Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر عابدی رئیس اتاق مشترک ایران و قراقستان گفت: روابط سیاسی خوبی بین دو کشور به وجود آمده است. اعتقاد داریم سطح روابط اقتصادی کشور ما در شان دو کشور منطقه نیست.

او درباره پتانسیل های اقتصادی ایران مطرح کرد: مواد غذایی، پزشکی، دارویی، خشکبار و  صنایع ساختمانی مثل کاشی، سیمان، رنگ، کابل، سیم، فن های خانگی و صنعتی ما سرآمد منطقه هستیم و می توانیم برا این.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
موضوع ها وارد تجارت شویم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه کشاورزی قراردادی و مشارکتی این امکان وجود دارد که ما می توانیم تجارت کنیم این ها بخش کوچیکی از توانمندی های ایران است.

عابدی بیان کرد: به منظور توسعه هیچ راهی را به جز تقویت ناوگان‌های دریایی نداریم و باید از طریق کشتی‌رو هم از مسیر ریلی و هم کامیونی بتوانیم مسیر را دور بزنیم. ما معتقدیم که بندر آق‌تاو می تواند در صدر قرار بگیرد. باید طرح تقویت لجستیک های دریایی این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

او ادامه داد: در بخش ترانزیت باید تمهیداتی اندیشیده شود تا هر چه هزینه تجاری را برای تجار ما حل کنند. رفع محدودیت های روادید قطعا باعث می شود پروازهای ما چه در حوزه تجاری و چه در حوزه گردشگری سلامت افزایش خواهد یافت و در این شرایط حجم سرمایه گذاری نیز افزایش خواهد یافت.

در ادامه این برنامه؛ اصغر تورازبای سفیر قزاقستان در ایران ضمن خوشحالی از حضور در میان بازرگانان ایرانی و قراقستانی، گفت: ما می خواهیم در سال آینده رشد ناخالص داخلی ما ۳ درصد افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: علی رغم تمام مشکلات و تحریم های ناعادلانه ای که آمریکا علیه ایران، همچنان تجار ایرانی روابط خود را با قزاقستان ادامه دادند و همچنین ما در آینده امیدواریم روابطمان را با این کشور توسعه دهیم.

تورازبای گفت: توافقنامه موقت ایجاد منطقه تجاری بین ایران و دیگر کشورهای اوراسیا نیز مهم است برای افزایش تجارت بین این دو کشور، امیدواریم این موافقتنامه دائمی شود و شرایط بهتر شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد که حادثه دریایی جدیدی در جنوب غرب عدن به وقوع پیوسته است.

در بیانیه سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس آمده است: گزارش‌هایی را درباره وقوع یک حادثه دریایی در فاصله ۱۵ مایل دریایی از جنوب غرب عدن دریافت کرده‌ایم.

این سازمان انگلیسی تصریح کرد که در حال انجام تحقیقات درباره این حادثه دریایی است.

کد خبر 6088444

دیگر خبرها

  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳