان به ۳ هزار و ۸۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۱۹ مورد حادثه در استان تحت پوشش خدمات امدادی هلال‌احمر قرار گرفته است، افزود: ۳۷۳ مورد در حوادث جاده‌ای، ۹۰ مورد حوادث شهری، ۱۱ مورد در حوادث کوهستان، ۱۵ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲ مورد غرق‌شدگی، ۳ مورد زلزله و ۲۵ مورد در دیگر حوادث خدمات گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مجموع حوادث به وقوع پیوسته در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است، گفت: علی‌رغم کاهش مجموع حوادث، سوانح جاده‌ای که بیش از ۷۲ درصد را به خود اختصاص داده نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

رضایی با بیان اینکه در این مدت ۲۹۰ نفر توسط نیروهای امدادی نجات یافته‌اند، عنوان کرد: از مجموع این افراد تعداد ۲۵۰ نفر انتقالی و ۴۰ نفر به صورت سرپایی خدمات گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع حوادث به تعداد ۱۱۴ نفر اسکان داده شده است، عنوان کرد: ۴۳ نفر مفقودی در ۲۴ مأموریت جستجو و نجات با سلامت کامل پیدا و به مکان امن انتقال یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک هزار و ۹۳۳ نیروی عملیاتی در قالب ۷۹۳ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، افزود: همچنین ۷۷۶ خودروی امدادی شامل ۴۶۴ دستگاه آمبولانس و ۳۱۲ دستگاه خودرو نجات در این حوادث به کارگیری شده است.

رضایی با اشاره به اینکه در سوانح ترافیکی ۶۷ مورد عملیات فنی رهاسازی انجام شده است، گفت: دو سورتی پرواز به طبس جهت انتقال فرد گرفتار در کوه از طریق امداد هوایی نیز انجام شده است.

وی مطرح کرد: تعداد ۱۰۷ مورد تجهیزات عملیاتی شامل سیستم اطفا حریق، ست سبک نجات، ست هیدرولیک نجات، ست کوهستان، ست غواصی، ست زنده یاب، آنست، موتور پمپ و لجن‌کش در این حوادث به کارگیری شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: شهرستان‌های قاین با ۷۲ مورد حادثه، شهرستان نهبندان با ۶۵ مورد حادثه و شهرستان بیرجند با ۶۲ مورد حادثه بیشترین وقوع حوادث طی این مدت را داشته‌اند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: در همین مدت طرح تابستانه نیز در ۲۴ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه موقت اجرایی شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی حوادث بیرجند هلال احمر امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی حادثه سیل آبگرفتگی هلال احمر خراسان جنوبی مورد حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمعیت هلال احمر؛ هشدار هواشناسی سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید باد و بارش تگرگ صادر شد.

در همین راستا روز چهارشنبه در نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان و خوزستان احتمال بارش شدید و وزش تندباد وجود دارد.

همچنین روز پنج‌شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان احتمال بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

در روز جمعه نیز در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز بارش شدید باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بر همین اساس سازمان امداد و نجات هلال احمر ضمن اعلام آماده‌باش به نیروهای امدادگر، از شهروندان خواست تا از صعود به ارتفاعات پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

لازم به ذکر است؛ در روزهای پیش رو، حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌تواند منجر به بروز حادثه شود.

کد خبر 6094581

دیگر خبرها

  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • هلال احمر آماده باش است
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی