Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام مطیعی، ظهر دوشنبه در جمع مسئولان حوزه عشایری و معاونان استاندار سمنان به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه بحث روستا و عشایر در مقوله اقتصاد مقاومتی بسیار دارای اهمیت است و به راستی می‌توان گفت روستا محل تحقق اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و همچنین توجه به روستاها مورد تاکید ریاست جمهوری قرار دارد و به صورت جد پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در بحث تولید گوشت به سمت خودکفایی در حال حرکت بودیم که بحث کمبود نهاده‌های دامی باعث شد تا در سال‌های گذشته حتی شاهد واردات گوشت باشیم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نگاه به تولید داخل بحثی است که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و روستاییان در این مهم نقش تأثیر گذاری دارند، افزود: اهمیت کار روستا و عشایر در بحث تولیدات کشور بسیار روشن و تأثیرگذار است.

مطیعی با بیان اینکه امکانات شهری باید در روستاها نیز استقرار یابد، اما لازم است برای رسیدن به بهره‌وری اقتصادی و دستیابی به کار و تولید، پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: در کنار ارائه خدمات در روستاها همچون استقرار واحدهای بوم گردی، ما در روستاها برای اشتغال‌زایی نیاز به تولید و طرح‌های منتهی به اشتغال‌زایی و تولید داریم.

وی افزود: ما امروز شاهد هستیم سرمایه و اعتبار برای خانه سازی و ویلاسازی به سمت روستاها سرازیر می‌شود اما به سمت تولید هدایت نمی‌شود که برای جلوگیری از هدر دادن سرمایه، نیاز است تا سرمایه و اعتبار به سمت تولید نیز هدایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه در بحث تولیدات کشاورزی در روستاها، برای جلوگیری از هدر رفت انرژی، سرمایه و محصول، اولویت بندی کشت توسط سازمان متولی امر انجام شود، بیان کرد کشت‌گلخانه ای و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5324894

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان عشایر بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه هفته ناجا خطبه های نماز جمعه عکس استانها مشهد نیروی انتظامی گرگان شیوع کرونا امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

هاشمی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان  با بیان اینکه از پتانسیل روستاها و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و مشارکت مردم برای کاشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی استفاده شود، گفت: توجه به روستاها با اولویت کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

استاندار سمنان گفت: پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور امری حائز اهمیت و اولویت دار است که دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسی را ویژه این مهم تعیین و کمیته پیگیری مصوبات تشکیل و طی جلسات مستمر این امر محقق شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: نظارت بر بازار نباید مختص زمان خاص همچون ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان باشد، لذا تقویت نظارت در طول سال امری حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان