Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مورنینگ اکسپرس، روسیه نه تنها نقشه را به سرقت برد بلکه واکسن کرونای اسپوتنیک را نیز تولید کرد. بر اساس این گزارش، یک مامور روسی نیز در زمان ساخت واکسن حضور داشت و او طرح واکسن آکسفورد را به روسیه داد؛ این ادعای اخیر انگلیس درباره واکسن روسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انگلیس ادعای تکان دهنده‌ای در مورد Coveshield واکسن کرونای آکسفورد مطرح کرد. گزارش افسران امنیتی انگلیس مدعی شده است که روسیه نقشه واکسن آکسفورد/آسترازنکا Covishield را به سرقت برده است.

در این گزارش گفته شده است که روسیه نه تنها نقشه را به سرقت برده بلکه واکسن کرونای اسپوتنیک خود را نیز تولید کرده است. بر اساس این گزارش یک مامور روسی نیز در زمان ساخت واکسن حضور داشت و او طرح واکسن آکسفورد را به روسیه داد.

این گزارش به نقل از منابع می‌گوید شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد جاسوس‌هایی که برای روسیه کار می‌کردند طراحی این Covishield را از شرکت آسترازنکا ربوده و بر اساس آن واکسن اسپوتنیک را ساخته‌اند.

در این گزارش آمده است که یک مامور خارجی نقشه‌ها و اطلاعات مهم Covishield را به سرقت برده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مدعی شده بود که چند ماه پیش واکسن کرونا Sputnik-V را دریافت کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از مردم کشورش خواست واکسن لازم برای مبارزه با کرونا را تهیه کنند. در این گزارش آمده است که در ماه سپتامبر نتایج دو آزمایش بالینی اولیه در مسکو در مجله معتبر The Lancet منتشر شد. این نشان می‌دهد که واکسن اسپوتنیک بی‌خطر و موثر است. واکسن روسی اسپوتنیک از فناوری مشابه واکسن آکسفورد استفاده می‌کند.

دانشمندان روسی که این مطالعه را انجام داده‌اند می‌گویند پس از تزریق واکسن کرونا، افراد پاسخ ایمنی بهتری دریافت کردند و با عوارض جانبی جدی روبه‌رو نشدند.

بیشتر بخوانید 

واکسن، ویروس کرونا را نمی‌کُشد بلکه بدن را مقاوم می‌کند

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا کووید 19 واکسن آکسفورد واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، بر اساس اسناد داخلی دولت فدرال ایالات متحده آمریکا، مقامات ارشد این کشور در هفته‌های اخیر به دنبال گزینه‌هایی برای اسکان فلسطینی‌هایی هستند که اعضای خانواده‌شان شهروندان آمریکایی یا مقیم این کشور هستند.
 
این اسناد نشان می‌دهد که مقامات ارشد ایالات متحده همچنین درباره خروج برخی فلسطینی‌ها از غزه و رسیدگی به آنها به عنوان پناهنده در صورت داشتن اقوام آمریکایی صحبت کرده‌اند که این طرح‌ها مستلزم هماهنگی با مصر است.
 
این در حالی است که مصر تاکنون از اعطای پناهندگی به تعداد زیادی از مردم غزه خودداری کرده است.


این رسانه آمریکایی اعلام کرد هماهنگی با مصر به منظور خارج ساختن فلسطینی‌های بیشتر از غزه و اعطای پناهندگی به آنها در صورت داشتن خویشاوند آمریکایی، ضروری است.
 
سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای که در اختیار سی‌بی‌اس نیوز قرار گرفت، گفت که ایالات متحده به بیش از ۱۸۰۰ شهروند آمریکایی و خانواده‌هایشان کمک کرده تا غزه را ترک کنند.
 
سازمان ملل اعلام کرده با گذشت بیش از ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ۸۵ درصد جمعیت این باریکه آواره شده‌اند.

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد