Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفت، به اطلاع «نجیب میقاتی» رسانده که باید در اقدامات خود سریع باشد و دولت وی تنها یک ماه و نیم فرصت دارد.

بری در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» تصریح کرد، با آغاز ماه دسامبر، پارلمان لبنان به حالت نیمه تعطیل درمی‌آید اول به خاطر نزدیک بودن زمان انتخابات و دوم به دلیل اینکه نمایندگان به سمت تبلیغات انتخاباتی می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد، در مدت باقی مانده، دولت لبنان باید رایزنی با صندوق بین‌المللی پول را تمام کند یا لااقل گام‌های عملی در این زمینه بردارد و مشکل برق را حل کند وگرنه شکست خواهد خورد.

بری در ادامه از آنچه «سرگرم شدن با انتصاب‌ها و تشکیلات» خواند، انتقاد کرد و گفت، این موضوع در حال حاضر یک مطالبه اساسی نیست، اکنون انتظار می‌رود مشکل برق حل شود، برقی که قطع شده و اگر ارتش از ذخیره راهبردی خود نمی‌بخشید امروز لبنان در خاموشی کامل بود.

وی در خصوص اختلافات در موعد انتخابات پارلمانی لبنان که قرار است در بهار آینده برگزار شود، گفت:قانون اساسی این حق را به ما می‌دهد که انتخابات در هر موعدی در طول دو ماه مانده به پایان دوره مجلس برگزار کنیم، ما ۲۷ مارس را ترجیح دادیم تا برگزاری انتخابات و تبلیغات در این خصوص به ماه مبارک رمضان نخورد. اگر تاریخ هشت می را انتخاب می‌کردیم نامزدها برای تبلیغات و سخنرانی و غیره به سختی می‌افتادند.

بری تأکید کرد، دوره مجلس فعلی تمدید نخواهد شد و انتخابات پارلمانی بدون شک برگزار خواهد شد.

اخیرا منابع مطلع گفتند، ولی‌عهد سعودی به وزرای خارجه آمریکا و فرانسه گفته است، تا زمانی که حزب‌الله لبنان در قدرت است، ریاض موضع سختگیرانه خود علیه بیروت را ادامه می‌دهد و به لبنان کمکی نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: پارلمان نبیه بری نجیب میقاتی پارلمان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در نشست مشترک هیات دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مولفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • فرصت یک هفته‌ای تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس