Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از RT،کارشناسان شرکت انگلیسی تخصصی در ارزیابی و ایمنی خطرات، Rhino Safet، تأیید کردند که ۳۵۲ نفر از سال ۲۰۱۱، یعنی از زمان ظهور دسته جمعی دوربین‌های سلفی در تلفن‌های هوشمند، جان خود را از دست داده اند تا با این تصاویر کشنده همه را تحت تأثیر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال بسیاری دیگر نیز در پی گرفتن سلفی‌های هیجان انگیز، از حادثه جان سالم به در برده اند. یکی از وبلاگ نویسان در این باره می‌گوید که عکس سلفی می‌تواند شما را بکشد، نجات دهد یا به شما در مبارزه برای بقا کمک کند.

سرخ پوستان در رتبه بندی جهانی سلفی‌های کشنده، ۱۸۴ حادثه و پس از آن‌ها آمریکایی‌ها با ۲۵ حادثه رتبه اول را به خود اختصاص دادند. روس‌ها در رتبه سوم با ۱۷ حادثه و پس از آن پاکستانی‌ها با ۱۳ حادثه قرار دارند. چین نیز در انتهای این جدول با ۵ حادثه قرار دارد.

روس‌ها آنقدر مصمم به کسب امتیاز هستند که در سال ۲۰۱۵ وزارت کشور روسیه جزوه‌ای درباره قوانین گرفتن سلفی ایمن منتشر کرد. پس از آن، تنها در شش ماه، ۱۰ روس کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شدند. با این اوصاف بسیاری از تصاویر این حوادث شگفت انگیز بودند. به عنوان مثال، دو مرد هنگام گرفتن سلفی با نارنجک پس از کشیدن سنجاق آن کشته شدند. عکسی که قبل از این انفجار گرفته شده در یک گوشی هوشمند آسیب دیده، ذخیره شده بود.

ژوئیه گذشته، ۱۰۰ هزار نفر از مردم در مرگ شیائو کیومه، ۲۳ ساله، مجری جرثقیل هنگ کنگی، عزاداری کردند. او با فیلمبرداری از ویدئو‌های راه رفتنش روی کابین جرثقیل، ستاره رسانه‌های اجتماعی شد. او با سقوط از ارتفاع ۵۰ متری شد فوت کرد.پیش از این، هموطن وی، سوفیا چونگ ۳۲ ساله نیز هنگام گرفتن عکس سلفی در حاشیه آبشار چینگ دای در حومه هنگ کنگ از روی سنگ سقوط کرد و درگذشت.

در حادثه دیگری شکارچی مار ۱۸ ساله هندی به نام سومانات ماهاتری در تلاش برای بوسیدن مار کبری کشته شد.در سلفی دیگری خلبان آمریتپال سینگ ۲۹ ساله، هنگامی که در ارتفاع کم عکس می‌گرفت کنترل خود را در Cessna ۱۵۰ از دست داده و جان باخت. یک دوربین GoPro که در محل سقوط پیدا شد، این لحظه را ثبت کرده بود.

بیشتر بخوانید

سلفی با رونالدو توسط خوش شانس ترین جیمی جامپ دنیا + فیلمانتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلفی کشنده حوادث کشنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک

به گزارش «تابناک»، عارف شرهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) از طریق تماس با سامانه ۱۱۵ حادثه سقوط مینی بوس به دره در گردنه امامزاده عبدالله باغملک اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: در پی این حادثه دو دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی و یک دستگاه امبولانس هلال احمر به محل اعزام شدند.

شرهانی گفت: در این حادثه یک نفر در صحنه جان باخت و ۹ تن مصدوم شدند. دو نفر از مصدومان با وسیله خودرو شخصی و ۷ مصدوم با آمبولانس ۱۱۵ به بیمارستان طباطبایی باغملک انتقال یافتند.

دیگر خبرها

  • خیرونا برد، بارسا یک پله سقوط کرد
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • امدادرسانی به ۶ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت