Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ترند، نیروی مرزبانی دولت جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ادعا‌هایی مبنی بر استفاده از خاک جمهوری آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی و جاسوسی علیه ایران کذب است.

در این بیانیه نوشته شده است: «هیچ گاه نیرو‌های ثالثی در خاک جمهوری آذربایجان وجود نداشته و نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایعات مبنی بر اینکه جمهوری آذربایجان از قلمرو خود برای اهداف اطلاعاتی علیه ایران استفاده می‌کند و نمایندگان جنبش‌های افراطی بر اساس آن اطلاعات علیه ایران اقداماتی انجام می‌دهند، نادرست است.»

مرزبانی جمهوری آذربایجان در ادامه بیانیه خود گفت: «هیچ نیرو و متخصصی از هیچ کشور خارجی در مرز دولتی آذربایجان حضور ندارد. مرزبانی آذربایجان که دارای مدرن‌ترین تجهیزات  است، نیازی به حمایت نیرو‌های خارجی برای حفاظت و دفاع از مرز‌های خود ندارد.»

مرزبانی جمهوری آذربایجان همچنین ادعا کرد که این حق دولت این کشور است که عبور و مرور در مرز و گمرک در بخشی از جاده گوروس-قافان از خاک آذربایجان در مرز  با ارمنستان را کنترل کند.

این سازمان در پایان گفت: «در حال حاضر، وضعیت عملیاتی در مرز دولتی با ایران ثابت است و به طور کامل توسط مرزبانان آذربایجان کنترل می‌شود.»

در پی افزایش تنش جمهوری آذربایجان در مرز ایران، هفته گذشته نیرو‌های مسلح ایران رزمایش گسترده‌ای را در منطقه شمال‌غرب برگزار کرد. فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان این رزمایش تاکید کرد که کشورمان به هیچ وجه حضور رژیم صهیونیستی در شمال مرز ایران را نمی‌پذیرد و همچنان نسبت به حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه قره باغ نگران است. مقامات کشورمان همچنین هشدار داده‌اند که هرگونه تغییرات حدود مرزی که موقعیت راهبردی تهران را به خطر بیندازد، محکوم است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ایران و اذربایجان مرز ایران جمهوری آذربایجان علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، باکو پایتخت آذربایجان از چهارشنبه (12 اردیبهشت) لغایت جمعه (14 اردیبهشت) میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین نشست رهبران ادیان با حضور رهبران ادیان و نمایندگان سازمان‌های دینی و اجتماعی از سراسر جهان با عنوان «تقویت اعتماد از طریق گفتمان بین ادیان» در باکو برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان