Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه در دیدار با رئیس جمهوری صربستان تأکید کرد: اتهامات کشورهای غربی به روسیه درباره نقض حقوق بین المللی و تلاش برای دخالت در امور داخلی کشورهای حوزه دریای بالتیک، ادعایی کاملاً بی‌اساس است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر روز یکشنبه خود به بلگراد، با "الکساندر ووچیچ" رئیس جمهوری صربستان دیدار کرده و دو طرف دورنمای روابط دو کشور، برخی مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین امکان ملاقات حضوری روسای جمهوری روسیه و صربستان در آینده نزدیک را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف یادآور شد که مقامات مسکو و بلگراد نه تنها در سطح سران، بلکه در سطح دولتی، بین وزرای کابینه و بین وزارت امور خارجه دو کشور گفت‌وگوهای اعتمادبرانگیزی را انجام می‌دهند.

وی در پایان مذاکراتش با رئیس جمهوری صربستان در جمع خبرنگاران از سیاستمداران غربی که روسیه را به نقض حقوق بین المللی و تلاش برای دخالت در امور داخلی کشورهای غرب حوزه دریای بالتیک متهم می‌کنند، خواست تا شواهد و دلایل قانع کننده‌ای برای اثبات این ادعای بی‌اساس خود ارائه دهند. به گفته وی، در حالی‌که چنین شواهدی بطور کلی وجود ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «مسکو مدتهاست که می‌داند اتحادیه اروپا درصدد تقویت حق منحصر به فرد خود در منطقه غرب بالکان است و هر جایی که این سازمان حضور داشته باشد، دیگر به سایرین اجازه کاری را نمی‌دهد و اتهامات وارده به روسیه نیز تنها در این جهت گیری است. این برخورد اتحادیه اروپا در منطقه آسیای مرکزی نیز دیده می‌شود. آنها سعی دارند تا نفوذ خویش را در سایر نقاط جهان افزایش دهند که این مسئله به تفکرات استعماری کشورهای اروپایی مربوط می‌شود.»

سرگئی لاوروف همچنین تأکید کرد که ایالات متحده باید از نفوذ خویش بر مقامات کوزوو استفاده کند تا آنها را به سمت مذاکرات سازنده و توافق با صربستان، بر اساس قطعنامه شماره 1244 شورای امنیت سازمان ملل سوق دهد.

وی با اشاره به نگرانی طرف روسی از برخی اقدامات تحریک آمیز در شمال کوزوو در اواخر ماه ستامبر (اوایل مهر)، گفت: «ما معتقدیم که شرکای آمریکایی ما باید از نفوذ خویش بر مقامات پریشتینا برای متقاعد کردن آنها به منظور انجام مذاکرات متعارف و سازنده با بلگراد و در نهایت دست یابی به توافق بین دو طرف در خصوص حل و فصل مسائول مربوط به کوزوو استفاده کنند.»

پارلمان آلمان عملیات نظامی در لبنان و کوزوو را تمدید کردآغاز مانورهای ضدتروریستی مشترک روسیه و صربستانآغاز تولید واکسن روسی در صربستان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد