Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:06:37 GMT

برجام خسارت محض بود

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۱۵۶۹

برجام خسارت محض بود

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اعتراف ظریف باعث نمی‌شود که وی از پاسخگویی قضایی فرار کند و حتماً باید جوابگوی این همه خسارتی باشد که با انعقاد برجام به کشور وارد شده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ، در واکنش به اعتراف اخیر محمدجواد ظریف مبنی بر اینکه به وی اطلاع نداده بودند که کلمه «تعلیق» در متن مذاکره آمده است، اظهار داشت: متأسفانه تیم مذاکره‌کننده ایران در انعقاد برجام شتاب‌زده عمل کردند و به همین دلیل برجام هیچ نتیجه‌ای برای کشور ما نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تفاوت‌های ظریف و امیرعبداللهیان +فیلم

وی با بیان اینکه از همان زمان مشخص بود که تیم مذاکره‌کننده به خوبی متن برجام را مطالعه نکردند و به آن اشراف ندارند، گفت: مذاکره‌کنندگان ایران اعتماد بیش از اندازه‌ای به غربی‌ها داشتند که این مسئله منجر به وارد شدن خسارت‌های زیادی به کشورمان شد. علی‌رغم آنکه دولت روحانی تعریف و تمجید زیادی از برجام می‌کرد، اما امروز شاهد هستیم که برجام هیچ خاصیتی برای ایران نداشته است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته هنوز هم طرفداران دولت روحانی می‌گویند که «برجام خوب بود و امتیازات زیادی از طریق آن به دست آوردیم» که به اعتقاد بنده به هیچ‌وجه این‌گونه نیست و برجام چیزی جز خسارت محض نبود.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور تیم مذاکره‌کننده ما مسائل دیگری را هم درباره مذاکرات افشا خواهند کرد، ادامه داد: اعتراف اخیر وزیر سابق امور خارجه مبنی بر بی‌اطلاعی از متن برجام، مسئولیت وی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی را سلب نمی‌کند و ظریف باید متن برجام را با دقت مورد بررسی قرار می‌داد.

غضنفرآبادی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده ما با تسلط و اطلاع کامل، برجام را منعقد نکردند و بی‌توجهی و قصور آنان باعث خسارت‌های قابل توجهی به مملکت و مردم شد، تاکید کرد: اعتراف ظریف باعث نمی‌شود که وی از پاسخگویی قضایی فرار کند و حتماً باید جوابگوی این همه خسارتی باشد که با انعقاد برجام به کشور وارد شده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان محمدجواد ظریف دولت روحانی برجام مجلس شورای اسلامی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس محمد جواد ظریف ایران تیم مذاکره کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در صدر هیات عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیر سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیات عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید - اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیات عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بی‌واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا به‌ویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند