Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان؛ پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته کرمان، از روز شنبه 17مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان، کار خود را آغاز کرده است.

نمایش توانمندی «شرکت مس» در عرصه بومی‌سازی

غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و تجهیزات وابسته، در ۱۶۵متر برپا شده که شامل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، مجتمع مس شهربابک، مجتمع مس سونگون، معاونت مهندسی مجتمع مس سرچشمه، امور معدن، امور انبارها و سفارش‌ها، شرکت خدمات بازرگانی و همچنین پروژه مس درآلو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور انبارها و سفارشات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به نمایش برخی قطعات این مجتمع در نمایشگاه معدن گفت: در این نمایشگاه، برخی از قطعات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان که در یکی‌دوسال اخیر بومی‌سازی شده‌اند و اکنون در داخل کشور ساخته می‌شوند و قطعاتی که پیش‌تر، از خارج از استان کرمان تهیه می‌شده و اکنون در داخل استان و بعضاً در شهرستان رفسنجان تامین می‌شوند، به معرض نمایش گذاشته شده است که ازجمله این قطعات می‌توان به قطعات کامیون معدنی شاول، کامیون‌های بلاز، پینیون آسیاب گلوله‌ای تغلیظ و... اشاره کرد.

مهندس عباس زارع بنی‌اسدی افزود: تا پایان سال گذشته نزدیک به هزار قطعه که قبلاً خرید خارجی و وارداتی بوده، به همت شرکت مس در داخل تامین شده و امسال نیز در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۰، به‌اندازه کلّ سال ۱۳۹۹ در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، قطعات بومی‌سازی شده‌اند.

وی گفت: همچنین مجتمع مس سرچشمه در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن کرمان، برخی از کالاها و قطعات موردنیاز خود را نیز که تاکنون در داخل کشور ساخته نشده، در معرض نمایش گذاشته است تا شرکت‌های داخلی توانمند در تأمین قطعات و تجهیزات موردنیاز شناسایی شوند.

مدیر امور انبارها و سفارشات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افزود: همچنین از اهداف دیگر حضور در این نمایشگاه، حمایت از تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی و رفع موانع ساخت و تقویت کارگاه‌های سطح استان است.

زارع بنی‌اسدی با اشاره به اینکه طی یک‌سال‌ونیم گذشته بالغ بر ۱۶۰۰ آیتم در بخش ساخت و ۳۰۰۰ آیتم در حوزه خرید توانستیم از تأمین‌کنندگان قطعات تهیه کنیم، تصریح کرد: این امور آمادگی لازم برای همکاری و ارائه اطلاعات در این زمینه را دارد.

نگاهی به رکوردهای تولیدی و چشم‌انداز توسعه شرکت مس

بنابر گزارش عملکرد ارائه‌شده در غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در نمایشگاه معدن کرمان، از مهمترین رکوردهای شرکت مس در نیمه اول امسال، می‌توان به رکورد تولید کنسانتره در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به میزان ۳۵۴هزار و ۹۲۹ تن و در کل شرکت به میزان ۶۰۶هزار و ۲۸۹ تن به‌عنوان بالاترین تولید کنسانتره شش‌ماهه از ابتدای راه‌اندازی تاکنون، ثبت رکورد تولید آند در ذوب مس خاتون‌آباد به میزان ۶۴۶۱۱ تن به‌عنوان بالاترین رکورد تولید شش‌ماهه این کارخانه از ابتدای راه‌اندازی تاکنون اشاره کرد.

همچنین ثبت رکورد تولید کاتد در مجموع پالایشگاه‌های شرکت به میزان ۳۲۸، ۱۴۳ تن به‌عنوان بالاترین رکورد شش‌ماهه تولید کاتد شرکت و ثبت بالاترین تولید کاتد در پالایشگاه خاتون‌آباد به میزان ۵۵۶، ۵۰ تن، ثبت رکورد تولید کنسانتره فلزات گران‌بها (طلا و نقره) به میزان ۴۲۸ تن در مجموع کارخانجات پالایشگاه‌های مس شرکت و نیز دست‌یابی به بالاترین رکورد تولید این ماده با ارزش به میزان ۱۶۷ تن در پالایشگاه مس خاتون‌آباد در شش‌ماهه اول سال، رکورد فروش خارجی با مبلغی بیش از ۳۶۶، ۱۴۹ میلیارد ریال، بالاترین میزان درآمد صادراتی در شش‌ماهه اول سال، رکورد فروش داخلی با مبلغی بیش از ۶۳۰، ۲۰۷ میلیارد ریال، به‌عنوان بالاترین درآمد فروش داخلی در شش‌ماهه اول سال و کسب درآمد حاصل از فروش کل محصولات به مبلغ بیش از ۹۹۶، ۳۵۶ میلیارد ریال، به‌عنوان بالاترین میزان فروش شرکت در شش‌ماهه اول امسال اشاره کرد.

نکته دیگر این‌که، مجموع ارزش فروش محصولات مختلف شرکت مس در نیمه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۵۶۹۹۶ میلیارد تومان، ۹۷درصد بالاتر از مدت مشابه سال ۱۳۹۹ و ۳۷درصد بالاتر از برنامه سال ۱۴۰۰ است.

همچنین در بخش اکتشافات، افزایش ذخایر مس ایران از رقم ۲۲ میلیون تن مس محتوی در سال ۱۳۹۴ به حدود ۴۰ میلیون تن براساس اکتشافات صورت‌گرفته درسالیان اخیر و بخصوص در سال ۱۳۹۹ بوده است. در سال ۱۳۹۸ در منطقه سرچشمه بیش از ۵۲۸ میلیون تن ذخیره مس جدید با عیار ۵/۰ درصد کشف شده است، بنابراین در مجموع دوسال اخیر بیش از ۵/۱ میلیارد تن ذخیره مس با عیار ۵/۰ درصد اکتشاف و به ذخایر شرکت افزوده شده است.

همچنین، بیش از ۱۰۰هزار متر در سال ۱۳۹۹ در پهنه‌های مختلف کشور از شمال‌غرب و مناطق آذربایجان شرقی تا جنوب خراسان، قزوین، اصفهان، یزد، کرمان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان حفاری انجام گرفته است که این رقم بیشترین آمار حفاری در ۴ سال اخیر است. گفتنی است، در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی برای انجام ۱۵۰هزار متر حفاری صورت گرفته که تا پایان تیرماه امسال بیش از ۴۴هزار متر انجام شده است.

بر اساس گزارش ارائه‌شده در غرفه شرکت مس، چشم‌انداز تدوین‌شده در طرح جامع توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران تا سال ۱۴۰۵ دست‌یابی به ۱۹۰۰هزار تن کنسانتره مس، ۴۸۰هزار تن مس محتوی معدنی و ۴۶۰هزار تن کاتد مس و با ادامه اجرای پروژهای تعریف‌شده و تکمیل ظرفیت‌ها، دست‌یابی به تولید ۲۶۰۰هزار تن کنسانتره مس، ۶۶۰هزار تن مس محتوی معدنی و ۵۵۰هزار تن کاتد مس در سال ۱۴۱۰ خواهد بود.

گفتنی است؛ پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته کرمان، تا ۲۰مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰:۳۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت ملی صنایع مس ایران پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن مس سرچشمه رفسنجان شرکت نمایشگاه های جنوب شرق کرمان پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان بالاترین شش ماهه اول رکورد تولید سال ۱۳۹۹ شرکت مس اول سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ با رکورد نمایشگاهی در سطح کشور؛ بیشترین دوره‌های نمایشگاهی را برگزار کردیم.

محسن نهاوندی با بیان اینکه امسال ۱۰۳ عنوان در قالب ۳۴ دوره نمایشگاه در نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار می‌شود، گفت: بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی اولین عنوان نمایشگاهی است که در سال جاری آغاز به کار کرده است.

او تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان از این نمایشگاه حداقل نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

نهاوندی با بیان اینکه سعی شده با هر رویداد جدید؛ پلنی طراحی شود؛ عنوان کرد: امسال در همه نمایشگاه‌ها کارگروه ستادی برپا می‌شود که متشکل از اعضای شرکت نمایشگاه در بخش‌های مختلف است؛ این تیم با تیم مجری نمایشگاه جلسات مختلفی را برگزار می‌کند و دغدغه‌ها را مطرح می‌کنند.

او اضافه کرد: برای هر نمایشگاه یک استراتژی و یک شعار در نظر گرفته شده است و سعی شده نوآوری جدیدی داشته باشیم؛ سال گذشته تمام تلاشمان علاوه بر کمیت بالابردن کیفیت بود چرا که موضوعات جدیدی را دنبال می‌کردیم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس یادآور شد: امسال این کارگروه فعالیت خود را به صورت جدی آغاز و به صورت مستمر با ذی نفعان حوزه کشاورزی جلساتی را برگزار کرده اند که دستاورد آن نمایشگاه امروز کشاورزی فارس است.

او با بیان اینکه بیستمین نمایشگاه تخصصی جهاد کشاورزی در ۶سالن در نمایشگاه بین‌المللی گلستان برگزار می‌شود، مطرح کرد:در حوزه نمایشگاهی معرفی آخرین فناوری‌های نوین مد نظر قرار گرفته است که یکی از شاخص‌های ارزیابی‌های ما برای مجری‌های نمایشگاهی همین بوده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس تفاوت این دوره از نمایشگاه کشاورزی با دوره‌های قبل را برگزاری میز خدمت و میز سرمایه گذاری دانست وادامه داد:در این نمایشگاه از فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی شرکت کرده اند.

او گفت: نمایشگاه کشاورزی در حوزه نهاده ها، سیستم‌های آبیاری و تجهیزات گلخانه‌ای در ۶ سالن و به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

به اعتقاد نهاوندی؛ یکی از مهمترین دغدغه‌های این نمایشگاه معرفی آخرین دستاورد‌ها و فن آوری‌های نوین است که در سطح کشور کمتر به آن پرداخته شده است و عنوان کرد: در این نمایشگاه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و استارتاپ‌ها حضور دارند و آخرین دستاورد‌ها به معرض نمایش گذاشته می‌شود که برای نمایشگاه اهمیت بسزایی دارد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس تاکید کرد: افزایش بهره وری مهمترین دغدغه کشور به خصوص در حوزه کشاورزی است که در برنامه‌های جانبی نمایشگاه به این موضوعات پرداخته شده است.

او افزود: در بحث تبلیغات نمایشگاه‌ای حرفه‌ای عمل شده است و نوع تبلیغات و محل آن با کار کارشناسی صورت می‌پذیرد.

مجری نمایشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه تفاوت محسوسی با دوره‌های قبل دارد، گفت: به دلیل استقبال زیاد تولیدکنندگان، نمایشگاه کشاورزی در دو نوبت برگزار می‌شود و نمایشگاه مکانیزاسیون کشاورزی و ماشین آلات از این بخش جدا شده است که در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

علیرضا عاجزی افزود: این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر ۱۸هزار متر مربع در ۶ سالن و با ظرفیت کامل حال برگزاری است و با توجه به پتانسیل گسترده فارس در حوزه کشاورزی استقبال خوبی از آن به عمل آید.

او ادامه داد: عمده مشارکت کنندگان این نمایشگاه از استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان و مازندران، خراسان رضوی هستند.

مجری نمایشگاه عنوان کرد: برنامه‌های جانبی متنوعی در حین برگزاری نمایشگاه از جمله ۸ دوره آموزشی که نیاز کشاورزی امروز است توسط جهاد کشاورزی فارس، سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس و مرکز تحقیقات کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود.

عاجزی از حضور هیئتی از کشور عراق برای بازدید از نمایشگاه کشاورزی فارس خبرداد و افزود: امیدواریم حضور این هیئت منجر به عقد قرارداد‌های خوبی با تولیدکنندگان شود.

برگزارکننده نمایشگاه کشاورزی در استان فارس ادامه داد: کشور‌های خارجی به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور ندارند و نمایندگی ۲۰ برند از کشور‌های مختلف از جمله چین، هندوستان، ترکیه، روسیه، کره، ژاپن و... در این نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی، سیستم‌های آبیاری وتجهیزات گلخانه‌ای عصر امروز با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی فارس، نماینده شیراز و زرقان در مجلس، رئیس کمیسیون جهاد کشاورزی مجلس و معاون اقتصادی استانداری فارس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان