Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:23:07 GMT

۱۸۴ هزار مرسوله پستی در کیش جابه جا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۱۴۷۸

۱۸۴ هزار مرسوله پستی در کیش جابه جا شد

به گزارش ایرنا، جمال حسن زاده روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پست با بیان اینکه این تعداد مرسوله شامل ۳۶ هزار فقره صادره و ۱۸۴ هزار فقره وارده است اظهار داشت: میانگین مرسولات صادره برای هر کیشوند حدود یک فقره و مرسولات وارده نیز کمتر از چهار فقره است.

وی اضافه کرد: میانگین مرسولات صادره در هر نقطه ای نشان گر توسعه یافتگی آن محل از نظر ارتباطات است که این شاخص برای هر شهروند در هر سال در جهان ۵۰، در ایران هشت و در کیش ۲ فقره است که این میانگین زیبنده جزیره نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن زاده با بیان اینکه برخی مشکلات از جمله آسیب دیدگی بسته های پستی در مرسولات وارده در جزیره کیش مشاهده می شود افزود: هم اکنون با راه اندازی پست هوایی از ابتدای تیر ماه از مسیر تهران به صورت روزانه و از مسیر بندر عباس به صورت ۲ بار در هفته این مشکلات تا حدودی برطرف شده و علاوه بر آن مدت زمان دریافت بسته در جزیره به حداقل ۲۴ ساعت و حداقل ۷۲ ساعت رسیده است.

حسن زاده یادآور شد: در نتیجه این اقدام در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش ترافیک وارده داشتیم و علاوه بر آن با رایزنی های صورت گرفته خط مبادله نیز در خارج از جزیره اصلاح شده است.

وی افزود: در پست صادره نیز برخی مشکلات و چالش های مختلف از جمله فراهم نبودن امکان بسته های پستی (غیر از اسناد، نامه و پاکت پستی) پیش روی متقاضیان پست جزیره وجود دارد که در راستای رفع این موارد ۲ برنامه ها مهم ایجاد دفتر پست در گمرک بندرگاه، راه اندازی پیک ویژه دریافت پاکت پستی در دستور کار قرار گرفت.

رییس اداره پست کیش افزود: در این راستا از ابتدای مهر دفتر پستی در گمرک بندرگاه ایجاد شده و که با این اقدام، امکان ارسال بسته پستی توسط کیشوندان به اقصی نقاط کشور پس از ارزیابی گمرک فراهم شده است.

وی در خصوص راه اندازی پیک ویژه پستی نیز گفت: این خدمت در راستای سرعت بخشی به خدمات پستی و کاهش مراجعات متقاضیان به اداره پست در آینده نزدیک دایر می شود تا کیشوندان بتوانند با تماس تلفنی و فراخوان مامور پست به محل سکونت یا کار خود پاک پستی را ارسال کنند.

حسن زاده یادآور شد: راه اندازی کافه تمبر و ایجاد مرکز تجزیه و تفکیک مبادلات از دیگر برنامه هایی است که اداره پست کیش آن را برای توسعه و ارتقای کیفی خدمات خود دنبال می کند.

برچسب‌ها کیش شرکت ملی پست ایران جزیره کیش هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش شرکت ملی پست ایران جزیره کیش کیش شرکت ملی پست ایران جزیره کیش هرمزگان راه اندازی حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید

ایسنا/هرمزگان مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از مسئولان وزارت نیرو انتظار داریم با توجه به بی‌نیازی این جزیره از مصرف برق سراسری و انتقالی برق مازاد تولیدی قشم به شبکه سراسری کشور، برای تشویق صنایع فعال در این‌ منطقه آزاد، عملیات دیسپاچینگ جزیره را حذف کنند.

 مرتضی صابری امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: برق شهرک‌های صنعتی قشم در فصل تابستان با اجرای سیستماتیک دیسپاچینگ توسط وزارت نیرو قطع می‌شود.

اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت نیرو، اجرای دیسپاچینگ در منطقه آزاد قشم همانند سایر نقاط کشور به‌صورت سیستماتیک و با هدف کنترل وضعیت تولید، انتقال و توزیع برق انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه بخش مهمی از برق تولیدی این منطقه به سرزمین اصلی منتقل می‌شود، افزود: قشم با تولید حدود ۷۰۰ مگاوات برق، به یک منطقه مهم تولید کننده برق کشور تبدیل شده و انتظار داریم صنایع جزیره از شرایط برق ماندگار و بدون قطعی برخوردار باشند.

به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، حدود دو ماه از تابستان سال گذشته صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی قشم به دلیل قطع برق بین دو تا سه روز در هفته بیش از ۴۰ میلیارد ریال ضرر کردند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در دهه نخست تاسیس منطقه آزاد قشم، ۲۴۰ مگاوات برق مورد نیاز جزیره از طریق شبکه سراسری تامین می‌شد اما در دو دهه گذشته این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد دو نیروگاه بزرگ و دو نیروگاه کوچک، به یک منطقه مهم تولید کننده برق با حدود ۷۰۰ مگاوات تبدیل شده است.

صابری ادامه داد: از مجموع ۷۰۰ مگاوات برق تولیدی قشم، ۳۰۰ مگاوات آن در کل جزیره استفاده و همزمان ۲۴۰ مگاوات برق هم به شبکه سراسری منتقل و در نهایت بخشی از برق تولیدی هم در جزیره ذخیره‌سازی و محبوس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از وزارت نیرو درخواست کردیم برای کمک به تقویت برق صنایع قشم مجوز استفاده از برق ذخیره شده و محبوس را صادر کنند، گفت: پاسخ این وزارتخانه با تاکید بر اینکه عملیات دیسپاچینگ سراسری است و باید اجرا شود، منفی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام