Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این درحالی است که یک روز قبل دولت استرالیا تهدید کرد قوانین سختگیرانه تری درباره پست های جعلی و افتراآمیز در فضای آنلاین اجرا می کند.

این درحالی است که دولت این کشور نیز روز گذشته اعلام کرد اقداماتی را اتخاذ می کند تا مسئولیت شبکه های اجتماعی در قبال محتوا بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهاد «گروه صنعت دیجیتال» (DIGI) نماینده واحدهای فیس بوک، گوگل و توییتر در استرالیا است. این نهاد اعلام کرد کمیته جدیدالتاسیس آن برای نظارت بر اخبار جعلی نشان می دهد صنعت فناوری آماده است در مقابل پست های آسیب زا خود را قانونمند و مقرراتی را اجرا کند.

سونیتا بوز مدیر عامل DIGI در بیانیه ای اعلام کرد: شرکت های فناوری درباره یک نظام نامه اخلاقی علیه اخبار جعلی توافق کرده اند. ما می خواهیم با کمک نظارت جمعی از کارشناسان خارجی و اعتماد مردم این روند را تقویت کنیم.

کمیته ۳ نفره مستقل از طریق یک وب سایت شکایات مربوط به نقض نظام نامه اخلاقی را حل و فصل می کند. البته این کمیته شکایات مربوط به پست های افراد را بررسی نمی کند.

منشور اخلاقی صنعت شامل موارد مختلفی است. مانند اقدام علیه اخبار جعلی که سلامت عمومی را تهدید می کند.

همچنین DIGI اعلام کرد در صورتیکه شرکتی نظام نامه اخلاقی را نقض کند، بیانیه ای رسمی صادر می کند.

پل فلچر وزیر ارتباطات استرالیا و از جمله قانونگذاران حامی وضع قوانین سختگیرانه تر بر پلتفرم های میزبان اخبار جعلی، از این اقدام استقبال کرد. اما گروه های حمایت از مصرف کننده همچنان معتقدند چنین اقدامی کافی نیست.

کد خبر 5324809

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری اخبار جعلی استرالیا فیس بوک توییتر گوگل قانون حاکمیت سایبری فیس بوک شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی سند صیانت از کودکان در فضای مجازی پارک فناوری پردیس اینستاگرام تولید دانش بنیان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی قانون ماهواره عیسی زارع پور نوآوری اخبار جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم

برخی از فروشگاه‌ها در جنوب استرالیا برای جلوگیری از سرقت محصولات پروتئینی خود، روی آنها ردیاب ماهواره‌ای نصب می‌کنند. هر کدام از این ردیاب‌ها ۳۰ دلار برای فروشنده‌ها هزینه در بر دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران